Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Forsikring af ældre hest
Forfatter: 
Dato:  09-11-2018 23:55

Min hest er nu blevet så gammel, at min forsikring ophører.

Jeg har i den forbindelse kigget på Agria's veteran-forsikring. Er der nogen, der har erfaringer med dette?

Er der nogen der ved, om der er andre forsikringsselskaber, der tilbyder forsikring af ældre heste? De fleste steder skal hesten jo være under 16 år når man tegner forsikringen og min er nu 20. :-)

 

Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilken dækning tænker
Forfatter: 
Dato:  10-11-2018 10:58

du på?

Forsikringen består ofte af flere dele. Fx. liv - uanvendelighed - sygeforsikring - osv. Den lovpligtige ansvarsforsikring er ofter med i din husstandsforsikring

Jeg undersøgte netop Agria's sygeforsikring, da min kom over 16, men jeg valgte at blive i TRYG, da Agria's dækning alligevel var ret begrænset.

 

www.agria.dk/hest/hesteforsikring/ agria-veteran/

 

Jeg kender ikke andre selskaber, som tilbyder sygeforsikring til heste over 16 (islændere??)..

 

Jeg har stadig liv og uanvendelighed hos TRYG, erstatningen bliver bare nedskrevet årligt.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækning
Forfatter: 
Dato:  10-11-2018 12:24

Min hest fylder snart 21 og så ophører både sygeforsikringen og uanvendelighedsforsikringen automatisk, det eneste der så er tilbage er liv eller død og jeg tænker, at risikoen for, at han falder død om ude på folden er ikke så stor, når nu hans helbred har vist sig at holde i så mange år. :-)

 

I Agria kan man få deres veteran-forsikring, som dækker nogle skader - jeg er godt klar over, at det ikke er alle skader der dækkes.

Derudover får jeg hos Agria også katastrofe Liv, som bl.a. dækker ulykker, brand og trafikskader.

 

Jeg kan jo ikke bare tegne en forsikring i hvilket som helst selskab, da hesten jo oftest skal være under 16 år for at man kan tegne forsikring, så når den udløber står jeg helt uden nogen forsikring i forhold til sygdom og uanvendelighed, så jeg tænker at det ville være fedt med lidt dækning i forhold til ingen dækning og vil derfor gerne høre andres erfaringer og om der er andre selskaber der tilbyder lignende eller om Agria er de eneste. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 veteran forsikring
Forfatter: 
Dato:  11-11-2018 22:11

Jeg har tegnet på begge mine det er hhv 19 og 23. Desværre havde jeg ikke øje for Agria inden den yngste blev 16 - for så havde jeg da rykket den inden...

Det var billigere for mig at have to veteran-forsikringer hos Agria end den "liv" jeg havde tilbage hos Tryg.....

Og 7-9-13 så er det mest dyrlægeforsikring og katastrofe som jeg egentlig var interesseret i frem for "liv"

Har heldigvis ikke haft brug for den endnu - men ærgrede mig da rimelig meget sidste år da den ene stod 10 dage på KU-life grundet mistanke om en revne i en knogle, og jeg ikke havde fået taget mig sammen til at tegne den forsikring.... så derefter fik jeg tegnet dem.


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2018 19:44

for dit input... :-)

Hvor ærgeligt at du ikke havde nået at få tegnet forsikringen inden, jeg vil rigtig gerne undgå at stå i samme situation som dig, så jeg tror at jeg skynder mig at få tegnet forsikringen.

Jeg snakkede med Agria på Store Hestedag tror jeg at det var for 2 år siden, men der var min over 16, så det kunne bedre betale sig for mig at beholde den forsikring jeg havde, men nu udløber den og så er det jo rart, at der er en anden mulighed... vildt egentlig at de er de eneste der har sådan et tilbud til ældre heste. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 KDH Senior
Forfatter: 
Dato:  17-12-2018 19:12

Jeg så for nylig at Kongeriget Danmarks Hesteforsikring tilbyder en Senior Forsikring. Jeg mener dog ikke at man kan tegne den, når hesten er fyldt 20 år.


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2018 21:10

Jeg tjekker lige... selvom min er fyldt 20, men det er da værd at tjekke de forskellige muligheder. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider