Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Genbrugs udstyr
Forfatter: 
Dato:  17-05-2020 20:30

Hej alle.
Går med en iværksætter i maven og er igang med at tage udd. med henblik på at blive selvstændig.

 

Derfor vil jeg høre folket derude om der er behov og interesse for at der åbner en kvalitets genbrugs butik med heste udstyr og evt. ting til andre dyr?

Ideen er at butikken skal føles som at gå ind i en butik der sælger nyt kvalitets udstyr. Ting der er i stykker kommer ikke ind, alt bliver gjort rent og pudset, og der vil være et bredt udvalg så derfor vil der blive valgt noget fra, som der er meget af i forvejen, så der er plads til så meget forskelligt som muligt.
Det vil fungere som shop&lop hvor man kommer som privat person og sælger sine ting. En hvis procentdel af salget går så til butikken.

Det primære fokus vil lægge på online salg, så målgruppen kan blive hele DK. Butikken vil sørge for branding og reklame af tingene, men der vil stadig findes en lækker butik man kan gå og ose i.

 

Hvis folk har nogle navneideer så smid dem gerne.

 

På forhånd tak :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gerne genbrug
Forfatter: 
Dato:  17-05-2020 21:53
Jeg bruger gerne genbrug - hvis det er i en stand, så det svarer til prisen.

Dermed vil jeg forvente en prisreduktion, som kan mærkes.
Hvis man er lidt vågen, så er der regelmæssigt 20% prisreduktion - eller mere.
Så, dine priser skal lægge langt lavere.
Og så er jeg nysgerrig, spørger ofte til at prutte med priser - og når man så åbner munden kan man ofte godt. Igen - pas på dine forventninger til pris.

De folk, der leverer varer.
Hvad skal de forvente at få?
10% af nypris? 50%? Det er nok også ret afgørende for, om de leverer til dig.
Jeg vil da gerne slippe for besværet med at sælge et fejlkøb - men, hvis jeg ikke får lidt igen der bare minder om, hvad jeg havde fået via fx dba.dk - hvorfor skal jeg så vælge dig til??
Og - hvordan vil du afregne? Kommission? Du køber de brugte ting af sælger? Eller?

Hvis jeg fx køber et par bukser i en almindelig butik og en syning går op - så kan jeg reklamere. Det er ikke muligt for butikken at påstå, at bukserne var sådan, da jeg gik ud af butikken.
Hvis grippen er lidt flosset en måned efter jeg købte et par bukser - hvad så? Er det ikke forventelig, når bukserne nu er moderat brugte? Eller?
En af de ting, som afholder mig fra at købe brugt er, at det er så bøvlet at afgøre om en mangel var der ved handlen eller ej - ved fabriksny er det simpelt - der skal ikke være en fejl, overhovedet.
Den anden ting med brugte køb er, at hvis man har købt noget, og bagefter opdager at det fx er forkerte pasform - tough luck, sælger tager ofte intet retur. Hvad vil du gøre?

..
Sidst men ikke mindst.
Hvad er shop&lop?

...
Det blev lidt rodet.
Men - det er de blokeringer, som jeg ser.
0
1
Svar på denne tråd
 
 Svar 1#
Forfatter: 
Dato:  18-05-2020 00:18
Jeg er glad for du tog tiden til at skrive. Det er langt fra gennemtænkt endnu og er stadig kun på idé plan. Der går nogle år før jeg starter op hvis jeg gør. Men nogle gode pointer du kommer med.
Shop&lop kendes også som kirrpu, loppeworld og sådan noget. Man sætter sine ting ind, har sin egen stregkode osv.

Søgte også om det er et koncept folk synes der mangler. Altså godt, brugt udstyr. Det er også mere bæredygtigt at købe brugt istedet for nyt??
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bæredygtigt - hvad er det
Forfatter: 
Dato:  18-05-2020 06:43
Ordet bæredygtigt er blevet sådan et buzzword - alle ved hvad det er, men, kan du forklare og definere det (udover ganske overfladisk?).

Hvis folk bare klistrer ordet bæredygtig på, så er alt godt, især hvis man ikke går i dybden med, hvordan en service eller produkt er sat sammen, ikk?

Øj, men, hvis jeg forholdte mig til hvad der var politisk korrekt i stedet for, hvad der virkede, ville jeg være uden job.
(argh - men, ting er ikke skånsomme bare fordi nogen siger det.)

...
Nå, anyway.
Kirrpu forbinder jeg lidt med at gå på jagt efter guldkorn, men du finder enten slidte sko fra 70erne eller dingenoter, der er aldeles u-slidte fraset det slid, der kommer af at rulle rundt i en skuffe...
At folk anskaffer sig ting, de ikke har brug for, og langt senere erkender at de ikke har brug for dimsen og derfor vil skille sig af med det uden at provokere dårlig samvittighed (den er jo solgt og bliver brugt nu!) - det bæredygtige var måske, hvis vi justerede vores kultur til ikke at anskaffe ting vi ikke har brug for?? Så havde vi mere plads på loftet og kørte ikke ubrugte ting på lossepladsen...

Argh.

...
Men ja. Rent logistisk er det nok bedre at folk får en stregkode, og hele afregning sker efter salget.
Men - hvem fastsætter prisen?
Hvis du vil have en nogenlunde omsætning (at varer kommer ud igen), så skal du diktere at prisen ikke sættes for højt. For nogle Kirrpu drukner i ting, der ikke kan sælges til x pris.

...
Jeg køber gerne brugt.
Jeg køber de ting, der løser mit behov.
Jeg er ikke politisk korrekt - jeg løser bare mit problem.

Men stiller du skilte op med "det bæredygtigt" uden at tænke over, hvorfor du kan fylde en butik med ubrugte ting, så vender jeg om og går. - Dit koncept har varer, fordi folk har uhensigtsmæssig, ikke bæredygtig adfærd...
Jeg er meget nem at genkende.
Hende blondinen med en charmerende, sort cocker lignende hund i dobbelt størrelse...
0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-05-2020 20:04

faktisk har der ligget en butik ved Odense som næsten var det samme som det du evt vil tilbyde

 

forskellen var bare at det var tingene var brugte - og så var prisen også der efter

vi kunne komme med de ting vi ikke brugte mere, og så fik vi en pris som vi så kunne handle for i butikken. det var vist kun folk med sadler som fik penge for deres ting

 

og det var altså velbesøgt

kan ikke lige huske navnet men det lå i Blommenslyst

 

jeg mangler det tit



0
0
Svar på denne tråd
 
 Second hand rideudstyr
Forfatter: 
Dato:  24-05-2020 17:00

Hej Simone,

 

Jeg synes ikke kan se hvor du påtænker at åbne en forretning?

På Sjælland har vi flere genbrugsforretninger, det er dog ikke med konceptet shop&lop. Fx Den Grønne Hest og Dyreloppen.

Der betaler man 1/3 i kommission til forretningen og så står de for salget. Man binder sig vidst til at have sine ting til salg i 6 måneder (medmindre de bliver solgt selvfølgelig). Der er også Brugt Rideudstyr og der sælger man vidst nok sine varer til, men er ikke 100% sikker.

 

Nogen butikker er mere kritiske overfor varenes tilstand end andre.

Afhængig af hvor du vil åbne, så tror jeg generelt der er meget udstyr folk gerne vil sælge, men jeg tror det er vigtigt at være kritisk overfor det man får ind og få nogle af de store mærker ind osv også som trækplaster, altså kvalitetesvarer. Og hvis du gerne vil sælge tingene online, så virkelig gøre meget ud af at præsentere dem pænt og få stablet en ordenlig og brugervenlig hjemmeside på benene. Den Grønne Hest er fx rigtig gode til at bruge deres instagram og lægge fine billeder op, og det tror jeg er drønvigtigt med sådan en type second hand.

Held og lykke med projektet hvis du når dertil :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider