Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Problemer med el-hegn
Forfatter: 
Dato:  29-01-2019 17:52

Hej allesammen.

 

Jeg har et problem som jeg håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig med.

Min nabo har 2 islændere, og har derfor hegnet dem ind med el-hegn. Hegnet ligger lige op til vores grund, og problemet er at hegnet står og "klikker" hele tiden. Nu er det ikke galt nu det er vinter, men når vi sidder på voret terrasse er det ret irriterende at høre på. Endvidere spiller jeg meget el-guitar, og den "klikken" går i min forstærker, og kan høres den vej igennem. Dette er noget hø, da jeg selv indspiller musik, og "klikken" kommer med på indspildningerne.

Mit bedste bud er at der er jordforbindelse et eller andet sted ved hegnet, men min nabo er god til at rydde for græs ol. så der er umiddelbart ikke noget der rammer hegnet fra jorden.

Stolperne der holder hegnet oppe er lavet af plast, og det er de fiduser der holder tråden på plads også.

Der er intet ondt blod mellem mig og min nabo, og han er meget villig til at afhjælpe problemet, men ingen af os har nogen ide om hvad der kan være galt.

Er der nogen herinde der har et bud på hvad problemet kan være..?

Er ret desperat efter at finde en løsning...!

 

Med venlig hilsen

 

Den fortvivlede guitarrist...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Strømboksen
Forfatter: 
Dato:  01-02-2019 18:13

 

Hvor sidder strømboksen i forhold til dit hus?

 

Ifølge min ingeniørkæreste kan du ikke slippe for kliklyden fra selve strømboksen, medmindre du kan få naboen til at pakke boksen ind i lyddæmpende materiale eller flytte den så langt væk fra jeres hus som muligt. I kunne evt splejse om noget jordisoleret ledning, så boksen kan flyttes til den ende af folden, der ligger længst væk fra bebyggelsen.

 

Med hensyn til at klikket går i din forstærker, så har det noget med selve strømspændingen at gøre og ikke så meget lyden. Hvis du ikke indspiller hver dag i mange timer og du er på god fod med naboen, så ville jeg da spørge, om han evt. kan slukke for strømmen og holde øje med hestene, det stykke tid du indspiller.

Jeg bor selv midt i en lille landsby og er ejer af 2 ponyer og et elhegn med tilhørende klikkende strømboks og jeg ville godt slukke strømmen en times tid eller to af og til, hvis det kunne hjælpe mine naboer med lydindspilninger.

 

Jeg håber I finder en god løsning for jer alle


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Irreterende
Forfatter: 
Dato:  18-02-2019 14:31

Det lyder virkelig irreterende med den strømklikkende lyd!
Jeg har selv nogle studiemonitors, hvor en mobilmast i mit tilfælde går ind og laver en klikkende lyd. Det er så irreterende.
Det lyder heller ikke som en særlig elegant løsning med et strømhegn. Du kunne måske foreslå din nabo et hegn med fyretræs stolper? Synes 4 mulighed i denne hegnspæle guide er ret elegante. Måske et heng med nogle høje stolper har ligeså god effekt som et strømhegn. Ja, også spare din nabo jo også på strømmen.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Asbjørn....
Forfatter: 
Dato:  19-02-2019 09:09

Strømmen er billig ifht at opsætte et hegn, hvor der ikke behøves strøm. Det koster kassen, og ofte tror jeg folk alligevel sætter strøm til f.eks for at undgå at hestene spiser træet. Og hvad vil du have imellem fyrretræsstolperne hvis ikke en tråd med strøm?


1
0
Svar på denne tråd
 
 Et elhegn.....
Forfatter: 
Dato:  11-03-2019 19:52

...bruger strøm for max. 80 kr. om året. Træhegn koster MINDST 400-500 kr. pr. m. (opsat). Hertil kommer løbende reparation af hegnet, når hestene æder det fordi der ikke er strøm på iht. dit forslag


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jordforbindelse
Forfatter: 
Dato:  12-03-2019 09:20

Det klikker ikke medmindre der er jordforbindelse. Det kan være træer, grene, græs, men det kan også være en defekt isolator.

 

Der er vidst ikke andet at gøre end at gå hele hegnet igennem og tjekke hver en cm.

 

Det kan måske også være at en af de strømførende tråde i hegnet er knækket. Det har jeg dog ikke selv hørt skulle give høje kliklyde, men ganske lave kan forekomme.

 

Jeg håber, at I finder synderen. Og ellers kan det være at man skulle forsøge med at udskifte tråden.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider