Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Agria hesteforsikring.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2017 20:09

Hej, ville bare lige høre om nogle af jer har erfaringer med at have heste forsikret hos Agria hesteforsikring?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikringsbetingelser
Forfatter: 
Dato:  21-03-2017 20:06

Det der med hesteforsikringer er ikke så nemt - det er rent faktisk en jungle at finde rundt i.

 

Det absolut vigtigste du skal gøre op med dig selv, er hvad du forventer forsikringsselskabet skal dække når "ulykken" opstår.

 

Agria's forsikringsbetingelser er ikke særlig gennemskuelige. Der er opgivet positivliste på hvad der dækkes - men hvis hestens skade ikke lige præcis er dækket ind under det, skal du nok regne med at der ikke er nogen dækning.

 

Der er f.eks. en "Veteranforsikring" - meget meget billig. MEN, når man læser nærmere på dækningen, skal der stort set en atomulykke til at forsikringen dækker.

 

Mit bedste råd - selvom det tager tid - undersøg markedet, læs forsikringsbetingelserne grundigt igennem, og vær 100% sikker på at den forsikring du tegner rent faktisk dækker det du ønsker dækket.

 

En billig forsikring er ikke nødvendigvis den bedste. Den bedste forsikring er den der opfylder dit behov.

 

:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
  mere om betingelser
Forfatter: 
Dato:  22-03-2017 10:34

... jeg har lige talt i tlf. med Agria om pris. Men, et er brochure, et andet er virkeligheden.

Min DV fylder 16 i år, og har dermed mistet sygeforsikringsdækningen hos TRYG. Derfor læste jeg grundigt Agrias materiale, og forventningsfuld ville jeg høre på pris, da deres sygeforsikring jo dækker længere - vist helt til 21 år.

Men - hov, de har jo glemt at skrive, at fordi hesten er fyldt 16 på tegningstidspunktet, vil de kun tilbyde en veteranforsikring, med en meget dårlig sygeforsikring...

Så jeg bliver hos TRYG..


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
  nåe ja..
Forfatter: 
Dato:  22-03-2017 10:39

Jeg prøvede at taste en hest ind på 7 år, og valgte samme dækning som jeg havde/har hos TRYG. Agrias forsikring koster næsten 12.000 kr./årligt. Der var så kun ca. 1.000 kr. årligt i besparelse...

Jeg ville helt sikkert vælge TRYG..


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Agrias forsikringer
Forfatter: 
Dato:  23-03-2017 08:16

Det er ganske rigtigt at det med hesteforsikringer er en jungle - og man bør så absolut læse betingelserne og sætte sig ind i hvad man køber.

Jeg synes egentlig ikke at Agrias produkter er uoverskuelige - men jeg arbejder også med dem til daglig i mit arbejde hos Agria ;)


Agria tilbyder 4 forskellige sygeforsikringer der kan tegnes til alle heste under 16 år (på nytegningstidspunktet) :

Safe -der dækker for hvad hesten ikke har fejlet på indtegningstidspunktet (så har den i forvejen f.eks. sarcoider får den et forbehold for det - men dækker andet). Denne sygeforsikring er livsvarig - så når den først er tegnet, har du stadig fuld sygeforsikring når hesten er 30 år gammel!!! Og sygedækningen bliver ikke nedskrevet i forhold til hestens eventuelle livsforsikringsbeløb!

Racing - der har en positivliste der dækkes for. Mest til væddeløbsheste, men også til dem der vil spare lidt, og have en mere begrænset dækning.

Breeding - der har en positivliste der dækkes for. Mest til avlsheste, men også til dem der vil spare lidt, og have en mere begrænset dækning.

Limited - der dækker for behandling af sår, kolik og knoglebrud. Den indgår også som sygeforsikringen i Veteranforsikringen.

Agria Dyreforsikring tilbyder en veteranforsikring til de heste der er fyldt 16 år når forsikringen bliver tegnet. Denne er også livslang, men har en begrænset dækning.


Der er ligeledes 3 liv- og uanvendelighedsforsikringer. Safe, Racing og Breeding - lavet ud fra samme principper. Og en ren livsforsikring - Limited - der ikke har uanvendelighedsdækning og - som navnet og prisen indikerer - en begrænset dækning.
Derudover er der en "Katastrofe" livsforsikring der indgår i Veteranforsikringen - og som kun dækker for det navnet siger - Katastrofer?.

 

Fra det år hesten bliver 16 år, kan den kun tegne veteranforsikringen (@nyagergård - det står i brochuren - side 9 ). Men indtil da er der altså mulighed for alle de andre dækninger - efter behov og økonomi. Der kræves ikke liv- og uanvendelighedsforsikring for at tegne en sygeforsikring.

Jeg er helt enig med Adian i at det er SÅ vigtigt at undersøge markedet ordentligt - og være klar over hvad ens ønsker er til en forsikring.

 

Hvis det f.eks. er en hest du vil beholde for livstid, er det jo vigtigt om sygeforsikringen holder op på et tidspunkt. Er det en du har til videreformidling, er det måske vigtigere om du kan sælge den MED den forsikringsdækning den har (så den ikke får forbehold på en fremtidig forsikring, hvis den når at fejle noget mens du har den).
Er det vigtigt for dig at kunne beholde hesten hvis den bliver uanvendelig som ridehest, men kan gå som hyggehest, skal du se på hvor stor en del af din forsikringssum du i givet fald vil få udbetalt.

De fleste selskaber har både en fast og en variabel selvrisiko (Agria har flere, så man kan vælge) - se på rækkefølgen af hvordan de trækkes og prøv at beregne erstatningen fra et fiktivt skadesbeløb. Trækkes selvrisikoen pr. skade eller er det for en periode (hvis du nu skulle være uheldig at få to skader lige efter hinanden)?

Se også på hvad det ene selskab dækker og det andet måske ikke gør. Dækkes dyrlægens kørsel? Er der dækning til aflivning og destruktion? Dækkes hestens indlæggelse hos dyrlægen?

Som Adian skriver - Den bedste forsikring er den der opfylder dit behov!

Finder du ikke svar på forsikringsselskabernes side, så ring til dem/os - vi vil gerne svare på spørgsmål! :)


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 dækning af destruktion
Forfatter: 
Dato:  23-03-2017 09:59

Hej Lisbeth

Jeg har så et forståelsesspørgsmål, som ikke fremgår helt tydeligt af Agria's forsikringsbetingelser:

 

Dækkes udgifter til aflivning og destruktion også, hvis hestens "død/uanvendelighed/aflivning" ikke er dækningsberettiget??

 

:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Annette
Forfatter: 
Dato:  23-03-2017 10:46

Det undrer mig at du ikke kan se det i betingelserne - Måske kigger du under livs- og uanvendelighedsforsikringerne?

Det står nemlig under alle 4 typer sygeforsikringer at aflivningen skal være på grund af en dækningsberettiget skade.

 


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 viden fremmer forståelsen
Forfatter: 
Dato:  23-03-2017 11:59

Hej Lisbeth - tak for uddybning.

:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider