Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Bedste bil til hestetrailer uden t
Forfatter: 
Dato:  09-11-2017 17:46
Hej HN.

På et tidspunkt skal vores Astra skiftes ud, men til hvad?

Hvad kører I andre i, hvor familien kan være i bilen, og hesten på krogen.... Når man ikke har trailerkort og derfor skal holde sig under de magiske 3450kg .
Synes det er op ad bakke at sidde og trævle de forskellige mærker og modeller igennem

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kører
Forfatter: 
Dato:  09-11-2017 18:43

Jeg kører rundt i en Peugeot Partner Tepee, som er vældig rummelig til vores behov med familie, loppejagt, kaniner til udstilling mm. Det er måske nok en af de mindste "trækkere" - den må trække 1300 kg. Det er nok til vores Variant-trailer (525 kg) med min lille hest i.

 

Vi har så en gammel VW Transporter, hvis vi skal ud i større træk, men som regel er den anden tilstrækkelig.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er der mange tråde om på
Forfatter: 
Dato:  09-11-2017 18:46

 

Produkter og Leverandører, hvis man gider trawle lidt tilbage.

 

Hvis man har tiden til det, er B/E en lille udgift ifht selve hesteholdet, traileren og bilen, og det gør det nemmere både med transport og valg af transportmiddel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mellemklasse
Forfatter: 
Dato:  09-11-2017 20:11

De fleste mellemklassebiler med en dieselmotor omkring de 1,6-2,0 og 110 heste (+/- et par stk) må trække de 1500kg og har en totalvægt på 2000 eller mindre, så det passer med de max 3500, man må køre med uden at have trailerkort.

 

Det er fx VW Golf, Hyundai i30, Skoda Octavia, Toyota Auris, Ford Focus, Honda Civic, Peugeot 308 m.fl.

 

Jeg har lige skiftet min Suzuki Grand Vitara 4x4 ud med en Honda Civic, og det går såmænd fint med at trække min 1,5 hestes med en 400-500 kgs ridedyr i på fast vej (mudder og græs har jeg undgået med held indtil videre...). Der er ikke noget at klage over.

 

Fælles for de ovenstående er, at de ikke er verdens mest rummelige biler til en hel familie, men flere af mærkerne findes også i en stationcar-version, hvis man skal have mere plads.

 

Prøv den udvidede søgefunktion på bilbasen (fx brændstof, alder, max påhæng, km/l, antal HK og type - jeres prisniveau kan I også bruge som parameter), så går det nemt med at få et overblik.

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 biler biler
Forfatter: 
Dato:  10-11-2017 16:13

Tina: tak for at dele din erfaring :) - vil dog gerne over de 1400kg - har en brenderup trailer - sp vi er på de 675kg der.

 

xy: ja da jeg kan søge i gamle tråde - meeeen vil gerne høre hvad andre tænker er interessant i forhold til bil og trailer ud fra de muligheder/valg jeg har. Overvejer da bestemt også et trailerkort - meeen jeg kommer lidt til kort (ha ha) hvis der skal være råd til en ny(ere) bil som kan trække to store heste - så har jeg skisme ikke råd til at have både bilen OG mine ridedyr :) :)

 

Katrine: ja jeg kender det med at kende sine begrænsninger - min søde Astra kan også bedst lide fast underlag :) - vil kigge på lidt af det du har foreslået - tak. Problemet er nok at manden min - pt. helst vil have en benzinudgave.... - måske fordi den passer bedst til vores daglige brug - og har ikke "tid" til to biler :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt nok ikke den info
Forfatter: 
Dato:  10-11-2017 23:24

du efterlyser, beklager - men jeg er så glad for at have mit BE kort (før 2009).

Jeg er også rigtig glad for min 10 år gamle 4x4 Nissan Xtrail (T30), som må trække 2.000 kg (jeg kører kun med 1 hest). Vi har faktisk 2 Xtrail's, og begge biler er sjældne gæster på værkstedet. Det er en imponerende stærk 4x4, den kræver ikke ekstra stor P-plads, og den er "kvik".

 

Held og lykke med skiftet


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyagergaard
Forfatter: 
Dato:  11-11-2017 12:12

Nyagergaard: Sådan en Nissan X-trail - ved du hvor lang rummet bagi er, hvis man lægger bagsæderne ned eller tager dem ud? Og hvor meget må den trække?

Manden står for inden længe at skulle skifte den gamle Transporter ud. Sådan en X-trail ville da pynte i gårdspladsen.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 X-trails styrer ;-)
Forfatter: 
Dato:  11-11-2017 18:00

Vore er begge på papegøjeplader, men jeg kan måle i morgen.

Vore må begge køre med 2.000 kg. - som jeg skrev ;-)

Hvis I kikke på en sådan, så være OBS på, at man kun kan se om den er 4x4 på en "knap", hvor man kan slå fra, auto, eller lock., der er også noget med vægtafgift, som er højere på modeller nyere ??? måned i 2006 (kan ikke huske måneden)


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker nu alligevel
Forfatter: 
Dato:  12-11-2017 21:24

Åh sådan en kunne være lækker lækker men det må blive den dag vi har råd til 2 biler - for ja når man er 5 i familien skal der være sæder bagi :)

Trailerkortet er egentlig ikke den største hindring - det er jo til at tage - og jeg kan da fint bakke - også om hjørner med trailer :) :) - det er meste den månedlige udgift der sætter begrænsningen - og jo stærkere bil jo dyrere bil - æv æv


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hyundai Sonata
Forfatter: 
Dato:  13-11-2017 08:13

Er en rigtigt lækker bil - og svarer så nogenlunde til en lidt mere moderne udgave af min.

Jeg er rigtigt glad for at have lidt mere trækkraft end jeg egentlig har brug for - min bil (og en sonata) kan trække 1700 kg, men det er jo mere end jeg bruger med min (tunge) 1 hestes trailer med Baloo i.

Fordelen ved lidt mere trækkraft end der er behov for er netop der hvor man holder på en mudret mark. Jeg kunne komme ud fra den mudderpøl vi holdt i efter Hedelandsridtet (og skulle endda lidt opad for at komme ud). Havde jeg tænkt mig om havde jeg ventet med at læsse til vi var ude af mudderet - men jeg var træt, kold og gennemvåd - og så ville jeg bare hjem. Takket være min gode bil lykkedes det trods dybt smat.

Du er velkommen til at prøve at køre en tur i den med trailer bagpå.


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har
Forfatter: 
Dato:  16-11-2017 21:15

Vi har købt en Renault Megane stationcar. Med 1.5 110 hk dieselmotoren som ligger i vores må den trække 1700 kg. Hvis man køber 1.6'eren med 130 hk, så må den trække 1850 kg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker for bud
Forfatter: 
Dato:  19-11-2017 21:44

dem vil jeg da kigge nærmere på :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-11-2017 16:02

Jeg har kører Ford Mondeo, og det har jeg gjort i mange år. Jeg kører både bykørsel, til og fra arbejde samt trækker med den. Jeg kører mange km om året med hestetrailer på krogen (knap 10.000) og de er bare stabile!

 

Jeg har altid købt dem når de er ca. 10 år gamle, så koster de nærmest intet

 

Jeg startede ud med en 2,0 benzin der måtte trække 1500kg, og det gjorde den til ug. Den havde gået knap 200.000 da jeg købte den, og den rundede 380.000 inden mekanikeren brændte motoren af - han glemte at hælde vand på, da den havde fået skiftet vandpumpen... Dumt... Den kørte 16km/literen uden trailer, og 12km/literen emd trailer. Og så var den totalt ligeglad med mudder, snedriver og hvad ved jeg. Fantastisk bil! Savner den :)

 

Så købte jeg en 2,5 V6 benzin, der måtte trække 1800kg. God og stabil bil, som trak de 1800 uden problemer. Men må nok indrømme, at jeg synes den den var for dyr i hverdagen i forhold til 2,0 så sådan en køber jeg ikke igen. Jeg kørte den i bund, dvs. 410.000, så gad jeg ikke at syne den, og den røg til skrot. Den havde gået godt 200.000 da jeg købte den. Den gik 12km/literen uden trailer og knap 10 med trailer. Og var noget dyere i vægtafgift.

 

Nu kører jeg en 2,0 diesel - og den er jeg glad for. Kører perfekt og meget økonomisk. Går 21km/liter uden trailer og knap 20 med trailer. Må trække 1800kg.

 

Alle 3 biler er købt for under 10.000 og de 2 øverste havde jeg i hhv. 9 og 8 år inden de belv skrottet.


Stutteri Sejlstrup

Avl af welsh sec. A og sec. F

 

www.facebook.com/sejlstrup/

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider