Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Trailer til 1 hest
Forfatter: 
Dato:  05-03-2017 21:18

Jeg går og overvejer at købe en (brugt) trailer og kunne godt bruge lidt gode råd. Hvilke er gode og holde skal man holde sig fra hvis man kigger brugte trailere?

 

Mine krav er at totalvægten max. må være 1350 kg og den skal kunne laste min. 650 kg. og at den skal være i ok stand (bund, sider, bremser osv.).

 

Gode råd til havd jeg skal kigge efter?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilken hest?
Forfatter: 
Dato:  06-03-2017 19:13

 

Hej Gry

 

Det afhænger vel lidt af hvilken hest du har, altså hvor stor (høj) den er..

 

Jeg er så heldig at jeg sidste år fik en ifor williams til 1 hest. Det var en trailer som jeg havde kørt med nogle x inden og den er super god at køre med, ligger godt på vejen, nem at bakke med osv.

 

Hesten går ind ad bagrampen og ud af forrampen og det er super nemt og man skal ikke spekulere over at få hesten bakket ud. Jeg tror faktisk at jeg kunne læsse ad forrampen, men det har ikke været prøvet. Tilgengæld så går hestene gerne i den.

 

Skal jeg lave noget om på den så skal bommene sænkes. Den har været brugt til en shire hest og vi har fra shetlænder og islænder til haflinger, så bommen opdager shetterne ikke altid, men tilgengæld så står der nemt 2 i den på een gang. ;-)

 

Har tidligere haft brenderup 1 og 2 heste, men jeg har ikke noget ønske om at vende tilbage til brenderup. :)

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Top lækker fjordHEST sælges.

Pb, for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 trailer
Forfatter: 
Dato:  06-03-2017 21:40

Ingen tvivl om at en ifor williams med alubund og frontudgang ville være fantastisk! Det er klart drømmen, men når totalvægten max må være 1350 kg, så går det desværre ikke

 

Hesten er ikke så høj, 158 cm. så det burde ikke være et problem med de fleste almindelige trailere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg skulle ellers...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2017 12:46

... også til at skrive godt om min Ifor Williams.

Den har en egenvægt på 700 kilo - så det burde liiiige netop kunne gå op.


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 trailer
Forfatter: 
Dato:  08-03-2017 19:01

Haha Lisbeth, har du slet ikke set hvordan jeg går en stor bue om din trailer så jeg ikke kommer til at stjæle den

Jeg ville så gerne have en ifor Williams!

 

Ja, jeg kunne måske nedveje den så den kom på 1350, men det bliver lige på grænsen...

Desuden har jeg ikke set en eneste brugt til 1 hest til salg...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ok - jeg....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2017 08:40

... må vist til at låse den...

De er ret populære. Da jeg havde besluttet mig til at købe, holdt jeg øje med DBA og opdagede at når der kom en på, var den oftest væk efter 2-3 dage. Det er hurtigt - for en forholdsvis stor og dyr ting.

Den jeg købte, var også kun på DBA i 2 dage - og da jeg var ude og se på den, var der faktisk lavet aftale med to andre mulige købere næste dag. Så er beslutningen taget, er det om at slå til STRAKS.

Men det ER også en lækker trailer. Solid, ligger godt på vejen - nem at bakke med.

Du må have Cassio på en vægt og se præcis hvor meget der er at gøre godt med :)


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sluis 1300/800 kg
Forfatter: 
Dato:  30-05-2017 14:57

Hej Gry

 

Jeg har en Sluis med totalvægt på 1300 og last på 800 kg. Den ligger fint på vejen, de har god plads, når det er ponyer og små heste, men min lidt større hest på 1,65 skal ikke vokse mere i højden, hvis han fortsat vil bruge den. Den var billig i anskaffelse på dba.

 

Vh Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Variant
Forfatter: 
Dato:  03-06-2017 13:07

Jeg var så heldig at falde over en gammel - men total renoveret "Variant" med træsider - pris nysynet og med 4 nye dæk 10.000 kr.

(havde fået ny bund + el året før jeg købte den)

 

Totalvægt 1375 kg, egenvægt 575 kg. - jeg har så vejet den ned til 1300 kg så den passer til mit kørekort og den bil jeg har til rådighed - men stadig kg nok at gøre med

 

Den har jeg smidt en lang bagbom i + lavet "følstopper" foran forbommen - og i går da jeg kørte hoppe på knap 160 i stang + føl til Sønderjylland til hingst (tur på 4½ time) havde de det lige præcis så fantastisk da vi kom frem som da vi tog afsted - og de havde begge masser af plads!

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 trailer
Forfatter: 
Dato:  05-06-2017 11:15

Tak for svar

Jeg er faktisk end med en Variant - det lyder som om det er samme slags som din, Trine.

Med den lave egenvægt kunne jeg nemt få den nedvejet til 1350 kg.

Den har fået alubund for nogle år siden og bremser, el osv. var tjekket sidste år. Dog trænger dækkene til at blive skiftet (ikke kritisk) så det skal jeg have gjort.

Jeg var så heldig at der fulgte lang bagbom med

 

Det er ikke helt den ifor williams jeg måske drømte om, men den passer perfekt til min tinker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skønt...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2017 19:11

...med egen trailer - at det så ikke HELT er drømmetraileren det lærer man at leve med

 

Min trailers bremser var i øvrigt også helt nyrenoverede da den ikke gik igennem første syn pga dem... Det er nu dejligt at vide at selvom det er en gammel trailer, så er alle de væsentlige dele helt up-to-date (+ jeg fik synsmanden til at tjekke den grundigt under bunden så jeg var sikker på at selve metalrammen ikke var pilrådden)

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Humbaur Single
Forfatter: 
Dato:  22-06-2017 11:27

Hej,

 

Jeg havde en Humbaur Single i 8 år - ELSKEDE den. Den var så lækker at køre med, og lå så godt på vejen. Skiftede den kun ud fordi jeg skulle bruge en til 2 heste (humbaur Balios Aero).


- Jannie Baggesgaard Sylvan Ehlers -

 

Baggesgaards Amazing

Baggesgaards Floriziana

Baggesgaards Vinzelia

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider