Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Equi-Soft ellers xpandgjord
Forfatter: 
Dato:  21-11-2016 22:40

Efter at min pony har fået konstateret at den lider af gjordkramper, så skal jeg ud efter en ny gjord.

 

Ang. gjordkramperne, så er tror vi at det er psykisk betinget, men der kommer fys ud på et tidspunkt. og ellers går vinteren med genoptræning, så forhåbentlig får vi styr på gjordkrampen inden der skal rytter på.

 

Hvilken gjord kan anbefaldes? Kan det være afhængig af hestens form hvad der er bedst?

 

Er der evt andre gjorde der kan anbefaldes?


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Equisoft el Expand
Forfatter: 
Dato:  23-11-2016 09:14

Hejsa

 

Fra en forhandler af Expand og en sadelmager ved jeg at Expand er bedst til heste med lige mave og Equisoft bedre til dem med lidt runde maver. Har selv prøvet begge og da min har lidt rund mave endte jeg med en Equisoft, den tager ikke gjordkramperne når man spænder gjord, men jeg syntes hun trækker vejret lidt bedre f.eks. i galoppen:-)

 

Har hørt fra flere der har brugt begge gjorde, at Prestiges RP gjord, skulle være endnu bedre.

 

Mvh. Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyr gjord
Forfatter: 
Dato:  24-11-2016 12:56

Puha, så blev prisen lige sat yderligere op . Har set på den gjord, og tænker at jeg skal have den meget langt tilbage for at hesten ikke bliver gereneret på forbenene.

 

Jeg har tidligere haft en equisoft-gjord (der hed den vist ikke stübben), og var ikke imponeret, først gik en elastik i stykker efter kort tid, og samtidig gjorden ingen forskel på hesten, så den blev hurtigt solgt igen.

 

Og med en så dyr gjord, så kræver det også at hesten konstant holder den vægt den havde da gjorden blev købt


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Andre forslag
Forfatter: 
Dato:  26-11-2016 11:44

Puha, ja, det er nogle dyre valg at være ude i. Du kan evt. Også se på Kieffers gjord med elastik på midten. Her udvider gjorden sig med åndedrættet uden at trække sadlen skæv tikarideudstyr.dk/kieffer- dressurgjord-neopren-center-ii. Den bliver mere elastisk efter noget tids brug har jeg erfaret.

 

Jeg har også haft gode erfaringer med en uldgjord herfra: http://www.equinenz.com/girths/.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg, rider med
Forfatter: 
Dato:  04-12-2016 09:54

Expand gjorden - og jeg elsker den.

Min sadel rokker sig aldrig en millimeter og hesten virker gladere for at få spændt gjord. Førhen kunne hun godt finde på at snappe ud efter mig, når jeg spændte gjorden.

Synes også at hun har en anden og mere afslappet vejrtrækning når jeg rider.

Min hest er pt slank, men rund i faconen, og det fungerer fint med Expand.


Mange hilsner fra

Rina B & Misty - det grå lyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 køb expand fra Spanien
Forfatter: 
Dato:  04-12-2016 10:33

Jeg købte min expand gjord direkte fra Spanien. Leveringen er lidt sløv, men de har hele udvalget af pads mm. og prisen inkl fragt er kun 1300 kr. :-)


 

www.staldlauenborg.dk

Salg af smukt designet pandebånd

Smuk palomino hoppeplag sælges ( se profil )

0
0
Svar på denne tråd
 
 gjorden
Forfatter: 
Dato:  04-12-2016 20:32

Hesten har valgt, det skal være en equi-softgjord.

 

Har prøvet flere forskellige typer gjorde, og kan tydeligt se forskel i forhold til equi-softgjorden.

 

Der går så noget tid inden der er penge til gjorden da hesten har været ret dyr det sidste halve år i dyrlægeregninger.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider