Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Retur - Ny sadel passer ikke
Forfatter: 
Dato:  03-02-2017 21:41

Hej.

Er der mon nogle der har erfaringer med at få penge retur for en ny sadel der ikke passer?

 

Jeg har købt en helt ny (og dyr) Passier PN, som skulle passe min nye hest.

 

Firmaet - xxxxxxx - jeg har købt sadlen af har nu rettet på den i alt 4 gange og den ligger stadig ikke godt. Den vipper i bag!

 

Jeg står nu med en dyr sadel jeg ikke kan bruge til noget og en hest uden brugbar sadel.... ØV!

 

Jeg har forlangt mine penge retur, men firmaet virker ikke til at være med på denne idé.........

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadelmagere
Forfatter: 
Dato:  04-02-2017 17:44

Jeg har desværre ikke haft held til det endnu. Jeg gav også 25000kr for en lækker Passier sadel. Den blev rettet af sælger flere gange men lå ikke godt.

Så gik jeg til anden Sadelmager der tog 4000kr for total nyomstopningog indbyg af nyt gjordsystem for at forhindre den i at glide frem - men sadlen lå stadigvæk ikke godt.

Nu ligger der en drøn lækker Passier sadel oppe på mit loft og jeg rider i en gammel brugt sag jeg fik kastet i nakken for 5000kr men som ligger 1000 gange bedre :-(

Det er bare surt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udbedring.....
Forfatter: 
Dato:  05-02-2017 22:10

....af fejl og mangler på en vare, må sælger normalt forsøge max. 2 gange, hvorefter køber kan hæve købet, hvis fejlen ikke er afhjulpet. Ved en specielfremstillet vare må sælger dog bruge flere forsøg på at afhjælpe, antal er dog ikke beskrevet nærmere i købelov, så det vil være et skøn i den enekelte sag. Hvis der er prøvet 4 gange uden held, må kvoten dog nok siges at være opbrugt og man kan hæve købet.

 

Er sælger ikke med på dette, så henvend dig til forbrugerklagenævnet og hør om det er noget de kan hjælpe med. Umiddelbart er jeg bange for at de vil melde hus forbi og henvise til et civilt søgsmål, da sadeltilpasning er en kompliceret sag, der nok vil kræve syn og skøn for at vurdere, hvem der har ret.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider