Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Opbevaring af læder
Forfatter: 
Dato:  17-06-2019 12:26

Da min hest blev aflivet gemte jeg hendes hovedtøj i en lukket plastikkasse med resten af hendes udstyr - ikke særlig gennemtænkt (der var ikke lige overskud til at rense og gøre ved), for nu er det hele muggent.

 

Hvordan rengør jeg bedst et hovedtøj som er grønt af mug? Kan læse mig til både bad i sæbespåner, brug af atamon/rodalon, kun sadelsæbe/fedt, osv. osv....

 

Problemet er jo lidt, at det ikke skal i brug bagefter - det skal fortsat opbevares. Denne gang bliver det dog hængt op i et tørt og opvarmet rum, så den del burde der være styr på. Vil bare helst undgå at skulle ud og købe alverdens dyre produkter, blot for at skulle bruge dem denne ene gang..

 

Så hvad siger I heste-nettet, nogle gode råd til behandling af læder, først for at slippe af med mug og så for at holde det mugfrit under opbevaring?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadel sæbe og læderfedt?
Forfatter: 
Dato:  18-06-2019 08:00
Sadel sæbe bør være nok.

Målet er jo at få snavs, her mug, ud af læderet.
Lad fugt fra rengøring dampe af 1-2 døgn.
Giv læderfedt. Poler overskuddet af.


Fordelen ved sadelsæbe og læderfedt er, at det også er godt til skotøj, læderjakker mv.
Sadelsæbe på sprayform er godt til sadler med udskæringer, men også til sko osv. Pift, pift, og en børste. Så er du inde alle steder. Har du ikke allerede sadelsæbe, så overvej at købe det på spray, fx blue horse, da du måske kommer til at bruge resten til at fjerne mudder fra dine støvler...

(Dit mål er ikke at sterilisere læderet. Svampekim kommer fra luften. Svamp kan ikke voksne, hvor der er tørt og luftes ud.)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider