Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Sikkerhedsvest vs rygskjold
Forfatter: 
Dato:  18-01-2017 13:37

Jeg købte en sikkerhedsvest hvor det er planen at den skal jeg have på når jeg rider min unge pony. Den er dog så ubehagelig at have på, at det ikke er en fordel at ride med den.

 

Nu tænker jeg på at "nøjes" med en rygbeskytter.

 

Jeg rider dressur, vil gerne springe lidt, men det bliver i det helt lave, terrænspring tror jeg ikke jeg får mod til, og hvis jeg gør, så bliver det nok kun træning og ellers i det helt lave.

 

Skulle det ikke kunne være nok med en rygbeskyttelse når jeg ikke har planer om at starte terræn/military?

 


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er det ikke
Forfatter: 
Dato:  18-01-2017 14:57

Du skal have sikkerhedsvest på - du må ud og prøve forskellige typer - så du finder den der passer dig - og så ride med den hver dag - så det bliver en vane ligesom med hjelmen :)

 

rygskjold beskytter - kun ryggen - og ikke ribben mv... og er ikke godkendt til military


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det afgør du selv...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2017 06:59

Når du ikke skal ud og starte noget, hvor vesten er påkrævet, så er det op til dig selv, hvor godt du vil være beskyttet. Jeg er slet ikke i tvivl om, at vesten beskytter bedre end et rygskjold - men skjoldet beskytter da meget bedre end en vest, der ligger på hylden fordi den er træls at have på

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 rygskjold
Forfatter: 
Dato:  23-01-2017 10:10

Jeg har det som dig mht sikkerhedsveste. Den kommer bare til at hænge i skabet, hvor den jo ikke har meget gavn.

 

Derimod rider jeg stortset altid med rygskjold. Det kan være lidt stift lige når jeg tager det på men efter et par minutter har kroppen fået det varmet op så jeg overhovet ikke mærker at jeg har det på. Samme type materiale findes også i sikkerhedveste og jeg har da overvejet om ikke jeg skal have fat i sådan en.

kompadells rygskjold/ sikkerhedsveste har denne tilpassende effekt og jeg har en med det tilsvarende (men kan ikke huske hvad mærket hedder lige nu -men det er noget billigere). Skriv evt pb så kan jeg finde navnet til dig.


Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikkerhedsvest vs rygskjold
Forfatter: 
Dato:  23-01-2017 11:14

Hvis jeg husker rigtigt, så er det vist et mærke der hedder Swing. De er bare for dyre til at jeg har råd, men helt klart en som står øverst på det jeg skal have når økonomien er mere dertil (dvs ikke flere syge dyr :))


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rygskjold
Forfatter: 
Dato:  29-03-2017 10:40

Hej Helle.
Jeg bryder mig heller ikke om sikekrhedsveste + jeg faktisk synes udvalget er ret så småt. Der findes 4-5-6-ish forskellige producenter med et par modeller. Og ingen er rare for mig.

Jeg har en dårlig ryg, så for mig er rygskjoldet et must. Resten af sikkerheden i en vest ville være bonus, men når jeg ikke bryder mig om at være i dem, så det ikke en mulighed. Alternativt ville jeg nemlig ikke brugde den, og det går ikke med dårlig ryg.

 

Derfor valgte jeg rygskjold - og jeg så mod skisporten, da teknologien er super langt fremme, og udvalget er stort. Dog ikke godkendt til stævnebrug - men jeg skal ikke ride military stævner så i mit tilfælde var det underordnet.

 

Jeg endte med at købe denne

www.skisport.dk/skishop/rygskjold/ bliss-arg-minimalist-rygskjold-vest/

 

- og hvor jeg er glad for den. Jeg mærker ikke selve skjoldet, resten af "vesten" er tyndt net, så det er godt, hvis det er varmt, og bredt velcrobælte holder skjoldet på plads + det støtter om længeryggen. Jeg bestilte på nettet, målte og fulgte størrelsesvejledningen, selvom jeg var nervøs for ikke at kunne prøve den. Den sidder perfekt, og den er ikke for lang i forhold til at ramme min sadel (dressursadel), som jeg også frygtede.

 

Den giver mig en tryghed om ekstra beskyttelse af min ryg, men uden at jeg føler mig hæmmet af den på nogen måde. Jeg er virkelig blevet omvendt.

 

Men om det er det rette for dig, må du selv afgøre. Det kommer an på, hvor meget du prioriterer beskyttelse af ribben etc.

 

Venligst

Kitt

1
0
Svar på denne tråd
 
 En rygbeskytter.....
Forfatter: 
Dato:  29-03-2017 15:04

... er helt klart bedre end ingenting - men en sikkerhedsvest ER bare mere sikker.

Jeg er på min 3. sikkerhedsvest nu - og har prøvet et utal i forskellige butikker. Og først nu har jeg funde en der faktisk passer til min kropstype.

Det er lidt ærgerligt at der er så forholdsvis få på markedet her hjemme - og lige som så meget andet, er de der til gennemsnitsstørrelserne. Altså de mest almindelige. De er der ikke til de meget høje - de meget lave - de tykke eller de meget tynde. Og er man f.eks. BÅDE høj og tynd eller lav og rund - så er det nærmest umuligt.

Den vest jeg i sidste ende valgte måtte købes hjem fra England - og den sidder perfekt.

Når jeg har haft den på i 10 minutter, så den lige er "varmet op" er den faktisk ganske rar at have på. Selvfølgelig føles det ikke så "frit" som at ride uden - og jeg indrømmer at dressur og skovture foregår uden vest.

Men min hest er 18 år og meget rolig. Red jeg en yngre eller mere nervøst anlagt hest, tror jeg også at jeg tog vest på i skoven (og ja, jeg ved godt at en rolig hest også kan snuble på en skovtur)

Jeg har valgt en Airowear Outlyne. Den findes i en model til mænd, en anden til børn og en 3. til kvinder - så allerede der, er der forskel i faconen.

Til kvinder er den i 7 størrelser - og inden for hver størrelse er der 4 længder. Så der er rigtigt mange at vælge imellem - der var også en til mig :)

www.williams-eventing.de/en/ articles/728-airowear-body- protector-outlyne-women-teenager- black

 

Jeg fandt vesten i min størrelse på ebay.co.uk - som ny - til en fornuftig pris. Og måleskemaet passer - så vesten sidder fint.


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  29-03-2017 16:38

Næ Lisbeth, du må altså ikke lyve. Det kan ikke passe at Baloo er 18 år, du har jo lige fået ham hjem


Hilsen Helle

 

Skøn ung pony til salg

www.ridehesten.com/salgsheste/ langtoftegard-rock-queen/43863

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det er kun...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2017 18:14
"Et par dage" siden jeg købte ham.

I april har jeg haft ham i 15 år!!

Og jeg er kun selv blevet ca 3-4 år ældre på den tid ☺

£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 lave spring
Forfatter: 
Dato:  30-03-2017 11:34

Jeg skal nok have købt en godkendt sikkerhedsvest. Kunne godt tænke mig på et tidspunkt starte et lille militarystævne hvor det er meget lave spring


Hilsen Helle

 

Skøn ung pony til salg

www.ridehesten.com/salgsheste/ langtoftegard-rock-queen/43863

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bruger...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2017 12:07

... altid min når vi springer. Også selv om det er så lave spring at det næsten kan være lige meget... Når man tidligere har været bange bare der var bomme på jorden, er det nok meget godt med den ekstra tryghed en vest giver!

Hvis du bor i nærheden af mig (nordsjælland) er du velkommen til at prøve min - størrelsen er ikke nødvendigvis rigtig, men man kan da mærke lidt af hvordan den er at have på alligevel.


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  30-03-2017 23:18

Hej Lisbeth

 

Jeg håber da jeg må prøve den selvom jeg ikke bor i nærheden

 

Jeg har ikke noget imod at køre lidt,så vil da gerne prøve den for at se om det er sådan en jeg skal satse på.


Hilsen Helle

 

Skøn ung pony til salg

www.ridehesten.com/salgsheste/ langtoftegard-rock-queen/43863

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Naturligvis
Forfatter: 
Dato:  31-03-2017 20:25
Du skal være så velkommen

£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt ironisk...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2017 13:03

... at det ene øjeblik skriver jeg dette:

Men min hest er 18 år og meget rolig. Red jeg en yngre eller mere nervøst anlagt hest, tror jeg også at jeg tog vest på i skoven (og ja, jeg ved godt at en rolig hest også kan snuble på en skovtur)

 

Og mindre end to måneder efter slår hesten en halv kolbøtte på dressurbanen, så vi begge endte med at falde.

Så min første "afsidning" i godt 10 år, endte altså ikke med at være når jeg sprang eller red trec (og dermed havde sikkerhedsvesten på). Heller ikke på en smattet skrænt eller en skovsti med trærødder....

Næe nej - det var en 20 meter volte i galop, på en flad dressurbane - DET kan nedlægge os!!!

 

(heldigvis kom ingen af os til skade - men nu er jeg i overvejelse om det der rygskjold - eller at bare altid have vesten på)


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider