Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Allergi for træbeskyttelse
Forfatter: 
Dato:  28-07-2019 09:59

Hej

 

Jeg overvejer hvilken træbeskyttelse som man bør vælge til stalden? Kan der potentielt være en risiko for allergi fra hestenes side eller er dette lige meget?

 

Jeg håber på hurtigt svar!

 

/ Martin


Til daglig driver jeg Moneytalk.dk og Gratislydbog.dk. Jeg ønsker at blive klogere på ridning.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Se på dit behov.
Forfatter: 
Dato:  28-07-2019 11:18
Dether er lidt et ikke-svar.


Jeg tror, at du er den første jeg har hørt om, der har spekuleret i allergi.
Og din tankegang er egentlig al ære værd, men...


Du skal starte med at se på, hvilke materialer du har, og hvad materialerne har brug for til at blive vedligeholdt.
Det snævrer dig noget ind.

Dernæst, skal dyr have adgang til det, så skal det være ugiftigt nok til, at de kan gnave i det - for det gør dyr. Piller, bider og udforsker ting.
Jeg ville gå ned til en fysisk butik, tage spandene og se på hvilke advarselstrekanter, der er på spandene. (Evt have min smartphone på lommen, så jeg kan slå betydningen af advarselstrekanter op, hvis det ikke står på spanden.)
Allergi overfor træbeskyttelse har jeg aldrig hørt nogle omtale / konstatere før - men det er da teoretisk muligt.
Men personligt ville jeg nok primært tænke på kemiske egenskaber - det produktet det, som det skal kunne for træet - og er det ugiftigt at smage på?
Så ville jeg tage det produkt.
2
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider