Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Købe Hestetransport/hestebil
Forfatter: 
Dato:  10-03-2021 18:48

Kære jer

 

Jeg leder efter en 2-hestes transporter, der kan klare hest og pony, ca 1100 kg. Så vidt jeg kan se, er det kun en Equidana der kan klare to heste på B-kørekort hvis jeg vil købe en helt ny. Kan det virkeligt være rigtigt? Jeg synes det er spøjst stort set ingen af dem der bliver produceret kan klare at køre med to når der laves to rum😆

 

Vil rigtigt genre høre jeres erfaringer😍

 

anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen erfaringer
Forfatter: 
Dato:  18-03-2021 11:47

Jeg har ingen erfaringer, da jeg aldrig har ejet så dyre transportmidler :)

 

Men det er da mit indtryk at de fleste kan klare 1100 kg. Problemerne opstår vel først, hvis man vil køre med to store heste på et lille kørekort? Men jeg tænker at hvis du har midler til sådan et køretøj, så klarer du nok også at betale for et lastbilkørekort ;)

 

Ellers: kig på kongeaa trailers hjemmeside. De oplyser lasteevnen på deres biler.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 1100 kg?
Forfatter: 
Dato:  19-03-2021 18:26
Jeg er ikke sikker på, at jeg har forstået dit spørgsmål?

Mener du, at du vil finde en trailer, det kan trække en last på 1100 kg dyr, på B kørekort??

...
På B kørekort må vogntoget max veje 3500 kg (bil +trailer + alt indeni, passager, bagage, ting i traileren)
https://www.sikkertrafik.dk/raad-og-viden/i-bil/anhaenger-og-trailer
Da jeg som ung tog kørekort tænkte jeg, at det var da vildt meget! Men - det er det jo ikke.

Bil (+bilens last) skal være tungere end trailer - trailerens last.
Halvdelen af 3500 kg er 1750 kg.
Så, trailer og indhold er max 1750 kg.

Hvis en hestetrailer vejer ca 750 kg, så kan du max trække 1000 kg.
Og de 1000 kr er inkl ALT lastet, heste, udstyr, våde spåner i bilen, osv, osv.

Dernæst, så synes jeg at det er pokkers svært at finde en bil, der MÅ trække mere end 11-1500 kg uden at være skrigende dyr.

..
Med andre ord. Hvis du vil trække 1100 kg dyr på lovlig måde, så skal du finde en trailer som vejer mindre end 650 kg.
Og det aner jeg ikke, hvordan du gør.

...
Min erfaring :
Jeg er ved at bygge egen ridebane.
Senere, når jeg har overskud kan jeg tage stort kørekort. Og SÅ køber jeg en cool bil, der kan trække...
Jeg kan ikke overskue at finde et egnet sæt af bil / trailer til to heste på B kørekort...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Transporter = bil
Forfatter: 
Dato:  25-03-2021 10:43

Hej Dr. Who

 

Jeg er ret sikker på, at trådstarter taler om én af de små hestetransportere (altså biler), som kan køres på et "lille" kørekort :)

 

Der findes efterhånden pænt mange forskellige slags, og de er vældig handy - men man skal lægge næsten en halv mill. for sådan en fætter, så det er nok ikke noget, jeg nogensinde får personlig erfaring med ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider