Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Tilridning på hestens præmisser
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 01:00

Hej alle,

 

Jeg overvejer at sende min hjemmeavlede DV hoppe i tilridning til foråret, og skimmede derfor lige annoncerne på markedspladsen ... Men blev altså slemt skuffet over udvalget af steder, må jeg indrømme

 

Jeg har ændret meget ridestil selv, her på det seneste, og befinder mig sådan i midten af BBH's ridestil og så den klassiske engelske .. Det er nok efter at jeg har haft nogle AHA oplevelser med min nuværende ridehest..

Jeg ønsker min unghest bliver redet i samme stil, med næsen svagt foran lod, med blød hånd, god fremaddrift, rette skuldre og vigtigst af alt, med glæde, gnist og positivitet.

 

Men hvor hulen finder jeg en uddannet berider, der er SÅ hestevenlig og som ikke tvinger hesten i en unaturlig holdning ?

 

 

Ville blive super glad for at høre fra folk med egne erfaringer med steder, samt evt. se videoer/billeder af jeres heste i tilridning..

 

På forhånd tak

1
0
Svar på denne tråd
 
 berider
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 09:18

Tror ikke du finder sådan en berider- En berider er jo ikke uddannet i de ting du skriver der ;)

Men jeg kender da lidt til anders B Cortzen ( staves´?)

Og og.. hvad er det nu hun hedder, en kvinde på sjælland....

 

Men der er da mange andre trænere der kan tilride ud fra det du beskriver, der IKKE er beridere ;)

0
2
Svar på denne tråd
 
 Mai-Britt Carter
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 09:32

Hvis jeg var dig ville jeg overveje Mai-Britt Carter fra Hippologisk træning. Jeg ved ikke om hun ville have tid, men dygtig det er hun altså!

Hun er mere klassisk dressurrytter/underviser end BBH, men jeg kan rigtig godt lide hendes tankegang. Ridning er et samarbejde og hvis hesten ikke gør som du vil, er der en grund til det - du har ikke forklaret det godt nok!

Jeg rider selv dressurundervisning ved hende, og det er utroligt hvor meget min hest har forandret sig på meget kort tid. Jeg har en rigtig hoppe med stort H på 5, og hun har aldrig fungeret ordentligt under ridningen - har altid været sur og tvær i bestemte øvelser. Men Mai-Britt forstår hende bare, og jeg har nu en glad hest der fungerer. Fejlen sad selvfølgelig ikke i hesten, men i rytteren ;)

Hun får virkelig de varmeste anbefalinger fra mig! Og skulle jeg have en hest i tilridning ville jeg helt sikkert også vælge Mai-Britt. Det er bare for ofte man hører om heste der får en rigtig dårlig start på livet som ridehest når de sendes i tilridningsmetode :(


- Louise med den dejlige Lo'moone!

0
2
Svar på denne tråd
 
 alternativ tilridning
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 12:09

Jeg tror du er nødt til at finde en der ikke er berider til at tilride, for berider er jo uddannet til at gøre det du ikke kan lide, så brug nogle af dem som er horsemanship udøvere og dem er der efterhånden en del af.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Gå efter et dygtigt heste-menneske...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 21:03

i stedet for en berider... - tror det bliver svært for dig at finde en berider der går ind for dine principper! Anders Chortzen er den eneste berider jeg kender til, der går ind for det du beskriver, selvom det efter min mening er sådan alle heste burde rides og håndteres!!

 

Og tillykke med dine AHA-oplevelser, jeg er helt sikker på at du kommer til at få rigtig meget glæde (dine heste gør i hvert fald) af den retning du har valgt for din fremtidig ridning

1
2
Svar på denne tråd
 
 Tilridning
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 22:55

Mia Lykke Nielsen kunne evt være et bud

http://mialykkenielsen.dk/

 


Mvh Nanna


Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige.


Errare humanum est - det er menneskeligt at fejle.
1
4
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 09:15

Pernille nørgård har vi gode erfaring med stille og rolig uden stres plus de får lært em masse gode manere fra jorden

1
0
Svar på denne tråd
 
 Johnny hansen
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 09:52

jeg sendte for nogle år siden min lidt specielle hoppe til ridning hos Johnny Hansen.

Jeg gjorde hende selv ryttervant.. her anden gang med rytter..

Billede

og afleverede hende så hun kunne rides i skridt, trav og galop men uden overhovedet at gå i holdning.

Johnny rider stille og roligt med en meget rolig hånd, der lige har en super føling med hesten..

Efter 6 uger var hun klar til at gå rideprøve og det var endda i let holdning og hun var hele vejen igennem en glad og tilpas hest..

Så jeg kan kun give min anbefaling til Johnny herfra.. og det var endda en dressurhest jeg sendte afsted selvom han er springrytter.


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 18:25

Udfra det du beskriver så er BBH træner Lene Særmark det du leder efter Hun er meget hestevenlig,god rytter, og har også meget erfaring.Ved ikke om der er venteliste, men hun er værd at vente på. Jeg er meget glad for at have fundet hende til at tilride en af mine heste.

 

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider