Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 konsulent bistand til køb af pony
Forfatter: 
Dato:  06-06-2020 13:41

hej

er det nogle der kender et firma som kan hjælpe os med at købe pony.

vi skal købe pony for første gang og skal have hjælp til hele processen.

 

med venlig hilsen Ellen

0
1
Svar på denne tråd
 
 Kender ingen konsulent - men: ide - netv
Forfatter: 
Dato:  07-06-2020 08:46
Jeg kender ingen konsulent.
Og når du siger "hele processen" hvad er du så i tvivl om?
Hvor er jeres niveau? Hvor meget ved I selv? Hvad har I brug for? Hvilke prisleje.

Men, selvom jeg er 37 år vil jeg da helst også have andres støtte og assistance til købet.
Og folk at tale med EFTER købet, når jeg er i tvivl om alt fra beskæring til foder til...

Når, men.
Hvad er jeres planer for opstaldning efter købet? Prøv at spørge der - måske der er en venlig sjæl, der kan hjælpe med at afklare nogle af jeres spørgsmål.
Hvad har I hidtil nu haft af underviser? Ofte kan undervisere lokkes til at tage med ud, eller rådgive jer til, hvad I skal søge efter.


Efter hestekøb skal I alligevel læne jer op ad jeres netværk.
Skab netværket og brug det allerede nu.
2
1
Svar på denne tråd
 
 Underviser
Forfatter: 
Dato:  14-06-2020 23:12

Jeg tænker også, I må have en underviser som ved hvad du kan og som udfra det kan vejlede.

Problemet med proffesionel hjælp er ofte at de har en anden agenda end jer, de kender sikkert nogen som skal sælge en pony og som betaler procenter for hjælpen, så det bliver desværre hurtigt sådan en de anbefaler uanset om den passer eller ej.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 hjælper
Forfatter: 
Dato:  21-06-2020 20:36

Du skal finde en ikke prof person, som gider hjælpe dig (pga forsikringer er proffer svære at få et klart svar fra). Tag endelig video af de ponyer I er ude og prøve med hjem til underviser, og få hans/hendes mening - men husk de ofte kender en der har den "helt rigtige pony" til salg. Det er nemlig kotume de får % af sælger, måske for du også en regning for rådgivning.

 

Læs salgskontrakten her på siden og evt også den dansk varmblod har på deres hjemmeside. De kan give dig et fingerpeg om, hvad du skal være obs på.

 

De fleste hestefolk vil rigtigt gerne hjælpe, så spørg endelig. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider