Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Hvordan fungere sporer??
Forfatter: 
Dato:  03-07-2020 16:30

Heyyyy. Mig og min ridelære har snakket om at det ville være en god ide hvis jeg invisterede i et par sporer..... Jeg har aldrig redet med dem før så er ny på det punkt.😬 Jeg har kun korte sko med leggins, da jeg har for smalle ben til lange støvler.😕 Mit spørgsmål er derfor om man kan ride med sporer på korte sko med leggins??❤️

Håber der er nogen der kan svare.🤞


-------------------------------- Anna-----------------------------

Heste er det bedsteeeee!????????

0
1
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig!
Forfatter: 
Dato:  06-07-2020 19:51
Sporer er ikke afhængig af støvlelængde.
Du skal bruge en spore, en hæk og en sporerem.
Sporer fungerer lige så godt med jordphurs støvler og andet godt.

Jeg foretrækker selv at tage mine støvler med til butikken,hvis jeg vil være 100% sikker på, at sporerne passer.
Jeg rider western, og western sporer er langt mere massive i metallet omkring hælen, og jeg kan faktisk ikke huske hvilke størrelse jeg bruger??

Hvis jeg rækker ud efter en damestrørrelse og sporene sidder ok om hælen, så passer de.

Er sporene en lille smule for brede, så sæt dem på skoene. Læg skoene ned.
Træd på spidsen af de to græne om foden og læg forsigtigt vægt på. Så maser du dem lidt sammen omkring foden. Så sidder de mere til, det kan jeg godt lide.

(I western bruger man meget rullesporer. De ruller nemlig hen over hestens hud, og er derfor ret blide selvom de er store. Men, hvis spiren sidder for løst om hælen vil det sige katjing! katjing! hver gang man tager et skridt. Medmindre man gerne vil lyde som John Wayne, så er det bare bedre at trykke de sporer tættere sammen om hælen...)
0
1
Svar på denne tråd
 
 spore..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2020 11:14

Hvis det er til almindelig dressur eller spring, så er det ikke noget problem med korte støvler.

 

"Dressur spore" kan nemt gøres større eller mindre, bare ved håndkraft.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider