Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Erfaringer med støtteben til trailer.
Forfatter: 
Dato:  24-01-2017 21:51

Jeg søger erfaringer med støtteben på hestetrailer, og hvilke der er egnede og 100% pålidelige i så fald. Jeg har kigget lidt rundt, men det fremgår ikke hvor mange kilo de fleste kan holde til, eller om de kræver særlige (på forhånd indbyggede) beslag på selve traileren, eller om det er muligt at montere beslag.

 

Da hesten skal trailertrænes en del med i fremtiden og ikke køres med, ville det være ret smart at jeg ikke skulle være afhængig af at der er spændt en bil på traileren hele tiden, da vi har en ret bøvlet gårdsplads i forhold til at køre traileren frem.

 

Hvis den stod på støtteben kunne jeg jo sådan set bare vende traileren så "rumpen" vendte den rigtige vej ifht. træning/læsning.

 

Men jeg tænker også bare, at den vel også skal have støtte foran og ikke kun bagtil? Den kan vel ikke holde til at stå på næsehjulet med håndbremsen trukket foran, kun? Jeg ville være lidt nervøs for at den alligevel rykkede sig frem hvis nu hesten bliver urolig

 

Det er en Böckmann UNO trailer jeg har :).


Mvh Mie C.

Med dragen Teaser

 

Vil du følge med i daglige opdateringer?

følg med her:

www.facebook.com/dvdragenteaser

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trailer..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2017 06:59

Billede

 

Støtteben som disse kan monteres på alle trailere, men kræver at man borer igennem metallet nederst på siderne, hvilket jo, i en hvis grad, vil kompromittere galvaniseringen af metallet, og kunne danne grobund for rust..

Alternativt, og den løsning, JEG ville vælge, er at lave nogle klodser i træ, i feks. 4x4 tommer trykimprægneret trå, og så have 2 af dem bagi, og en foran, under selve træktrianglen. Lav klodserne en smule større end frigangen under traileren, når den står på jorden. Når du bagerste klodser skal ind under, skruer man næse hjulet op, og får nogle andre til at trykke snuden på traileren ned, så bagenden løfter sig.. Så placere man de bagerste klodser under traileren.. Herefter løfter man næsen på traileren med næsehjulet, og placerer en klods under trianglen foran, og når den er på plads, løfter man næsehjulet igen, så det er fri af jorden. :)

Sørg for at lave klodserne store nok, så de står sikkert, uden at kunne give sig. :)


Michael

GO FOR IT!!



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider