|
Kursus i "dyresamtaler". :) |
|
For efterhånden et godt stykke tid siden efterlyste en person ved navn Britt Menne "forsøgsdyr" herinde, til at øve sig med, med henblik på at "tale med dem"... Det lød jo umiddelbart sjovt, og Britt modtog nogle billeder af min hest, og kort tid efter kom der svar, at hun godt ville have et par billeder mere, for at kunne gøre "samtalen" så præcis som muligt.. Jeg sendte hende et par stykker mere, og ventede.. Lidt tid efter kom der svar, at hun ville ringe mig op, fordi min hest var "spændende", og der var meget at fortælle om... Jaja, så lad os da bare snakke i telefon, tænkte jeg, for hvad kunne den her hest have "fortalt" Britt.. (Jeg var temmelig skeptisk, men samtidigt meget nysgerrig, som jeg generelt er , overfor alt "nyt og underligt", og at tale med dyr kan jeg godt finde på at betegne som "underligt").. Britt både skrev og ringede, og jeg må jo nok tilstå at jeg blev en anelse paf.. Flere af de ting hun nævnte, var ikke bare noget, der kunne "passe på alle heste", men ret præcist noget, der mindede enormt meget om min.. Faktisk så meget og så præcist, at hun nærmest måtte have siddet og studeret hesten, og dens adfærd både i stalden og på folden.. men nu ligger det bare sådan at Britt og jeg selv bor ca. 135 km fra hinanden, OG hun jo ligesom ikke kunne vide hvor hesten boede. Efterfølgende har vi talt i telefon temmelig mange gange, og skriver ofte sammen også, og her i tirsdags var så dagen hvor jeg tog på "kursus i dyresamtaler" ude hos Britt, som bor meget langt ude, ca. midt i ingenting. (undskyld).. Der var en intro-del, hvor hun fortalte lidt om hvad der skulle ske, og hvordan det hele ville forløbe, og så skulle jeg "tælles" igang. (ved ikke hvad det hedder rigtigt), og på en eller anden sjov måde virkde det faktisk som om jeg fik en "form for kontakt" til ihvertfald 2 af de dyr, jeg skulle forsøge mig med.. Begge de pågældende dyr jeg "snakkede med" var åbenbart Britts egne, og var henholdsvis en kat og en hest.. Katten "viste" noget med "av" i sit venstre forben, og så var der noget med en vej, en brækket ryg, og død.. Britt skrev ned, mens jeg "fortalte hvad dyrene viste mig", og fortalte bagefter at katten havde været overfaldet af en hund, og fået ødelagt sit venstre forben, som den stadig haltede på (mødte katten senere), og delen med vejen og den brækkede ryg og døden gav også mening, for kattens ene killing var kørt ihjel på vejen. Siden kom jeg til en hest, hvor der var spørgsmål til, (denne hest boede også hos Britt), og jeg "snakkede" så med hesten og spurgte om de ting, der var skrevet ned som spørgsmål, og også her kom der en del "svar" som passede på præcis denne hest.. (Feks. gør den underligt når den spiser)..... Nå, det blev langt.. Men essensen af det her indlæg er, at HVIS man er interesseret i "dyresamtaler", eller bare almindeligt nysgerrig, (jeg er begge dele), så er det en ret stor oplevelse med sådan et kursus, og uanset om det "lykkes" for én i stor eller mindre udstrækning ,så er det BESTEMT værd at prøve, for det er mægtig spændende, og ikke mindst meget hyggeligt. Jeg er stadig ret imponeret over de ting jeg oplevede den dag, og har sikkert glemt noget, men måske vil Britt kigge forbi tråden på et tidspunkt, og så ka ndet være hun kan komme med lidt flere detaljer, for jeg har sikkert glemt et eller andet. Men en ting er sikker!.. Jeg skal derud igen engang.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
123456... |
|
Tak for din beretning, det lyder jo vældigt spændende... jeg er lidt nysgerrig mht. om du så efterfølgende har kunne kommunikere med andre dyr "helt alene" og hvad med din egen hest - hvis du har en sådan, forstås? Jeg er en af dem der faktisk tror på at nogen kan "tale" med dyrene og på at der er mere mellem himmel og jord - jeg har faktisk også haft Britt til at tale med min hest via foto, men var desværre ikke helt så imponeret/overbevist - syntes der blev sagt mange ting som kunne passe på de fleste heste og ikke som sådan nogen "aha" oplevelse... men det kan jo også være fordi min hest ikke er særlig speciel eller noget... Når det er sagt, vil jeg skynde mig at sige at Britt er en utrolig behagelig og venlig person og det var på ingen måde nogen negativ oplevelse eller "spild" af penge, jeg fik dog blot ikke noget "bevis" på at det var lige præcis min hest hun fortalte om Jeg syntes det lyder meget spænende hvis man selv kunne lære at tale med dyrerne...
Med venlig hilsen Pia * Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne * R.I.P Lady Corona 1990 - 2010
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Overskrift.. |
|
Jeg har ikke forsøgt mig med noget særligt endnu. Det skal lige "synke lidt ind" først tror jeg. Da Britt i første omgang fik billeder af min hest tilsendt, var der flere ting som hun ramte ret præcist, og HVIS hun udelukkende gætter, så skulle hun begynde at spille Lotto tit, synes jeg. Der var ihvertfald indtil flere "aha-ting" i den "samtale".
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Jeg tror på meget |
|
Også at der er nogle der kan kommunikere med dyr! MEN jeg har svært ved at tro på, at man selv kan lære det, sådan bare lige ud af det blå, fordi man får nogle få timers kursus. Nu husker jeg også at Britt Menne selv lavede en tråd for nylig, hvor hun havde brugt en anden til Healing af en af sine egne heste, og det finder jeg bare mærkeligt, hvis man selv tilbyder det og er så dygtig. Men som jeg spurgte dengang og ikke fik svar, vil jeg spørge igen: Er det fordi det ikke virker så godt på egne dyr at man må bruge en anden? Mvh Ditte
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
healing |
|
Nu er healing og samtaler med dyr jo ikke det samme? Så det har vel ikke noget med hinanden at gøre.
Og ja der findes da mange måder at bruge healing og være healer på. Forskellige teknikker osv. Så nej alle healere kan ikke det samme, nogen er stærke på en måde, mens andre måske er det på en anden. det er vist lige så individuelt som der er healere til. Der er da ikke noget underligt i at man indenfor den verden bruger og anbefaler hinanden, ligesom folk da også gør inden for feks hestebranchen..
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Overskrift |
|
Den KAN være sværrere at kommunikere med egne dyr, fordi du har en forudindtaget holdning eller viden ifht. dit dyr, og der kan man oftest selv blive i tvivl, om man blander tingene sammen. Det er hvad jeg oplever i hvert fald. Derudover (som Indigo skriver), så er det forskelligt hvad man kan og hvad man ser som healer eller clavoirant. Nogle kan "høre stemmer", andre kan lugte, se billeder for sig eller fornemme følelser i egen krop - det er ikke alle der kan det hele. Jeg havde som Michael lige brug for at få det hele til at falde på plads efter endt kursus, inden jeg selv begav mig ud på eventyr - der gik faktisk længe, inden jeg selv forsøgte mig, for jeg var bange for at jeg ikke kunne. Man lærer det IKKE bare på et kursus af et par timers varighed, der skal øvelse og mod til - og du bliver først rigtig god jo mere du eksperimenterer. Jeg har oplevet flere ting "ufrivilligt" efterfølgende, mest inden jeg skulle sove, eller om natten - nok fordi jeg ikke var ordentlig "lukket ned". Nu kan jeg styre det.
*Winnie & Falcon* Sælges: Easyboot Glove str. 1,5 - 500 KR Søger Amigo regndækken str. 130 i god stand - ikke rød/pink. Kontakt mig på PB.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Vildt interessant |
|
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre mere hende Britt, hvor holder hun til henne fx?? Hvad koster det (skriv gerne privat besked) Kan hun bare sådan læse ens hest/dyr på et billede...?? Lyder underligt, men interessant Det hun fortæller, kan man bruge det til noget.. fx gøre noget bedre, lade være med noget, et eller andet??? Mvh Jeannett
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
britt menne... |
|
Hende finder du herinde eller på BrittMenne.DK.
Bare skriv til hende. Hun er rigtigt sød og dygtig
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
|
I skal ikke |
|
I skal ikke undre jer over, Britt anbefaler andre healere. I ved nok, at i lægeverdenen går det ALTID galt, når lægerne forsøger at diagnosticere og behandle sig selv. Derfor - altid få en andens blik på det også, det er SÅ godt! Og det er bare så svært, når det er ens egne heste, og følelser og bekymringer skygger. Jeg har selv arbejdet for folk herinde som clairvoyant, men derfor hjælper Britt mig alligevel, og hun er SÅ dygtig!! Desuden er folk gode til forskellige ting. Jeg er ikke god til telepati, men det er Britt! Helt vildt. Så vi kan altid bruge hinanden. Man kan heller ikke sige, "jeg har et fantastisk sprog-øre, så derfor kan jeg pr. definition alle sprog". Nej, man har ofte små nicher! Jeg har kendt en del healere og claivoyanter, og Britt er bestemt en af de dygtigste i DK.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
hhhhhhhhhhhhh |
|
Til jer der så gerne vil tage et lynkursus i " tale med dyr"... må jeg ikke have lov til at " advare" jer en smule og opfordre jer til at bevare jeres ben på jorden, bevare jeres fornuft og være virkelig ærlige overfor jer selv, mht at få adskilt, hvad der evt kommer fra jeres klarfølelse, hvor I får nogle informationer om dyret, og hvad der er er ønsketænkning, fantasi, og en " viderebrygning" på en evt lille information I får om dyret... Jeg synes man skal passe virkelig meget på med, at menneskeliggøre vores heste, med hvad man mener de har af ønsker og håb og behov i deres liv, som i virkeligheden er et udspring af den der mener at kunne tale med dyret. ( jeg må sige jeg har læst og hørt om meget vås gennem årene ) personligt som clairvoyant, har jeg aldrig ment man kan dette, men visse sanser kan udvikles og finindstilles ved træning, træning og atter træning, og som en skriver, også ved et vist mod.. Det er som at spille på en violin, nogle lærer at file lidt på instrumentet og kan være heldig at ramme enkelte toner rent, mens andre udvikler sig til virtuoser. Vigtigst er det synes jeg, at vi ser hestenes /dyrenes sjæl som de er og ikke pådutter dem en masse menneskeligt... det fortjener de ikke, på så mange måder er de så meget bedre end os!
Kærlig hilsen Charlotte Bursche
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
hvad mener du... |
|
Charlotte. Forstår ikke helt, hvad det er du mener man ikke kan? Du taler selv med dyr?
Og hvordan ved vi om det ene fremfor den anden har ret? Er sandheden ikke altid subjektiv med udgangspunkt i vore egne evner og fornemmelser omkring hvad der rigtigt? Og måske lige netop indenfor det her felt?
Men ja forstår godt hvad du mener med at tolkningen ligger hos den der modtager og risikoen for fejl og overtolkning altid er til stede.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Et meget langt skriv her :-) |
|
Hej alle! Michael, trådstarter: Tusinde tak for det fine indlæg. Og ja, det var vildt hyggeligt at møde dig. Det gik rigtigt godt! Efterfølgende kom "Grå Basse" jo også til mig om natten med budskaber og det at du så min kat "ud fra et billede", hvordan pokker skulle du vide at den havde haft brækket venstre forben plus dens killing var blevet kørt ihjel? Jeg havde jo ikke lige fortalt det! Til I andre. Tak for I skriver så pænt. Tusinde mange tak! Og til I andre, "andre": Ang. jeg engang anbefalede Maibritt Larsen, Viborg, det er fordi jeg kender hende som healer. Hun er vildt dygtig og jeg talte end dag med hende og hun lød faktisk fortvivlet og sagde at hun var dalet i henvendelser, så jeg skrev straks på nettet at jeg ville anbefale hende. Indlæget er sidenhen slettet af hn - nok fordi hun ikke selv oprettede det, selv om jeg lagde det under produkter. Men anyway, det var bare for at hjælpe hende med hendes egen kundetilgang. Der er ikke mere i det, end dette. Maibritt er hamrende dygtig og jeg har selv haft brugt hende et par gange, mest til healing, og hvis jeg ikke selv orkede det på mine egne dyr, så har jeg "købt en ydelse" som hun bare mestrer virkelig godt. Selv om jeg også gør i healing/tale med dyr, da er det nogen gange bare nemmere at få andre til at gøre det. Mere enkelt. Og jeg var selv fyldt med egne ting og issues på mine dyr personligt, så derfor Maibritts hjælp. Nogle gange healer jeg selv også på andre, men lige her i disse tråde, der har jeg bare brugt Maibritt fordi det var det jeg personligt ønskede og det var den nemmeste løsning for mig på det tidspunkt. Der er virkelig mange "kvaksalvere" og jeg synes det er godt at være skeptisk. Jeg plejer at sige, jeg skal ikke overbevise nogen om noget som helst, det er ikke mit lod. Du må tro, hvad du vil. Men lad nysgerrigheden råde i visse tilfælde, det hentyder jeg til. Jeg vil ikke "prakke dig noget på" og hvis du suser forbi min hjemmeside, så er det dit helt eget valg. Igen, tak til jer der skriver pænt og høfligt. Ang. "lyn-kursus". Så er verden skruet sådan sammen i dag, at mange har svært ved at afsætte en hel weekend, måske mere, til andet end hestene/familien. Og det at tage hjemmefra i flere dage og komme sent hjem og samtidig have tid til det hele, kan godt være svært. Derfor tilbyder jeg dagskurser, og igen, jeg skal ikke overbevise dig om noget, men for dem der har taget disse kurser ved mig, det er gået rigtigt godt. Jeg ved ikke hvad andre gør, men i mit tilfælde, der har jeg noget forberedelse før kursus og skriverier, selve kursusdagen er fyldt ud så vi kommer bredt omkring, igen, ikke alt kan skrives her, men skal bare opleves, jeg er dybt og i mange aspekter og bredt, det er ikke bare hvad man modtager, men også formidling, handling eller manglende handling. Reaktionsmønstre, familiemønstre, det at forholde sig til tingene personligt osv. Efterfølgende har jeg altid opfølgning, så intet tabes. Hvis der skla "lukkes" lidt i energi eller der skal "justeres" eller der er spørgsmål. Om man ønsker dagskursus eller fx. weekendkursus, er jo helt op til dig selv. Nogle gange skal man bare prøve det selv, før man har en fast mening om det. Ofte holder jeg mig fra at skrive meget i de tråde der er, for det kan nemt blive "børnehave". Jeg ser heller ikke på profiler og undersøger ting i forvejen. Hvad skulle jeg med det? Det er rodet og "larm" for mit vedkommende. Der er nogle dyr, undtagelsesvis som jeg måske ikke kommunikerer så godt med på daværende tidspunkt, men igen, det er meget, meget få dyr. Og sådan vil det nok være i alle brancher. Hvis jeg fx. har talt med ca, 367 dyr gennem tiden (sådan ca...), da er det nok kun henved ca 4 dyr, jeg måske ikke har "ramt plet" ved. Dog er det forskelligt hvad dyrene siger. Fx. engang talte jeg med en hund. Den sagde meget, rigtigt meget. Og det var meget følelsesbetonet. Men ejer gik meget op i meget konkrete ting og samtalen handlede vist mere om hende end om dyret. Hun ville gerne om jeg kunne sige hvad farve hendes madkasse havde og hvor mange biler de havde.....ene materielle ting.... altså.... det vidste den hund altså ikke, men den gav løsning til hvordan hun skulle anskue sine egne ting....men tror aldrig det "hængte ved". Sådan kan det også gå. Der er ikke noget facit som sådan. Langt de fleste gange "svinger det bare". Kan komme med mange eksempler, men igen, prøv det selv og hvert dyr siger noget forskelligt. Men igen, jeg skal ikke overbevise dig eller nogen anden. Tak til trådstarter og jer der skriver så pænt. Hvis I er interesserede, da se min web: www.brittmenne.dk Jeg har pt. lidt ventetid. Det blev langt, kan I hygge jer derude! Jeres dyr er glade for jer!
Kommunikation med dyr, mennesker mv. Lær at tale med dyr, sessions, mød selv dyret/personen på dialog..... alt er muligt...healing... Se her: www.brittmenne.dk
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
britt menne |
|
Britt Menne.. jeg kan høre du føler dig lidt trådt over tæerne.. jeg vil gerne sige at jeg ikke nævner dit navn i negativ forbindelse, ej heller går jeg ind i, hvad du kan eller ikke kan, og jeg har heller ingen intensioner om det. Jeg har bare over meget lang tid set en stigende tendens til, at en del tror og mener at dyrene kan give ejeren svar på temmeligt komplicerede livs spørgsmål og her mener jeg altså klart man skyder forbi og har gjort dyret til genstand for noget det ikke er. Dyrene kan ikke svare os på, hvad vi skal tage af valg i vores liv eller andet i den stil... jeg har lagt ører til meget gennem tiden, som har været meget hovedrystende, og bragt ejeren sorg, pga noget hesten " skulle ha sagt". Og en MASSE , undskyld..vrøvl, skulle hesten ha holdt små hygge konversationer om.. Indigo... jeg har netop i alle mine år som clairvoyant, gjort meget ud af at forklare de ejere jeg har haft kontakt til, at min klare mening er at man ikke kan tale med dyr, men at jeg har kunne se en masse omkring hesten, hvor deres smerter sad, ting /oplevelser der spøgte fra fortiden, hvordan hestens personlighed var, om noget ikke helt fungerede mellem hest og rytter, små finurligheder, om sadlen generede, om der var spændinger eller andet som kiropraktor eller dyrlægen burde se på, og som rigtigt mange har fået konstateret sidenhen af førende dyrlæger ved røntgen/scanning. Altsammen noget som mit system kunne opfange via fintfølende sanser, ikke noget som hesten har fortalt, og 99% af de dyreejere jeg har haft talt med, har lyttet og sagt at det kunne de sagtens se, men at de bare ikke havde hørt og set det med de øjne før. JO, det er netop nogen gange svært at vurdere, hvad der er hvad, med det man opfanger, og det er netop af den grund jeg skriver herinde, at man skal passe lidt på og ikke mindst forsøge at bevare en vis fornuft, da det er yderst nemt er flyve afsted i en tro på, at man lige har fået at vide af sin hest, at den bare elsker at gå helt samlet galop og egentlig har et ønske om at blive samlet endnu mere... når man så ser på den hest der har "udtalt" dette ønske og ser en araber med svag svag ryg der hænger nedad i en hængekøje, nervøs og komplet dårligt redet... så må jeg bare sige, at det er synd for den hest, at man vælger at lytte på det menneske som videregav de ord fra hesten..for her havde det nok været noget mere givende for hesten med den sunde fornuft og ikke mindst et godt råd om at træne den lille hest helt anderledes. Dette eksempel er et af dem som jeg er stødt på gennem tiden. Et af MANGE!! og ja, der er altid risiko for både fejl og overfortolkning og igen, netop derfor så vigtigt med stor ydmyghed overfor det at bruge sine sanser. Jeg har altid holdt mig tilbage mht at skrive herinde, for ved jo, hvordan man nemt bliver bidt over i to halvdele.. men nu gjorde jeg det så alligevel og ikke for at træde på nogen, men fordi jeg syntes at nogen måske kunne få lyst til at tænke lidt dybere i, om der måske kunne være en lidt anden vinkel på de informationer man kan få glæde af ved at bruge sine sanser. Britt, nu er jeg lidt usikker på om det er henvendt til mig at du mener jeg bør prøve selv mht dit kursus for at blive klogere på emnet... jeg blev uddannet for 12 år siden, så tror jeg springer over Og nej, du behøver ikke overbevise mig om noget, dertil er min egen overbevisning for stærk, men jeg synes jo ikke der sker noget ved at man kan tage en sludder herinde om emnet, man behøver jo ikke tage det som en personlig kritik. Husk at jeg ikke siger, at I ikke må tro præcis det I gerne vil, men som sagt bare en lille opfordring til at stoppe lidt op og udover at være åben og nysgerrig overfor dette spændende redskab til at komme nærmere en hest, også bevarer en sund skepsis og en god portion fornuft. Alt er skrevet i venlighed og ro, og jeg peger med vilje ikke fingre af nogen. Håber at de sikkert kommende kommentarer, vil være i samme venlighed.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
**************************** |
|
Hej, hej Jeg har faktisk oplevet en del gange at dyrene kommer med råd til ejeren. Fx. personlige ting eller fx. boligsituation. Når jeg stiller ind, går jeg "gennem" dyret, da dyret er tættere på ejeren end jeg fx. er hvis det er fjerndialog. Stort set hver gang, har det "holdt stik". Der er meget derude. Charlotte: Det var henvendt på hele indlæget her, der er mange der spørger af høflig nysgerrighed. Og ja, vigitgt med den gode tone, det elsker jeg, for har set i andre tråde hvordan det kan blive. Og netop ydmyghed!!!! Det er et stort aspekt i det at tale med dyr. Jeg har det også sjovt når jeg taler med dem. Dyr er herlige.
Kommunikation med dyr, mennesker mv. Lær at tale med dyr, sessions, mød selv dyret/personen på dialog..... alt er muligt...healing... Se her: www.brittmenne.dk
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Charlotte Bursche |
|
Jeg ville ønske vi havde en "synes godt om" knap her på hn, jeg er fuldstændig enig med dig. jette
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
flotte indlæg... |
|
Er på en underlig måde enig med alle....
Dog havde jeg lyst til til et par tekniske spørgsmål i et lidt større spirituelt perspektiv men det bekommer vist ikke det forum. Ellers en spændene dialog...
Til forklaring Charlotte, nu forstår jeg hvad du mener. Skulle lige være med. Har både brugt dig og Britt til at se ind. Interessant og tydeligt at I har en meget forskellig tilgang til det. Men dygtige på hver jeres måde. Illustrerer meget godt det som startede hele denne debat, at man arbejder og evner ting forskelligt, ud fra den baggrund og forståelse man har
Men ja enig med Charlotte, man skal altid bevare sin sunde fornuft og femfor alt lytte til sin egen mavefornemmelse...
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
|
Problemet....... |
|
Er som Charlotte Bursche skriver, lidt det jeg også læser mig frem til. Nemli en masse rosenrødt som ejer nok gerne vil høre. Bla at hesten skulle elske sin sadel og gerne ville sove med den på, samt den var så dyrbar, den burde låses inde med mindst 14 hængelåse... Så står jeg altså helt af.... Tror virkelig ikke det er nogen hests ønske og det den ville "sige" hvis den fik muligheden for at kommunikerer noget ud! Nu ved jeg ikke hvor meget/længe et dyr "snakker" men min tanke ville være den bare gerne kommunikerer de konkrete ting, og ikke "snakker" i timevis... Men hvad ved jeg??? Nogle gange lyder det bare en lidt for godt til at være sandt! Men der er mere mellem himmel og jord, så bare tænk lidt på om alt nu også er så rosenrødt! Mvh Ditte
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
jjjjjjjjj |
|
Dejligt dejligt, at se hvor fint tonen er blevet holdt, tak for det piger Britt: Det du skriver om, at du har fået råd af dyrene til f.eks en boligsituation... præcis her ser jeg den store forskel på os prøver at forklare med dette eksempel... da jeg ( før jeg desværre blev skadet og syg), havde klienter hjemme til sittings, kom jeg ind på mange ting i folks liv..havde de mindre børn, kom jeg også ind på deres personligheder, og evt problemer.. Via den forælder der sad hos mig, kunne jeg opfange en masse om dem, og fortælle om de indre problemer barnet måske tumlede med..hvor kommer den slags informationer egentlig fra? Ingen af os kan sige dette med 110% sikkerhed..jeg har bare accepteret, at jeg/vi ikke behøver vide alting, og jeg ser bare dette som en enestående mulighed for at komme dybere ind i nogle ting, som man ellers ikke kan se ved første øjekast. Der hvor jeg synes filmen knækker for mig, er når jeg hører eller læser nogen sige, at det er dyret der kommer med alle disse informationer,som en ping pong samtale, så dyret fremstår som intet mindre end et orakel der kan både spå om fremtiden, komme med råd og meninger omkring menneskers liv,økonomi,boligforhold osv osv.. som en sund fornuft bør kunne slå fast, at de absolut INGEN forudsætninger har for at kunne komme med. Det er her, jeg bliver ked af det på dyrenes vejne og jeg synes det er synd for ejerne, at så mange er faret vild i alt det.. Min klare overbevisning om dine oplevelser med, at det holdt stik mht boligforholdene, som dyret skulle have givet råd om... er at det ikke er dyret der fortalte dig det, men at det var en klarfølelse som du fik via dyret, fordi der var/er en kontakt mellem dyr og ejer. At det kan lade sig gøre, er jo i sig selv dybt forunderligt og helt fantastisk og svært at forklare...hvorfor ikke bare lade det være ved det og ikke blande tingene sammen... altså holde dyret udenfor Jeg synes det er synd at tillægge " Lotte" nogle evner som hun ikke har, lad hende nu bare æde sit hø, gnubbe sin mås og være hest i fred, vi mennesker ødelægger så meget altid, med dyr, natur osv.. alt skal vi pille fra hinanden og ændre på, så det passer ind i vores kram, og kan vi få lidt underholdning ud af det, så er vi så glade... En lille forskel mere i vores opfattelse af emnet... jeg havde det ikke på den måde sjovt, når jeg lavede clairvoyancerne...for mit fokus var i en anden retning end at have en sjov ping pong om løst og fast, men mere et fokus på at bringe lys over et problem. Ja dyr er herlige, især set i det lys de fortjener. Jette: Tak !! Indigo: Ja, vi er meget forskellige, ingen tvivl der.. Jeg forsøger som sagt ikke at nedgøre nogen, kun måske få skabt grobund for lidt mere eftertænksomhed om emnet, og gøre op med dem selv, hvad man egentlig gerne vil med kontakten til dyrene... jeg kan dybest set være ligeglad med, hvad folk vælger at bruge deres penge på, det er udelukkende for dyrenes skyld at jeg pipper et lille " stop", mit ønske for dem er, at de ikke skal ses som små klovne der skulle have bedt om det ene mere bizare ønske efter det andet, bare for at nævne en enkelt ting. Ditte: Hold fast i din fornemmelse for, hvad det drejer sig om, du har helt ret Kommunikere med dyr..jeg ser sådan på det, at der findes rigtigt dygtige hestefolk der kan dette, med kropssignaler, som har brugt år på at afkode deres udtryk, lyde, bevægelser, instinkter, adfærd.. og de har lært sig at skabe en kommunikation ved at efterligne hesten i det de har studeret... det er da vildt spændende og flot! DE kan kommunikere! Vi kan alle blive enige om en ting.. vi elsker vores heste, vi vil gøre utroligt meget for dem og vi undværer ofte mange ting, for at kunne være så heldige at have dem hos os... kan vi ikke bare nyde dem, sætte pris på dem, sætte os ind i deres behov, SE dem som de vidunderlige væsner de er... de indeholder så mange kvaliteter som kan berige os... igen håber jeg, at jeg har fået skrevet mine holdninger så de kan forstås som jeg mener dem, og at vi kan fortsætte snakken i god tone, det er jo super fint med lidt fra begge sider, for så kan andre måske bedre få en følelse i maven af, hvad de personligt føler er deres sandhed.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Det giver mening... |
|
Jeg forstår godt hvad du mener og opfatter det ikke som om nogen har mere ret end andre. Jeg er helt enig med dig i at vi ikke kan være 100% sikre på hvor de ting der kommer ind, kommer fra, ligesom jeg tror der er rigtig god mulighed for at overtolke eller fejltolke. Foruden de begrænsninger der kan ligge i at vi forstår alt subjectivt og derfor aldig kan 100% forstå andres vej, UDEN det går gennem vores egen optik. Der hvor jeg mener I er dybt forskellige, og derfor uenige, som jeg ser det. Er fokus på det fysiske dyr som jo er et dyr, med de instikter sanser og egenskaber det nu engang er født med. Bestemt. Men det at tale med dyr er at tale med den energi (sjælen) hvoraf hovedparten ikke er fokuseret i dyret. (som med mennesker) Det er vel den del, som har det et lidt andet perspektiv og derfor ikke dyret som går og gumler på marken, der mener at man skal købe ny bolig eller hvad det nu er. Det overrasker mig at der kan være så forskellige opfattelser af hvad der er, i den verden Dog er jeg helt enig den med at at man som udgangspunkt ikke kan vide hvad der kommer hvorfra. Måske især fordi alt bevidsthedsmæssigt hænger sammen på finurlige måder. Så selvfølgelig skal man bevare sin sunde fornuft og fremfor alt se det dyr der går på marken, som det dyr det nu engang er. Jeg mener som dig charlotte også at det er rigtig vigtigt at man har en etik omkring det man siger, og ikke siger. Nogle ting kan man ikke bruge til noget, ligesom man skal passe på med at få lavet selvopfyldne profetier. Når det er sagt vil jeg sige at Britt laver nogle enestående dialoger (uden at sige nogen har sagt hun ikke gør )) hun mestrer både med alvor og humor at kaste lys over problemer og formidle det hun får ind på en fin og flot måde fra den verden. Uanset hvad kilden til informationen er ;o) Måske er det blot begrebet at "tale med dyr" som er lidt misvisende?
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Tjaaah.... |
|
Fint, fint. Vi kan vel blive ved med at snakke her. Men start gerne jeres egne indlæg, og tag den derfra. I en frisk debat. Mange hilsner fra Britt
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
ked af... |
|
Hvis trådstarter synes debatten løb af sporet. Nogen gange gir det mest mening at debattere der hvor emnet naturligt opstår og føles friskt..
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Lidt af hvert |
|
Og Indigo! Tak for de fine ord. Tusinde tak. Ja, dyr kan virkelig sige personlige ting, det har jeg formidlet mange gange. Men igen, hvem handler det om, dyret eller ejeren? Eller andre? Bøger kan ikke fange fisk. Nogle gange skal man bare følge sin mavefornemmelse og vælge det der falder en ind når man vælger at henvende sig for at få en dyresamtale. Charlotte: Har du en hjemmeside? Den vil jeg gerne se, kunne være interessant. Jeg synes ikke at kende dig? Bor du i "Det store Udland", København-området, evt. Fyn?. Hi, hi. Jeg selv bor laaaaaaaaaangt ude på landet i Ringkøbing-Skjern. Vi kan skrive her fra nu af og til jul med mange interessante synspunkter, men udgangen må vel være, kort og godt, man vælger det, man selv synes. Hvornår bliver det egentligt personligt? Og hvad siger dyr? Betyder det for ejeren meget hvad man siger i telefonen eller hvad skrives? Bare meningen er klar.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
hhhhhhhhhhhh |
|
Skal måske lige tilføje at jeg betemt ikke bare har haft øjne på den gumlende hest på marken og kun interesseret mig for dens instinkter osv, det var mere for at få lidt fokus tilbage til hesten som den er, og som sagt ikke svæve væk på en sky af sniksnak om alt muligt som hesten aldrig har haft eller får, forudsætninger om at kunne gå ind i... Jeg har oplevet masser af dejlige sjæle, og hestene har bestemt deres følelser og forskelligt humør, ligesom nogle heste har nogle rigtigt sjove ideer..ikke sjældent, fordi de har fundet en sammenhæng mellem det de finder på, og reaktionen fra mennesket. jeg vil nødigt gå i detaljer og pege på de steder der for mig er virkeligt grelle når man læser... men du godeste gud, hvor bliver der skrevet ting som får mig til at tænke over, hvor læseren som køber det, har glemt sin fornuft henne... Britt, jeg ved ikke hvorfor vi skulle starte en frisk debat op i nyt indlæg, generer det dig at jeg kommer med et lidt andet syn på det her? Tanken var jo netop at vi kunne dele lidt synspunkter om det, men fair nok hvis du ingen interesse har i det. Tror egentlig også jeg har fået sagt det jeg ville nu, så må det være op til den enkelte hesteejer at vurdere, hvad der føles sandt og ægte for dem
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
jjjjjjjjjjj |
|
Nåede ikke at se dine spørgsmål til mig Britt.. jeg har måtte lukke min hjemmeside ned pga kronisk sygdom efter nogle ulykker jeg har været igennem, her røg min koncentration desværre helt Jeg havde ellers en virkelig flot hjemmeside. Hvis du er ret ny i "faget", er det måske derfor du ikke har hørt om mig før, det er ca 2½ år siden jeg stoppede endeligt. Jeg er fra Roskilde området Jo, man skal bestemt selv vælge efter mavefornemmelsen, men netop derfor mener jeg jo, at alle dem som præcis nu står overfor dette emne og ikke kender noget til det, kan have stor glæde af at læse lidt om begge synspunkter og deraf vælge hvad der føles rigtigt for dem, ellers kan det jo være endnu sværere for dem..
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Overskrift.. |
|
Jeg TROR faktisk, der er ca. de samme ting man "får at vide" uanset om man kalder det "klarsyn" eller "dyresamtaler". Og nej, jeg har intet som helst imod at den her tråd bliver til en debat. Det er vel det, der er meningen med et debatforum, ikke?. Nogle får noget ud af kaffegrums, nogle kaster nogle knogler på bordet, nogle "snakker", og nogle "ser" noget for sig, og nogle får noget ud af den ene måde, mens andre får noget ud af den anden. Uanset om jeg har modtaget en eller anden form for "underbevidst samtale", eller om jeg bare var heldig i mine "gæt", ja så havde jeg en yderst interessant og behagelig dag ude hos Britt, og det var egentlig bare det, JEG ville indsparke. At andre kommer med andre indspark er superfint for mig, og beviser egentlig bare at der ER noget at snakke om, i den her henseende, og dermed er grundlaget for en interessant debat jo lagt. Men ihvertfald.. Bliver jeg spurgt om hvorvidt jeg mener jeg fik noget ud af besøget, OG om jeg vil anbefale andre at tage på sådan et besøg, om ikke andet, så for at få styr på noget nysgerrighed, så er svaret JA. JEG mener at jeg fik noget ud af det, på flere måder, og det gav meget stof til eftertanke, hvordan man end vender og drejer det. (Og ja, jeg vil stadig derud igen engang i fremtiden. )
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
enig.... |
|
enig med Michael " Jeg TROR faktisk, der er ca. de samme ting man "får at vide" uanset om man kalder det "klarsyn" eller "dyresamtaler". " JA, men det er på en anden måde. Hver gang Britt har snakket med mine, har hun ramt 100% plet! Hun spørger dyret direkte og får direkte svar! Dyret ved ikke alt, ligesom jeg heller ikke ved, hvorfor jeg har ondt i ryggen altid, var det fordi hoften blev omrokeret, eller hiver den i lændehvirvlerne? Hvor guider kan være noget bøvlet at snakke med, "er du SIKKER på, det er højre side??" JA JA, og ejeren herinde skriver så, at det var venstre.. Bare et eksempel. Jeg er forbløffet over, hvor meget det hestene siger, ligner os mennesker, og hvor meget jeg kan se på dem, det de siger i den periode. "Din hest elsker sin grime, den er valgt med omhu" - og netop de dage står hun virkelig og "snakker", når jeg kommer med grimen. Plejer den ikke. Og den første gang, Britt snakkede med hesten, var den SÅÅÅ træt, som om, den gik og grublede, indadvendt, plejer den absolut ikke. Og så kan jeg sige - jeg forstår godt, hvor Charlotte kommer fra, ikke ang. Sjælland, men jeg forstod heller ikke det med telepati i starten! Efter meget hjælp fra Britt, er jeg begyndt at kunne høre - ind imellem! - hvad hestene siger. Men i brud. Og det er så vildt, for jeg "troede" faktisk ikke på det. Troede også mere på alm,. klarsyn. Men jeg kan heller ikke tele-kinese. Der er MANGE nicher, det ved vi jo allesammen, når vi udforsker dem, og vi kan ikke det hele! medmindre vi da åbner os for det, udforsker evnerne, om de kan holde eller ej, hehe. Vi kunne alle lære meget af Britt, jeg har selv overvejet at tage til kursus hos hende, fordi jeg ikke er god til det der tale med dyr. Men noget, der er SÅ spændende og så direkte - det burde alle heste mennesker faktisk sætte sig ind i! Og håber folk vækker en nysgerrighed for de evner, de IKKE har - endnu. Men måske kan lære - på kursus.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
jjjjjjjjjjjjjjjjj |
|
Jeg klarer desværre ikke at blive ved med at skrive herinde, da jeg er syg, koncentrationen holder ikke på den lange bane desværre Gozone.. du har misforstået.. det er ikke MÅDEN at nå frem til svarene på jeg stiller store spørgsmål til, det er resulatet at kontakten mellem hest og menneske i forhold til " samtalen", og som jeg i voldsom grad ser som noget jeg vil undlade at sætte flere ord på her... "Hestene" jeg kan sige til dig, at jeg med sikkerhed ikke kan lære noget af britt, undskyld jeg siger det uden omsvøb..men jeg skal bestemt heller ikke stå i vejen for de hesteejere som mener, at de har lyst til det. jeg kommer aldrig til at kunne tage seriøst, at man har en samtale med ens hest om, at den ønsker sig en grøn nissehue,som man så farer ud og køber ind til og syr,samt placerer på dens hoved til hestens store afsky.. eller at en anden ønsker sig en rød grime med sten på, bare for at nævne LIDT af det jeg nu har læst...må indrømme at jeg er chokeret over, at nogen kan tage dette seriøst til sig som værende en direkte samtale med hesten??? Du mener den slags er noget alle heste mennesker burde sætte sig ind i?? jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige her...men græder lidt på hestenes vejne.. undskylder et indlæg med lidt mere kant på min mening idag, men føler mig lidt træt i ansigtet
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
græder med Charlotte |
|
Jeg må indrømme at jeg også græder på hestenes vejne, men egentlige også på vejne af mig selv og alle mine dygtige kollegaer, der bevæger sig i den alternativ verden. jeg kan selvfølgelige kun svare for mig selv, men jeg ved at jeg hver eneste gang jeg behandler, gør et proffesionelt arbejde efter mine bedste evner, magter jeg ikke opgaven er jeg den første til at sige fra og henvise til anden behandler. jeg har mange gange arbejdet med personer der kan "snakke med dyr" og det er heldigvis kun få gange jeg har været vidne til omtalte samtaler om diverse grimers farver, ejerens livsbane, underlagets og sadlens mærke. de fleste gange har jeg oplevet en proffesionalisme og et oprigtigt ønske om at gøre en forskel gennem samtales kraft. Jeg er selv i stand til at fornemme specielt når jeg behandler og få indput jeg kan bruge for at komme viderer i min behandling, men jeg har aldrig i mit 49 årige liv, med indput fra diverse dyr, mennesker, levende og døde oplevet det ovenfor beskrevet. jette
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
jjjjjjjjjjjjjjjjjjj |
|
Jette... jeg tror du og jeg er meget enige... og det glæder mig ualmindeligt meget, at du har oplevet professionelle kontakter mellem hest og menneske... det kan jo nemlig netop være meget smukke kontakter, hvor der kommer mange ting frem som kan hjælpe dyrene videre ud af et evt problem, eller det kan blot være smukt at mærke den stærke forbindelse mellem ejer og hest..sjovt er det da også at kunne se eller føle, de pudsige ting et dyr går i dagligdagen, hvis vi nu skal tage den mere hyggelige del af kontakten med og som kan få smilet frem hos en.. jeg har oplevet afdøde familiemedlemmer komme igennem, via denne kontakt, ikke hvor dyret fortalte, men hvor den afdøde benyttede sig af den kontakt der var, for at kunne komme med sin hilsen til hestens ejer. At få tidligere traumer og oplevelser vist, er jo også super redskab til at kunne få en større forståelse for, hvorfor en hest nu hos en anden ejer udviser en tvivlsom adfærd.. En sød hesteveninde jeg har, oplevede en dag en særlig kontakt til sin hest, og hun fik nogle tydelige fornemmelser af at han ikke havde det godt.. Energien havde været helt speciel og anderledes end hun har oplevet før og det føltes meget stort og særligt, hun kom sin hest meget nærmere den dag. Den slags, synes jeg er smukt, hendes hjerte var helt åbent overfor hendes dejlige hest og derfor kunne hun via sin klarfølelse pludselig og overraskende opleve, hvordan han stod og havde det. DET var en kontakt, og det er den slags jeg mener vi hesteejere kan få så stor glæde af at udvikle bedst muligt. Men som sagt, ikke noget med ønsker om dit og dat fra hesten, det mener jeg virkelig folk skal overveje meget, om de virkelig vil/kan tage seriøst.. Jeg synes det lyder som en rigtig fin måde du arbejder på Jette, dejligt at læse om
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
tak charlotte |
|
ja, jeg tror også vi er meget enige og det gør mig utrolig ondt at du ikke arbejder mere. jeg er helt sikker på at vi kunne have været et godt behandler team respekten mellem behandlerer er i mine øjne så utrolig vigtigt for at vi ved fælles hjælp kan arbejde. Jeg er jo mere fysisk på dyrene i mit job, men har stor glæde og gavn af mine kollegaers samtaler og observationer - samt mine egne fornemmelser. jeg har mange oplevelser både med behandling, træning og undervisnng hvor en "samtale", en "fornemmelse" eller hvilket ord man nu vælger at bruge - pludselige gør at verden forandres for både hest og rytter. jeg vil ønske dig god bedring og håbe at du kommer dig så meget at du kan berige os igen. jette
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
misundelse |
|
Misundelse er en grim ting. Hvis man selv har evner, burde man måske undgå at forsøge at skabe tvivl om andre, og fremhæve sig selv. Her kun for at fortælle, at der findes mange evner. Ikke bare klarsyn som betyder at KUNNE SE ÅNDER. Marion Dampior-Jeans var ex. meget i tvivl , om hun kunne heale. " I begyndelsen af ??1970'erne, gjorde en ung israelsk navn Uri Geller en sensation, som hævdede han kunne læse tanker, modtage signaler fra fremtiden og handle på objekter ved hjælp af telekinese. For at bevise at han bøjede skeer mystisk og pludselig kunne vise sig geigertæller. Den FFG-medlem Jack Sarfatti inviterede Geller derefter en af ??de Psi-Lab for at teste sine evner med fysiske metoder. Sarfatti fandt ingen tegn på svindel. " "Den tvetydighed i fortolkningen af ??kvantemekanikken giver rigelig plads til muligheden for telepatiske eller psykokinetiske effekter," bemærkede han."
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
ps. og som |
|
ps. Hvis man spørger Marion, kan alle i øvrigt heller ikke se alle ånder, man kan se dem på ens eget energi niveau. Og se - så bliver det jo straks meget sværere. Og det ER det jo. Der sker meget mere, end vi kan forestille os, med de 10% af hjernen, vi bruger...!! Men det ved vi, der har kigget på den slags i mange år, jo. Dem, der tror, de kan alt, fordi de kan en ting, det synes jeg er lidt ærgerligt, at man ikke er mere åben, men kun åben i glimt.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
********** |
|
Hestene, nemlig! Præcis. Og I andre, dyr kan være meget detaljerede! I udtryk og tale. Engang talte en hest om efterår. Den viste et blad. Blad symboliserer mange ting, det var et egeblad. Og der er også tidligere liv som dyr fortæller om. Det er meget blandet, hvad der kommer op når jeg taler med dyrene. Og formidlingen. Og meget mere kunne skrives her, frem og tilbage... men jeg holder lige den pæne tone.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Overskrift.. |
|
Hm, lidt spøjst... Jeg håbede egentlig lidt på en form for konstruktiv debat, men det ser ud som om at nogen HAR fundet den "endegyldige sandhed", og så er HELT lukket af overfor andres oplevelser??... Når dyr nu tilsyneladende kan kommunikere, hvorfor skulle de så ikke kunne ønske sig feks. en rød grime?? Hvorfor ER det så frygteligt at nogen har fået det at vide??... Er det for "useriøst" at få sådanne detaljer med? MÅ det kun handle om deciderede sygdomme eller andre helbrdsmæssige ting? (Jeg har ikke fået at vide om min hest helst vil have en rød eller en grøn grime, men den HAR nu altså kun grå )
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
jjjjjjj |
|
åhh gud dog..." hestene"... du har sandelig misforstået temmeligt voldsomt, hvis du tror jeg er misundelig på nogen, og at dette skulle være min grund til at ha startet denne del af debatten...intet ligger mig mere fjernt. jeg er sandelig ikke ude på at kapre kunder, da jeg slet ikke tager imod dem længere. Men derfor er det stadig noget dyrebart for mig det her.. Jeg tror heller ikke, at jeg kan alt, men kan nok mere end du er klar til at acceptere, ligesom jeg nok er ret meget mere åben end du forestiller dig åbenbart, men det har jeg det helt afslappet med. Skabe tvivl om andre, plejer bestemt ikke at ligge til mig heller, men skal gerne indrømme, at jeg lige her føler et behov for at forsøge at få folk til at stoppe en smule op, som en modvægt til det jeg har læst af diverse historier om det heste skulle ha udtalt sig om...jeg synes det er svært ikke at være ukritisk overfor det, men siger jo samtidigt tydeligt, at folk selv må vælge deres vej. Jeg har i min uddannelse været igennem telepati også og det er spændende... Ligeså var jeg igennem punktet "skelneevne-illusion og virkelighed!" At påstå at hestene siger ting som enten udlægger dem som en total klovn, som nu f.eks. at ønske sig en lille dummehat, eller den mere fantastisk vidende sjæl, der helt uden nogensinde at ha været i nærheden af ting som boligsituationer, parforhold, økonomi, uddannelsesvalg, og hvad man ellers mener hesten har en meget bred viden om, til at kunne råde os mennesker i...DER er sgu meget meget langt synes jeg. Men forklar mig da meget gerne, hvordan hesten end kender ord som boligforhold? HVOR vidende og intelligente mener I at hestene er? De heste som endnu lever vildt..kan de fortælle om de samme ting med samme viden? Er der sket SÅ meget med vores tamme rideheste, at de nu kan bruge så meget af deres hjernekapacitet? Fortæl fortæl, jeg lytter gerne ja, der sker meget mere end vi kan forestille os, men det har nok mere med manglende kontakt til de følende sanser, end med vores hjerne kapacitet der ikke udnyttes ret meget.. hjernen skulle gerne slås mest muligt fra, når man laver disse ting, så det ikke er ting man tænker sig til.. Måske skal jeg huske at skrive, at det ikke er sådan at jeg ikke tror, at dem der" taler" med hestene, slet ikke kan noget.. de har jo været omkring ting som er blevet genkendt og her taler jeg altså om meget konkrete ting som noget der har været sket hesten i fortiden og som en tidligere ejer kan bekræfte, eller hvor personen har kunne sige at hesten har smerter her eller der, og ejeren har kunne fortælle at den rent faktisk har en gammel skade der, eller at den har problemer lige der i ridningen..jeg taler ikke om at ejeren har fået at vide, at hestens yndlingsfarve er blå og det bekræfter ejeren så som genkendt, fordi hesten faktisk ser rigtig glad ud, når ejer kommer med den blå grime, for at trække den på fold.. ( måske er det mere forventningen om at den erfaringsmæssigt ved, at den nu skal på græs, der får dens ører frem og øjnene til at lyse?!) Men de RIGTIGE og brugbare ting, dem kan jeg jo høre der også kommer noget af, fra de personer også, og jeg ville sådan ønske de holdt sig til det, og ikke lod hjernen suse afsted med ord og billeder, som er hægtet helt af virkeligheden... Jette.. tusind tak for de søde ord, og ja det lyder som om du og jeg kunne ha fået noget godt ud af at samarbejde! Den havde jeg været med på, hvis omstændighederne havde været anderledes Jeg havde ofte brug for dygtige behandlere at henvise til, øv også..Jeg kommer nok ikke nok ovenpå igen til at kunne se på hestene igen, måske hvis jeg er heldig, kun ganske få i så fald.. Men tak for ønsket om bedring Jeg tror jeg har fået sagt det jeg havde på hjerte omkring alt dette, det var faktisk rart efter at ha holdt mig fra det i så lang tid. også selvom nogen føler sig trådt over tæerne ved det. Ps. Marion dampier Jeans sagde engang lidt bekymret til mig, at det endte med at alt det åndelige arbejde her, blev udvandet indenfor ganske få år, fordi der ville komme flere og flere til som mente de kunne de mest besynderlige ting og fordi folk mente de havde evner som de ikke havde.. dengang, for vel ca 10-12 år siden, tænkte jeg at så galt gik det forhåbentligt ikke... men nu ser jeg hun havde ret dengang.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
jjjjjjjjjj |
|
Gozone... Jeg har ikke nødvendigvis den endegyldige sandhed, hvem har det...vel heller ikke jer andre Men jeg har min egen sandhed og det må I andre jo også gerne have, men derfor kan vi jo godt komme med hver vores, som nytilkomne der skal til at mærke efter, hvad de egentlig tror på, så kan tage og veje lidt af? haha nej jeg er sgu ret ligeglad med om hesten fik sin røde grime, det er jo helt ufarligt trods alt. Men når jeg hyler lidt op herinde over det, er det jo fordi jeg synes det er synd, hvis nogen virkelig tror seriøst, at hesten kan tænke, mene og udtale sig om alt det I så mener den kan. Jeg ER et åbent menneske, men jeg er ikke naiv
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
1231432 |
|
Som HELT udenforstående og som sikkert et af de mest lukkede mennesker nogensinde, synes jeg det er en spændende debat! Jeg er nok noget af det mest skeptiske, og jeg er en af dem der står helt helt af, når jeg læser det med, at hesten ønsker sig en blå grime eller vil have jeg tager det arbejde i stedet for det andet. Ovenstående har gjort, at jeg er stået totalt af, ved alt snak om mennesker der kan snakke med dyr. Men denne tråd har faktisk givet mig et andet syn, for hvis der rent faktisk er folk der kan snakke med dyr, som også mener det er noget pjat, at hesten ønsker sig en blå grime, så tror jeg måske, at der er mulighed for at jeg en dag, vil bruge en sådan til mine dyr! Måske er der alligevel noget for alle...?!
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Forstår ikke de grædende.. |
|
Jeg har endnu tilgode at forstå hvad der teknisk set er forskellen på dem der taler med dyr og dem der mener man ikke kan, men dog bruger anden klarsansning? Det må da tage udgangspunkt i vidt forskellige forståelser af den spirituelle verden??? Til det med nissehuer og blå grimer, forstår jeg ikke gråden. Mest fordi jeg endnu aldrig har støt på folk der taler med dyr på den måde? Kan det virkelig være det helt store problem? Og hvis det skulle ende så galt at en hest får sig en blå grime med diamanter, fordi nogen sagde den ønskede det. Er det den helt store katastrofe, hvis der samtidig kom en masse gode brugbare ting frem om hvordan hesten havde det? Kan ikke forestille mig sådanne ting som det centrale i nogen samtaler. Er der ikke heste i Danmark der lider større overlast, som vi hellere skulle græde for? Må sige at jeg græder mere for denne besyndelige debat, der til tider virker mere som en debat om hvem der har været i faget længst. Hvilket egentlig ikke gør emnet og forståelsen den store tjenste.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
for katten... |
|
Sprang lige alle de senere indlæg over. Men stadig, synes debatten er lidt afsporet udi de endegyldige sandheder. Er det Marion damper jeans der har patent på sandheden, dem der kender hende eller dem der ikke kender hende overhovedet? Jeg finder hele meget mistænkeligt. Hvem udvander hvad, hvem definerer udvanding og hvad der er rigtigt og forkert? Hvor skal man have taget uddannelsen, og hvad skal man have læst for at være rigtig? Det havde været interessant med en debat om metoder og forståelser. Så måske er det her bare en opfordring til alle om genrelt at gå med mavefornemmelsen og sin sunde fornuft, "før man går med andres ideer!"
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
hjkljkljjkjljljkl |
|
Nu har jeg fulgt lidt med i denne debat. Jeg er ikke clairvoyant, kan ikke en skid hvad det angår, bortset fra mine egne gode mavefornemmelser ind i mellem. Men synes sådan noget er vildt spændende og interesser mig helt vildt meget for det. Uden at jeg skal gøre mig klog og bedrevidende, sidder jeg godt nok med åben mund til noget af det der bliver skrevet her. Og det er ud fra min egen logiske sans. Vil starte med at sige at jeg kender clairvoyanten charlotte. Inden jeg lærte hende at kende, vidste jeg ikke ret meget om dette emne. Kender hende både som clairvoyant og personligt. Og vil meget gerne fortælle at jeg ikke kender noget mere ærligt eller sødere menneske. Og man finder ikke en der er bedre ved sine heste end hende. Eller jo, mig selvfølgelig. Haha. Når nogen nævner at misundelse er grimt. Så ved jeg at dette intet har med sagen at gøre. Hvorfor skulle hun fremme sig selv, når hun ikke engang tager kunder ind mere, eller udfører clairvoyance mere? Hun prøver blot at skære igennem at det stadig ER dyr, og der er grænser for hvad man kan. alle kan noget forskelligt, nogen mere end andre, nogen noget andet end andre, og det er jo fedt. tilbage i tiden, blev man sgu brændt på bålet hvis man udtalte at have disse evner. Men i dag er vi langt mere åbne over for det, og set, at det jo bare er ganske almindelige mennesker der har en speciel gave, og det er da helt fantastisk da det kan hjælpe på rigtigt mange punkter. Men det skal ikke føres ud på områder hvor det bare ikke er muligt, og blive en udnyttelse af dyr og mennesker i stedet for. Jeg tror 100% på alt det halløj her, og har selv mange gange fået fantastisk hjælp af charlotte og set hende hjælpe andre. Hun ville ALDRIG sige noget @!#$ for at fremme sig selv, eller for at gøre dyremennesker glade. Fx den hest jeg har nu. Han elsker sin moar og er ret indelukket over for andre mennesker. Og de gange hun ikke har kunne nå ind til ham, så har hun været 100% ærlig og sagt det. ikke lukket et eller andet bøvl ud for at gøre mig glad. Jeg tror vitterligt IKKE på at en hest kan snakke. hvorfor snakker dyr så ikke med hinanden????? De bruger signaler og kropssprog. Hvilket jo er MEGET tydeligt hvis man bare har lidt erfaring. Jeg tror skisme heller ikke på at en hest kan fortælle at den vil have en bestemt farve grime, hue, whatever. Hvordan skal en hest have lært noget om boligsituation og økonomi??? Det vil jeg meget gerne vide. Hvis dyr er så kloge, hvorfor finder de sig så i mange onde mennesker i denne verden?? come oooon, det siger jo sig selv. Og her må man ikke glemme at heste har MEGET svært ved at skelne farver, og næææsten er farveblinde. Uanset om man bruger dyrlæge, sadelmager, kiropraktor, clairvoyant osv. Husk ALTID at have jeres egne øjne, ører og logiske sans med jer. Det er tit man tror på et andet menneske, fordi de har en vis uddannlse. Men vi er alle kun mennesker og alle kan fejle. og hvor tit hører man ikke om fejl, hvor det går ud over hesten? om det så er fysisk eller psykisk, uanset hvilken fagperson man bruger. Vi har alle et kæmpe højt ønske om at tale med vores elskede dyr, jeg ved ikke hvor tit jeg står i en sitation hvor jeg er fuldstændig og lost og bare tænker, gid i kunne tale, men det er desværre ikke tilfældet. Så vi må gøre os glade med den hjælp der er at hente ud fra syn, følelser og tanker.
Vær mod dyrene som de skal være mod dig
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Mere mellem himmel og jord |
|
Der er mere mellem himmel og jord, end vi almindelige(!!!) tror og føler... Jeg var - indtil 2003 - meget skeptisk overfor alt det dersens hokus-pokus omkring mennesker, der kunne tale med (eller hedder det - til - dyr...!!!). Lad mig fortælle en lille (njahr ja - længere) histori... Februar 2003 købte min familie og jeg en pragtfuld trakehnervallak på 12 år. En måned efter så jeg et opslag i stalden, hvor Charlotte Bursche tilbød clairvoyance på heste og andre dyr. Vores udlejer (som selv var hesteejer og vidste ret meget omkring heste) og jeg havde ikke megen tiltro til det dersens hokus-pokus og disneyfisering af dyretale... Men - det måtte jo komme an på en prøve. Jeg ringede til Charlotte - som jeg aldrig havde set endsige hørt om. Spurgte, hvad hun skulle have at vide for at lave en clairvoyance på vores hest.... svaret var "Ingenting" Charlotte kom på den aftalte dag - bad os alle gå ud af stalden. Hold da op, hvor ventetiden var lang. Udlejer og jeg ventede spændt i over 1 time, inden Charlotte kom ind i rytterstuen og afleverede lidt over 2 sider tætskrevne A4-sider til mig. Jeg læste dem igennem og videregav dem til udlejer, som faktisk kendte den hest, som vi netop havde købt - men overhovedet ikke kendte Charlotte. Alt, hvad Charlotte havde nedfældet omkring hesten, var 100% korrekt.. Ja, den var muskelfattig (hvilket selv jeg kunne se). Charlotte fornemmede, at hesten ikke havde været længe hos sælger - at, der havde været et liv før vedkommende. At sælgers og hestens kemi ikke passede sammen og at vedkommende til tider blev irriteret på hesten. Vores udlejer kunne kun være enig i alle Charlotte observationer omkring hesten. Hesten havde en bule over næseryggen, hvilken enhver kunne se... Charlotte "stillede ind" på bulen og fornemmede noget med en trailer - om hesten havde knaldet hovedet ind i noget ifm kørsel... Udlejer og jeg tav stille. Charlotte fortalte, at allerede da jeg bookede hende via telefon, hvor hun som tidl. anført absolut intet fik oplyst omkring hesten, så for sit indre øje noget tumult med en væltet trailer og panisk hest... Og JA - hesten havde med tidl.-tidl. ejer været udsat for et udheld, hvor hesten sad fastklemt i en væltet trailer... Hesten kunne overhovedet ikke transporteres - hverken i trailer eller lastbil, desværre. Hesten fik på et tidspunkt en gaffelbåndsskade ifm springning. Charlotte oplyste, at hun også kunne heale, og ville gerne heale vores hest. Igen - så fik Charlotte IKKE at vide, hvordan skaden var opstået. Efter et par healinger sprugte Charlotte vores datter om skaden var sket ifm et spring, der så "så'en og så'en" ud for det havde hesten "fortalt" hende...??? Og ja, det måtte vores datter erkende .............................. Jeg var endnu ikke helt overbevidst om det dersens mellem himmel og jord, så Charlotte fik et foto af vores hund og absolut ingen informationer omkring hunden. Charlotte kunne - udfra fra fotoet - oplyse, at hunden virkede skeptisk og lidt sky; at den havde tendens til at blive lidt underdanig, når den følte sig utryg og angsten kunne give sig udslag i lidt agression.... At vi havde en radio kørende i køkkenet, når vi ikke var hjemme, for at hunden ikke skulle føle sig alene... At hun ser en hund, der føler, den bor på en banegård; er vi en familie, der farer ind/ud af døren til forskellige aktiviteter...? At hun ser en hund "på eventyr"/stikker af... At hun får en "opløsningsfornemmelse" ml hunden og en tidl. ejer...... Og JA - hunden kunne godt snerre lidt, hvis den følte sig utryg; og JA, vi var en aktiv familie (som sandelig også havde hunden med os, når det kunne lade sig gøre); og JA, radioen kørte, når vi ikke var hjemme... Og JA - vi hentede hunden fra et lidt kummerligt hjem, hvor den havde oplevet grelle ting mellem 2 mennesker... Charlotte "zoomer" ind på hundens skulder, men kan ikke sige om det evt er ømhed eller skade i muskler eller led/knogler... Mens jeg - lige her og nu - referer til hundens skulder, kommer jeg i tanke om, at hunden faktisk for godt 5 år siden (faktisk 4 år efter, at Charlotte lavede foto-clairvoyancen) fik en byldeagtigt bule på netop skulderen. Bulen/bylden blev af flere omgange behandlet med penicillin uden synderlig bedring, idet bulen/bylden vedblev at vokse/komme igen. Hunden blev aflivet i oktober 2010, da det viste sig at være cancer... ...................... Endelig lader vi Charlotte "tale" med vores datter pony. Charlotte får heller ikke i dette tilfælde noget som helst at vide om ponyen. Jeg tillader mig at citere noget ordret fra Charlotte's clayrvoiance med ponyen: "Min fornemmelse af, at den ikke har haft det lige godt alle steder; at den har været behandlet som en vare den ene sted og forsømt et andet sted. Fornemmelse af, at han har haft lidt skader/sår, som man ikke tog sig af, er der. Jeg fornemmer, at han blev solgt og kunne endelig komme til at leve igen. Jeg mærker et lettelsens suk fra den - og følelsen af udmattelse på krop og sjæl". Og JA... Den omtalte pony købte vi af den lokale rideskole, hvor den havde været elevpony i godt 4 år. Forinden havde den tillige været elevpony gennem en længere årrække et andet sted. Da vi havde købt ponyen, kørte vi den til min søster og hendes pony. Vores pony gik hos min søster i ca ½ år for at blive "re-socialiseret". Da vi hentede den hjem, var det en helt andet pony. Selvom den blev opstaldet samme sted, som vi købte den fra, så var det som om, den udmærket forstod(!!!), at den ikke længere var elevpony, men kun skulle rides af vores datter og i øvrigt bare nyde tilværelsen... Charlotte spørger om ponyen er energisk på en springbane, idet hun "ser" den totalt tændt over et spring...??? Og JA - ponyen blev i daglig tale omtalt som en ældre turbo-pony på springbanen... ..................... Vores udlejer satte Charlotte på en prøve. Hun skulle "tale" med et af deres føl, hvis liv og levned, som kun de/ejerne kendte til. Det, som Charlotte kom frem til, var også i dette tilfælde 100% korrekt. .................... Et par år går - og vi får en ny hest. Charlotte går tilfældigvis forbi vores hest, stopper op og går tilbage til hesten, kigger på den og siger henvendt til mig: "Er du klar over, at din hest har en knaldende hovedpine; jeg fornemmer, at det er noget med nakkehvirvlerne"...!!! Meget mystisk, idet vores udlejer (som også var vores underviser) samme dag ifm undervisning mente, at der var noget galt med hestens nakke. Udlejer og Charlotte har overhovedet IKKE haft mulighed for at udveksle meninger omkring hestens velbefindende... Jeg får vores dyrlæge ud - forklarer, at hesten er i "udu". Dyrlægen gennemgår/undersøger udenlukkende hesten på staldgangen. Diagnosen stilles hurtigt med ordene: "Din hest har hovedpine, idet 2. og 3. nakkehvirvel ikke bare er stive - de er extrem stive". Vores dyrlæge var tillige godkendt alternativ behandler. Han lavede 3x2 "knæk-og-bræk" i nakkehvirvlerne og efterfølgende fik den en gang akupunktur... Der har ikke siden været noget med nakkehvirvlerne. ................... Ovenstående er mine meget positive erfaringer med Charlotte, som clairvoyant. ................................ Jeg og andre havde meget stor tiltro til Charlotte, netop fordi hun absolut ikke fik nogle informationer omkring de dyr, der skulle udføres clairvoyance på. Jeg er så ikke af den opfattelse, at et dyr kan fortælle, at det hellere vil have en blå grime istedet for en gul - eller en grøn nissehue... Derimod tror jeg, at jo mere vi lærer vores dyr at kende - det være sig hund, kat, hest/pony m.v. - jo mere ved vi om dem og deres adfærd... At tale med dyr tror jeg ikke er noget man kan lære på et weekend-kursus... Derimod tror jeg, at vi alle har den evne - nogle er blot bedre til at modtage de informationer(!!!), som vores dyr giver os... ............................
Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder Trakehner = Tragedie; Taipan DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine DV = Diverse Varianter; Fan Gogh Karoline er en shetlænder, og ikke en ko
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Indigo.. |
|
For det første vil jeg starte med at sige at det faktisk er ret svært at finde de helt rette ord på det her, så man får det forklaret så modtageren forstår det man mener, især fordi mange ikke er inde i den slags i forvejen, og derfor lidt svært lige at tage ind... men jeg skal forsøge, også med de skader jeg nu har. Forskellen på de to ting er, at det jeg er helt overbevist om sker, er at man opfanger forskellige informationer om et andet væsens liv, ved at bruge sin klarfølelse. her skabes der nogen gange billeder, og nogen gange ikke.. det kan være meget forskelligt, hvordan ens evner er udviklede. Når man sidder med sådanne billeder, som både kan være et fast " still billede", men også mere som filmklip der kører, er man selvfølgeligt nødt til at involvere sin hjerne, idet denne må bruges til at finde ud af, hvordan disse ting skal tolkes, og hvilke ord man skal sætte på, så budskabet forstås af modtageren. Hvor kommer de informationer så fra..? ALT hvad vi gennem livet har oplevet og følt osv, sætter sig som aftryk i vores aura, og herfra kan sensitive mennesker altså få disse informationer. Nogengange som meget kraftige og tydelige informationer, andre gange som noget mere uderfinerbart og svagt.. nogen gange er auraen tæt lukket sammen om personen, ved andre er den stor og fylder meget... afspejlet af den personlighed der har denne aura. En genert indelukket pige, har ikke den store strålende aura lige der, mens en udadvendt person der fylder med sin personlighed, har en større og kraftigere aura/energi. Det samme gælder ved dyr! og her kan sensitive personer så også føle deres energi og hente spændende informationer fra den. Ved den anden form, som I mener er telepati, skulle informationerne så komme fra dyret selv, altså som en helt bevidst udveksling af ord, mellem dyr og menneske.. det er ekstremt let at komme til at køre over i fri fantasi, også ved den anden form, fordi de ting her ligger klods op af hinanden, og hvordan kan man så vide, hvad der er hvad? Dels skal man VIRKELIG øve sig meget, være meget ærlig overfor sig selv, og man skal lære at skelne og føle forskellen på de informationer der kommer... STOR udfordring, som ikke altid er let! Og dels på kvaliteten af den info der kommer...! Det er jo meget nemt at sige at hesten siger alt muligt om de ting jeg har nævnt, med forskellige ønsker om farver på grimer, om dyr der ønsker sig en fyldt madskål, om tidligere liv..? jamen jeg tror også på tidligere liv, men at bruge det som noget dyret fortæller? eller den information kommer måske ikke fra hesten? Hvorfra så? og igen noget som ikke vil kunne genkendes af en ejer.. noget af det der kommer frem under de " samtaler", som man nikker helt genkendende til, altså fackts mener jeg.. her mener jeg at det er en klarfølelse der har været inde og hente de informationer, ikke at det er dyret der fortæller. Så kan man da sige.. jamen er det ikke også ligemeget om det ikke er hesten... jo det kan man sige, men nu handler debatten jo så om, hvorvidt man mener en hest kan føre en samtale med et menneske om alt muligt, eller ej. Du skriver vidt forskellige udspring i den spirituelle verden.. det er jo lige det... for jeg mener ikke der er noget sprituelt i de "samtaler" . Jo måske i de glimt der handler om at ha hentet informationer ved at bruge sin klarfølelse omkring livsspørgsmål osv, som altså så dermed intet har med hesten at gøre. Du har ikke stødt på nogen der taler om nissehuer og grimer i en eller anden farve.. prøv at søge lidt.. de findes! og har du ikke læst det samme som jeg så nu har, og enkelte andre... måske ville du forstå mig lidt bedre, hvis du havde læst det samme Nu er det jo ikke den blå grime i sig selv jeg/andre " græder " lidt over.. det er mere det, at jeg synes det er en tankevækkende retning det er ved at tage, når mennesker er nødt til at opfinde den slags, istedet for bare at nyde vores dejlige smukke følsomme heste, som de er.. giv dem gerne en fin blå grime, det er jo slet ikke det, det her handler om... men prøv at se dybere ind bag det hele..og hav det samtidigt alligevel både sjovt og hyggeligt med hestene, jeg sidder jo ikke og mener det hele kun bør være alvorligt og seriøst Nej, det her handler ikke om, hvem der har været længst i dette "fag", slet ikke... når jeg nævnte at jeg er uddannet for et antal år siden og har temmeligt meget erfaring trods alt, så var det fordi jeg blev spurgt om, hvem jeg egentlig var! Og ja det kan da sikkert misforstås som om jeg forsøger at hævde mig selv personligt, når jeg forklarer om det jeg har lavet, men jeg er jo nødt til at tale om det her udfra mit synspunkt, og så bliver jeg vel nødt til at skrive JEG.. Marion har da bestemt heller ikke nogen endegyldige sandheder nej, det påstår jeg heller ikke, men derfor kan hun jo godt ha haft sagt noget klogt ...hun har dog en nær kontakt til det åndelige, og med ret skarpe informationer, ofte også om fremtiden.. det hun mente med udvandet var jo, at troværdigheden til det spirituelle ville falde til jorden for rigtigt mange mennesker, fordi hun forudså hvordan alt det her ville flyde ud og blive noget besynderligt noget... Hvor skal man ha taget uddannelsen.. man behøver jo ikke som sådan uddannelsen som et must for at være dygtig, men ofte er det en rigtig god ting at komme et sted hen med ligesindede, få styr på alt det man har oplevet gennem årene, lære at bruge sine evner ordentligt, lære at adskille de forskellige ting, og lære at åbne og lukke for det, så man ikke kører helt død. Hvilken skole...her vil jeg sige, en som ikke tager revl og krat ind, men hvor man kommer igennem en optagelsesprøve for at se om man overhovedet har nogle evner der kan skærpes. Og nej, ingen smart ide at forsøge at snyde sig lidt ind, det opdages ret hurtigt at man nok ikke havde så meget at have det i. Hvornår er man " rigtig"... tja det er jo et svært spørgsmål..når man kan sige en række seriøse og konkrete ting, når man har store evner for at gå ind i andet menneske eller dyr og mærke i forskellige lag, når man har en indre dybde som derved bliver i stand til at mærke en dybde hos modtageren.. det er meget svær at forklare det ordentligt.Desuden kan man jo godt være "rigtig" og så bare ikke ha så udviklede evner endnu. Der er jo det, at lige tiltrækker lige... vi er alle på mange forskellige bevidstheds niveauer... og derfor kan det være svært at nå hinanden i en forståelse..og måske betyder det i virkeligheden at debatten her er spildte kræfter, for dem der tiltrækkes af den form for "samtaler", tiltrækkes jo af det fordi det er der DE er...omvendt som jeg før har skrevet, får man måske et mere nuanceret syn på det emne her, ved at høre om lidt fra " begge lejre" og stort JA.. netop det jeg siger, folk må da gå efter deres indre mavefornemmelse, hvad de har lyst til at vælge , det ene eller det andet eller absolut ingen af delene! frit valg men måske lidt nemmere, efter bare lidt mere oplysning om de her ting TAK Linda, for alle de søde ting du skriver og det er dejligt at se, at vi forstår hinanden Noget jeg godt kunne tænke mig at høre om... hvis I mener man kan tale så direkte med hestene... hvorfor forklarer man så ikke krybbebidere, vævere, aggressive heste der bider eller sparker, heste der bare har en adfærd som er svær at stoppe eller ændre... er det så ikke blot at forklare de heste, at det er en skidt ting det de gør, bede dem hører op med det og fokusere på noget bedre...? man må da kunne bruge de evner/de samtaler, til noget mere brugbart end ønsker om den ene fjollede ting efter den anden? Har nogen oplevet at deres hest efter en samtale med et menneske, er stoppet med en kedelig adfærd, fordi den har fået at vide at det ikke var så godt? Nogen må ha oplevet noget virkelig seriøst med det telepati, siden det lader til at være blevet så populært blandt nogen? pyha det blev jo langt det her, Indigo jeg håber alt det her gav dig en smule forklaring på det du eftersøgte, det ER rigtigt svært at forklare ordentligt, men nu har jeg forsøgt og du må gerne spørge, så forsøger jeg gerne igen måske når jeg er mere frisk i hovedet end lige nu. sov godt allesammen
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
jjjjjjjjjjjj |
|
pyha endnu et langt Indlæg, tak for dit indspark Zigeunerunge lidt sjovt at læse lidt af det fra dengang igen, tak for det vil måske lige tillade mig at understrege, at jeg IKKE talte med de dyr, men opfangede de forskellige informationer fra deres energi, og ved at føle mig ind i deres sjæl.. men ikke noget hesten " fortalte" mig tak igen
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
At tale er ikke altid talens brug... |
|
For at understege, at Charlotte/clairvoyanten IKKE taler med dyr, så har jeg indtil flere steder i mit indlæg skrevet ord i "gåseøjne".... Desværre er tankerne nogle gange hurtigere end fingerne på tasterne - og at læse korrektur på noget, man selv har skrevet er ret svært... Håber, at jeg med ovennævnte - en gang for alle - har manet til jorden, at Charlotte I K K E taler med dyrene, så'en vi almindelige mennesker forstår tale...
Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder Trakehner = Tragedie; Taipan DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine DV = Diverse Varianter; Fan Gogh Karoline er en shetlænder, og ikke en ko
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Hylende morsom, og skræmmende |
|
Det er et fakt, at nogle kan noget, men ingen kan alt! Alligevel fornemmer jeg en dårlig "karma" på nogle indlæg her. ÆV. Sådan rigtigt ubehageligt, bedrevidende og "jeg alene vide". Det er dælme skuffende. Personligt så tror jeg ikke, at man kan læse og uddanne sig til disse evner overhovedet (hvilket debatten også afspejler!). Enten så har man dem eller også så har man dem ikke! Dog tror jeg på, at man til en vis grænse kan lære "noget" og begå sig til hus-behov! Så længe der er en kunde, der er parat til at betale, for den ydelse som den pågældende kan levere, så er der jo ikke noget forkert i det. Utilfredse kunder kommer jo alligevel ikke igen. Har selv brugt forskellige mennesker gennem de sidste mange, mange år og er kun sjældent blevet skuffet. Jeg læser og hører, at nogle bruger "disse evner" som underholdning. Det er plat og spild af god energi efter min mening! Vi har oplevet to heste få reddet livet fordi en har snakket med hesten. Begge gange var det Tove Nielsen, Naturgaarden. Den ene gang var det et føl som dyrlægen forgæves behandlede. Da Tove kom ind over, så var føllet faktisk døende, men den overlevede, takket være hende. Jeg har haft heste i tilridning, som har fået "en snak", hvorefter tilridningen er gået som en leg, hvad det bestemt ikke var før fordi de havde en uønsket eller direkte farlig adfærd. Vi har haft heste som har fortalt om fortid og fremtid, både deres og vores, og som vi har undersøgt og som har passet og det har været både skræmmende, sørgeligt og opmuntrende. Dengang en hest fortalte at jeg ville få en ny sadel forærende, så syntes jeg det var lige lidt for langt ude. Oplysningen holdt jeg for mig selv; Men en dag kort efter, FIK jeg altså en ny sadel forærende...! Når det er sagt, uden at gå i flere detaljer så husk, at energi også kan udspringe af andre "ting" end en hest, hund, kat osv. Der er også mange oplysninger i et nøglebundt, en halskæde, et stykke tøj mm.! Hvornår er det korrekt og hvornår er det forkert...! Hvem bestemmer hvem der har ret og hvad der er rigtigt....! Hvis der er ting jeg ikke kan finde og jeg så spørger min hund eller kat og så får oplyst, hvor det er, er det så også "snyd"... . Anyway, min mand syntes det er lidt morsomt. . Senest var det datterens yndlingsbamse som var glemt/gemt i en skuffe... Tak for det Smølf! . Der er så meget, mange mennersker ikke forstår i forhold til disse evner, og det er ok at stille spørgsmålstegn ved det, men det er altså ikke ok at påstå, at nogle ikke er gode nok! Vi skal alle lære hele livet. Livet er en gave så pas godt på det. .
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! Lækker Dartmoor hoppe og stor Welsh Cob, sælges Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Bred enighed |
|
Som jeg læser alle disse indlæg, så er der bred enighed om at man kan tale med og aflæse vores dyr. At nogen kalder det tale, andre aflæse, andre igen noget andet, er jo drøn lige meget. Det er det samme i bund og grund. Det er altså kun mennesker der havler hinanden ned pga hvordan man definere det man får ind. Jeg er da ligeglad med om min clavoriant siger at hun kan tale med min hest, men at det faktisk er fornemmelser, følser, sjælen der levere eller andet. Jeg som dødelig forstår hvad hun mener når hun siger "taler" Hvor kommer alt det med hvilken farve grime ind i at Britt laver kurser og det er det der bliver snakket og skrevet om?? Charlotte du siger at man gerne må beholde benene på jorden og selv tvivle på det man læser og får afvide. Vil give dig helt ret. Men samtidig VIL du bare have at alle skal tro at det du siger er det rigtige. Det er så rart at der er forkellige meninger og forskellige folk man kan ty til, som passer til ens egen overbevisning. Jeg har dyb respekt for alle der kan få de fornemmelser ind og "tale" med dyr. Benytter mig selv af det og har fået så mange brugbare ting at jeg slet ikke er i tvivl om at det er den helt rigtige jeg har fundet til min hest og mig. Mange ting bliver jeg bare bekræftet i da jeg selv fornemmer min hest meget, andre ting er virkelig en øjenåbner hvor når man har fået det af vide, slår man sig på panden og siger selvfølgelig. Altså man kan ikke se skoven for bare træer. Men synes det her er kommet til at køre på Britt og hendes måde at tale med dyr på. Det er usmageligt. Netop fordi at dette emne kan man aldrig blive enige om. Der er så meget mere end nogen af os kan, så alles virkelighed og fornemmelser kan være rigtige. Fedt at folk vil fortælle om erfaringer som man kan bruge til noget. Det vil være en super drejning for tråden. Men burde det ikke stoppe mens legen er god, med at nedgøre andre. Heidi -
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
jkljkljkljljl |
|
Den grønne nissehue kommer fra Britt´s hjemmeside. Hvor hun beskriver at hesten havde bedt om en grøn nissehue........ Det er virkelig ikke for at nedgøre nogen, eller noget. Men hold op hvor jeg synes det er langt ude!! For det første kan hesten ikke se farven grøn!! For det andet.... Hvorfor pokker bliver hesten bange for den, når hun så har lavet den, hvis den selv har bedt om den? Ej, undskyld men er virkelig ved at falde ned af stolen af grin. Jeg ser det ikke som at Charlotte prøver at nedgøre andre, eller prøver at gøre sig selv bedre. Jeg tror hun prøver at få folk til at realisere hvad der er virkeligt og ikke er. Som hun skriver i en tidligere tråd, at en stakkels araber havde "fortalt" til denne kvinde at den ville gå mere samlet galop, og den hest her bare havde forbandet ondt i ryggen?!?!?! Hun prøver at fortælle at man skal passe lidt på for HESTENS skyld. Og ja, helt enig i at rigtigt mange ting kommer GENNEM dyr, tøj, ting, smykker osv. Men tror ikke på at man kan have en direkte samtale med et dyr, som fortæller at den vil have en grøn nissehue, eller en bestemt farve grime osv osv. Det kommer i min verden nok mere fra en ejer eller noget, hvor det så går igennem dyret. Hvis et dyr virkelig kunne snakke, så tror jeg måske nok den ville fortælle liiiidt andre ting end ovenstående. )
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Velskrevet |
|
Heidi/ Enig! .
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! Lækker Dartmoor hoppe og stor Welsh Cob, sælges Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Knaster i hjulet! |
|
Tak Heidi "Trigger". Tak og Shagya. Og Michael. Ja, det føles personligt. Faktisk som en "hær mod hær" af meninger. Jeg kender overhovedet ikke Charlotte, men det er da tungt skyts der tages i brug. Jeg ser i sjæl (eller må jeg nu heller ikke skrive sådan!!) at Charlotte er super, hamrende dygtig, virkelig!!! men igen, at tørre det af og skrive op og ned og tale ned til....ikke ok. Jeg tror det bunder i personlige ting, som tages op her. Det kan godt være usmageligt!! Og som "hestene" skriver, "misundelse kan være en grim ting". Enig!. Når det så er sagt, vi kunne blive ved og ved her. Jeg er lidt i tvivl??? Er det Charlotte der har "haft" den araber med samlet galop i tale? Det lyder da meget logisk, hvis den siger sådan. Blev bare nysgerrig lige. _____________________ Ang. nissehuen. Tjah. I har vist været på min hjemmeside og kigge. Jammen velkommen!! Endelig. I øvrigt, det med nissehuen. Det var meget længe siden, jeg fik den grønne nissehue ind som billede da jeg talte med Basse og skrev til Winnie Stubkjær en meget åben sms: Hvad er det Bassehest ønsker? Og så sendte jeg et billede MMS til hende af Bassehest i sin boks (uden nissehue, den var slet ikke syet dengang) og jeg troede det var noget meget alvorligt noget han ville sige, fx. noget om Sorte hest og hendes alder eller andet.....meeeen det kom klart fra Winnie: En grøn nissehue!. Og SÅ talte Basse efterfølgende til mig med hvordan den skulle se ud, hvilken form og så videre. Så Det at se ind på egne dyr, er ikke altid nemt, blot jeg dengang for lang tid siden var begyndt i det og Winnie var indgangen til det, for mig, da jeg fik "stikordet" ville han godt tale med mig alligevel. Så af og til, i visse situationer, spørger jeg andre clairvoyante, man kan godt have flere indgange til det og få det belyst fra fler sider. I dette tilfælde fik vi begge det samme billede ind, blot jeg ikke helt forstod det med nissehuen, den grønne, dengang. Winnie er også dygtig. Og det er meget længe siden, men jeg har det på web, fordi det er hvad Basse har sagt. ___________________ Og hvis I der skriver mindre sobert om dette, ikke kan lide lugten i bageriet, da kunne det være, I skal finde et andet bageri. Kort og godt. Lad da være med at bruge mere krudt på noget I på forhånd har bestemt, ikke er "jeres kop the". Til andre der skriver pænt, tusinde mange tak. Det varmer. Hav en rigtig god dag. Britt
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
klkjjkljljlkl |
|
Britt. Jeg er slet ikke ikke i tvivl om at du kan mange ting og er dygtig til det du gør. Men jeg får ikke rigtigt svar på det jeg spørger om?! Og ja, det med nissehuen er heeeeelt gakkelak for mig. Så kunne rigtigt godt tænke mig at du ville prøve at forklare det. Nu stiller jeg nogle direkte spørgsmål, som jeg håber du vil svare på, så jeg evt kan få lidt mere forståelse for det. Har hesten direkte TALT/SNAKKET med jer om at den ønskede en grøn nissehue? Eller kom det i form af syn/billeder eller hvad i kalder det? Hvis dette er tilfældet, hvordan kan den så sige GRØN nissehue, når den ikke kan se farven grøn? Hvordan ved hesten hvad en nissehue er? og hvordan kender den overhovedet ordet nissehue? Jeg er virkelig fuldstændig uforstående over for det, og håber du vil prøve at forklare det. Jeg er også lidt uforstående over for at du egentligt, som clairvoyant, ikke har bare lidt de samme holdninger som nogle af de andre clairvoyanter her inde, at det vigtigste er at tænke på dyrene. forstået på den måde, at det fx charlotte prøver at fremhæve, hvor det skader i stedet for at gavne, fordi der måske bliver brugt lidt udnyttelse af faget og de gaver i har, og folk mener de kan nogle ting de ikke kan. Jeg tror helt klart på at det er en gave i har fået, fordi i er en form for "udvalgte" -ret mig endelig. Men burde det måske ikke blive ved det? Jeg tror ikke det er meningen at alle skal kunne se ud i fremtiden, skal kunne se ind i mennesker, dyr og sjæle. Hvor meget jeg end gerne ville, er jeg ikke forsynet med denne gave, og vil heller ikke prøve at bevæge mig ud i det, for tror ikke det er meningen.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
For en skør debat. nu med fakta |
|
Det anede mig, at denne debat et eller andet sted var persoligt myntet. Der står altså meget mellem linjerne. Om jeg forstår hvorfor det ikke kunne være en debat om teknikker og solstrålehistorier, om heste der bliver hjulpet, på den ene eller den anden måde. Fremfor de her ekstremer eksempler, som måske var fremsat i bedste mening. Det er unfair at udstille nogens arbejde så unyanceret og emnet for den sags skyld. Britt laver dialoger med informationer der er mindst lige så seriøse som Charlottes, hvis nogen fejlagtigt skulle tro det ikke er tilfældet. Det er min erfaring... Den føromtalte udvanding, er da så godt igang lige her i denne debat, med alle de eksempler, fremsat som om det var selve essensen af "at tale med dyr". Synd for emnet, Synd for alle dem der læser med og gerne vil forstå. Tak for forklaringen charlotte, jeg har altid haft meget respekt for dit arbejde og dig som person, du har altid haft en særlig stjerne i min errindring blandt de mange jeg brugt gennem årene. Der hvor jeg er enig med dig er at der altid er gode muligheder for fejltolkning og overtolkning. Og det er farligt. Det oplever man nu både ved clairvoyancer og telepatisk kommunikation. Men der er jeg altså rimelig optimistisk omkring folks evne til at skelne og evne til at lytte til fornuften. Jeg er også enig med dig i at en vis form for uddannelse, kan være en god ting, at der er normer og etik omkring dem der arbejder med det. Utroligt vigtigt. De værste clairvoyancer jeg har oplevet, er dem hvor etikken ikke har været i orden. Men jeg får sådan lyst til at sætte tyk fed steg her, skulle vi ikke hellere tale om noget noget som fremmer forståelse af både det ene og det andet? ______________________...__________ Må jeg ikke anbefale nysgerrige der gerne vil forstå hvad telepati er at læse Amerikanske Penelope Smiths bog "kommunikation med dyr". Hun var en af de første til at udgive en bog om emnet herhjemme. Vist i tv udsendelse for snart mange år siden. Ellers har Anette Røpke skrevet om sine egen oplevelser med det osv. Var der nogle der engang så "Tippis Africa" om den 5årige pige der var udstationeret med sine forældre i Afrika. Bedste venner med vilde løver, fulgte dem, legede med dem imens hun forklarede hvordan hun talte med dem. Uden ord Har I der læser her aldrig oplevet at en siger præcis det I tænker, at du ved hvem der er i den anden ende når telefonen ringe, at vide hvad nogen føler I et øjeblik uden de siger det osv. Hvis den form for overførsel af information kan foregå mellem mennesker, er det logisk den kan foregå mellem dyr og mennesker. Vi ved fra den fysiske adfærd at dyret har preferencer, nogen kan lide en bestemt type mad, nogen elsker en bestemt træningsform mens andre hader det. Hvorfor skulle dyr ikke tænke i preferencer? (Det med nissehuen hører ikke hjemme her) Selvfølgelig kan man fornemme disse preferencer. Det findes utallige forsøg, programmer forskning med mennesker hvor man via tanker kan overføre information. Forskellen med dyr er bare at vi ikke umiddelbart har mulighed for at kontrollere om det er rigtig. Hvilket jo som Charlotte har ret, selvfølgelig inbyder til en vis portion fornuft. Alene ved hjælp af de teknikker jeg har stødt på gennem tiden, JA, da det er i øjebliks klarheder muligt at vide hvad katten siger/ vil, selvom den sidder mussestille, at vide hvad den gør lige om lidt osv. Det er muligt at sende et billede af noget man ønsker de skal. Hvilket de gør - Hvis de vil! Det er ikke noget man kan forklare men man ved bare hvornår informationer går igennem og ikke gør. Og jeg tror faktisk en hel del kommunikerer med deres dyr på den måde uden at vide det. Det betyder så ikke at man ikke også bruger sin sunde fornuft, læser kropssprog, ser på dens tilstand og bruger alle sanser. Og ikke mindst logikken. Det er da klart! Ligesom mennesker ikke kommunikerer udelukkende med hinanden uden ord, kommunikerer dyrene imellem da heller ikke uden kropssprog! Kan man bede en der bider negle med at holde op med vanen? Hvorfor skulle man kunne bede en hest om at holde op med at væve? Det kan godt være kommunikation er mulig, men intet ord eller nogen intention sætter den fri vilje ud af spil. Og det er jo ikke samtaler på linje med det sprog vi taler med hinanden. Så Igen, måske er "tale" med dyr et både misbrugt og misvisende ord. Men derfra til at sige man ikke KAN, det er lidt skørt, - selv forstået med logikken. Hvordan nogen konkret taler med sjælen, og får de lidt mere spøjse imofrmationer er der måske nogle med de spidskompetencer der vil forklare. Jeg håber nogen vil intressere sig for at søge information om emnet hos nogen der både tror på og arbejder med telepati.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
jjjjjjjjjjjjjjjjj |
|
Jeg bliver nødt til at hoppe ud af debatten nu, mit hoved klarer ikke belastningen ved at skulle læse, forholde mig til alle ord og meninger, samt formulere mine egne meninger ud...det ærgrer mig, for jeg fortsatte gerne.. Jeg vil gerne have lov til at understrege, at jeg IKKE er misundelig, jeg kan slet ikke få øje på, hvorfor i alverden jeg skulle være det, over hvad og på hvem.. Jeg synes ikke debatten har været grim, der er bare blevet stillet mange spørgsmål, debat er vel at der kommer forskellige meninger, og det synes jeg er ok.. Mange spørgsmål står så stadig ubesvaret hen. Jeg har ingen problemer med at tro på telepati, har da selv prøvet det..Jeg mener bare ikke, at dyr kan telepatere den slags informationer, som nogen her siger de kan, altså hvor mennesket stiller dyret et spørgsmål, og dyret så via telepati, sender svaret på, hvad ejeren f.eks skal gøre sig af valg omkring boligsituation, uddannelse, parforhold og alt muligt.. En skriver at jeg bare VIL have ret... det forstår jeg ikke.. jeg har læst mine egne indlæg igennem og gentager igen og igen, at det er op til den enkelte at vælge, hvad man tror på. Men derfor ser jeg ikke et problem i at jeg giver jer min personlige mening og at jeg forsøger at dele den erfaring jeg har, det ligger ikke til mig at tale ned til andre mennesker. Tak for snakken om dette emne, jeg har vist ikke rigtigt mere på hjerte nu.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
At tale med dyr |
|
Clairvoyanten ?Charlotte? er det rigtigt forstået at du mener ikke at kunne tale med dyr? For så undrer den mail jeg fik, for efterhånden mange år siden fra dig, mig temmlig meget. I den havde min hund åbenbart fortalt dig noget. At der så ikke var ramt rigtigt på noget som helst er hvad det er, men mit dyr havde åbenbart givet dig informationer som du videregav. Det kan jeg da godt undre mig lidt over når jeg læser denne tråd. Medmindre jeg har misforstået noget af det du har skrevet her. Det kan selvfølgelig godt være
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
fair nok... |
|
Ord er nogen gange utaknemmelige jeg fornemmer ingen misundelse fra din kant. Vil blot sige at jeg haft svært ved at forstå hvad debatten handlede om. Og forstået det som en nedskydning af alt hvad der hedder telepati. Hvis det blot handler om nissehuer og lignende. Er vi måske ikke så uenige endda hvad angår tolkning dog Uanset hvor meget jeg har prøvet at ransage min hukommelse kan jeg ikke huske en eneste af dem jeg har prøvet der har kommet med useriøse oplysninger eller noget der var helt i skoven. Hverken ved telepati eller clairvoyance. Dog ved jeg godt at der også er en masse andre derude. Som jeg personligt aldrig ville bruge. uden helt at vide hvad de sir. Blot Mavefornemmelse. Så måske kan du ha ret. Og advarsler er på sin plads. Det forstår jeg egentlig godt....
Synes blot det er synd hvis debatten går ud over alle dem der dygtigt bruger telepati. Dem er der en del af.
Jeg forstod det sådan at INGEN kunne telepatere..
al respekt for dine holdninger og ønske om ikke at skrive mere selvfølgelig. Tak for forklaringerne, særligt den seneste
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
|
lllllllllll |
|
AMTS.. ok der fik du godtnok skudt mig ned bagfra, din kugle sad lige hvor det var din mening den skulle sidde. Det er der sikkert nogle der gnider sig i hænderne over ovenpå denne debat. Tusind tak du.. Jeg vil gerne lige have lov til at svare dig på dit søde indput her.. jeg vil aldrig nogensinde påstå, at jeg ikke har haft sort skærm når jeg har lavet clairvoyancer, for det HAR jeg! DET kan INGEN clairvoyante sige sig fri for. Jeg husker ikke omstændighederne omkring din, men jeg har forsøgt at holde min sti ren ved, at de heldigvis få clairvoyancer som jeg slet ikke har ramt, har jeg heller ikke ville modtage penge for. At være clairvoyant og lave clairvoyancer, hvor man af bedste hjerte forsøger at hjælpe mennesker eller dyr ud af evt problemer, kan rent faktisk være et stort pres, og ens tillid til egne evner bliver ofte sat på prøve.. de gange det ikke lykkedes mig at "ramme plet", led jeg slemt over det, det var meget svært bare at tage imod igen med fornyet mod.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Påstand |
|
Hvem VED egentligt OM heste kan se farver og hvilke farver de kan se? Hvem har ret til at mene hvad dyr kan (se) og ikke kan (se). Hvem siger, at vi som mennesker kan se farver "rigtigt"? Shinto som nogle måske kender bestilte et dækken i en bestemt farve. Vel at mærke en farve kombination som ikke normalt sås og ejer tvivlede på at det fandtes... Sorry men der bliver brugt FOR meget energi på tvivl og at "JEG" ikke tror på, som betyder at "DU" ikke er dygtig nok... . Jeg ville meget hellere læse om flere solstrålehistorier eller lad os få en griner, over dem der har fået et svar helt hen i vejret. .
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Overskrift.. |
|
Hvorfor skulle "nogle" gnide sig i hænderne over at en måske har taget fejl i en clairvoyance, samtale eller whatever????.... Det er måske normalt, at man fryder sig over andres "fejl"?? Ihvertfald en underlig ting at stikke i skoene på folk, man overhovedet ikke kender.. Og en underlig ting at "forvente".. Men.. Ja, sådan er det jo nok bare. Man kan jo lige så godt lægge ud med at være negativ og sortseende, i stedet for at tro at andre GODT ved at der kan ske fejl og misfortolkninger. Men det KUNNE jo rent faktisk godt være, at dette var tilfældet??. Skidt pyt.. Vi har måske forskellige kriterier for hvad det kaldes at "modtage signaler og input", og der er heller ikke samme kriterier for hvad man mener er væsentligt, men én ting lader dog til gå igen, nemlig at INGEN har den "rigtige sandhed" i lommen, og det er vel egentlig det... Man må så bare lære at acceptere at nogen måske mener noget andet, og har det fint med det.. Hav en god dag.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
At tale med dyr |
|
Clairvoyanten ?Charlotte? det var ikke intentionen at "skyde dig bagfra". At du læser mit indlæg på den måde beklager jeg. Grunden til mit indlæg var, at jeg forestiller mig at du har skiftet mening omkring det at kommunikere med dyr pga. erfaringer hermed? Som det er nævnt tidligere, så har alle vel deres styrker og svagheder. Måske du har erfaret at dyrene ikke er din styrke? Jeg ved det ikke - derfor spurgte jeg. Fordi din lidt skarpe tone overfor positive erfaringer med at snakke med dyr undrer mig, når nu du selv har tilbudt samme ekspertise selv. Omend det er mange år siden. Det var og er klare spørgsmål - ikke andet
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
jjjjjjjjjjj |
|
Gozone/Michael... nej du har ret, hvorfor skulle de det.. jeg var vist bare lidt hudløs og meget træt i hovedet sent iaftes, hvor jeg blev lidt ked af det indlæg. Amts..vil egentlig gerne forsøge at forklare lige det du spørger om der, mht om jeg haar skiftet mening.. for årevis siden, vidste jeg nok ikke rigtigt, hvad jeg skulle kalde det...andre kaldte det jo at tale med dyr, så det var nok derfor det bare blev det ord jeg også kaldte det, på en eller anden måtte jeg jo forsøge at finde et ord der kunne forklare det jeg tilbød.. og har måske derfor kaldt det for at tale med dyr.. med årene følte jeg mig mig bare mere og mere bevidst om, at det ikke er hvad der sker, men som forsøgt forklaret gennem tråden, mere en indhentning af informationer fra dyrets energi, altså ikke den telepatiske ping pong samtale mellem dyr og menneske. Det er det samme jeg gør nu, som jeg gjorde dengang, så ikke fordi jeg gør noget anderledes på den måde. Det ER forskellige måder at arbejde på, og ikke alle behøver gøre det som jeg jo, men igen må jeg bare holde fast i, at de samtaler som jeg læser om at nogen har med deres dyr, om ting de ikke har nogen forudsætninger for at kunne gå ind i, at man bare kan gå og sniksnakke med dem og få svar på snart sagt alt mellem himmel og jord, uden det er mit indtryk man bruger det store koncentration på det..som hvis du og jeg bare sad over kaffen.. det er det, jeg ikke kan overbevises om. Nej, jeg har bestemt ikke erfaret at dyrene ikke var min stærke side, jeg har hjulet hundredvis af heste, hunde og mennesker. Jeg er ophørt pga sygdom, hvor det bla andet gik nedad bakke den sidste periode, med min koncentration. Jeg synes ikke jeg har haft en skarp tone, det var slet ikke mit udgangspunkt, men måske er der kommet lidt bemærkninger her og der, fordi man har kaldt mig misundelig og bare vil have ret, jeg har jo netop gennem hele tråden opfordret alle til selv at mærke efter. Jeg kunne nemt ha valgt at være skarp, jeg har masser af eksempler jeg kunne hive frem fra hjemmesider for at understrege min mening yderligere, men jeg ønsker netop ikke at være SÅ personlig. hvorfår skriver du forresten ?? efter clairvoyanten? Charlotte? ? understreger igen, jeg sidder ikke med den overnegative bedrevidende mine på i denne tråd, som det lidt er mit indtryk at nogen mener.. måske derfor jeg bliver lidt ked af, at nogen Det er et fakt, at nogle kan noget, men ingen kan alt! Alligevel fornemmer jeg en dårlig "karma" på nogle indlæg her. ÆV. Sådan rigtigt ubehageligt, bedrevidende og "jeg alene vide". Det er dælme skuffende. Den slags her, synes jeg hiver tråden over i noget negativt som ikke var min plan fra start ihvertfald. Debat er som jeg opfatter ordet, meningen at vi alle kan komme med vores mening og erfaring.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
gode indlæg |
|
Kloge indlæg fra Heidi og Shagya. JA, det er ligegyldigt, hvad man kalder det - og så alligevel ikke! Ligesom læger har fag sprog, for i detaljer at spore sig ind på, hvad man mener!! Kender en dygtig clairvoyant - ville jeg jo kalde hende. Hun bruger kun empati, kan ikke se ånder, hvilket man ikke skulle tro. Er det vigtigt? Ja, meget, man får en forventning om, hvad man får tilbage. Hvem har patent på sandheden? : SOm en filosof sagde, "Fordi du ikke har set en sort hest, betyder det ikke, de ikke findes". Der sker mange mærkelige ting, som ingen kan forklare. Især når telepati undersøges, og ikke kan stikkes i. Så i øvrigt sidst en udsendelse også om telepati, hvor de var overraskede over resultatet - de havde ikke regnes med at det "fandtes". Som nogle siger, blind mand følger blind mand, og sammen falder de i et hul. Eller bare bilder hinanden ind, at farver ikke findes - for de har jo ikke set dem.. Hehe. Jeg undrer mig bare over, at folk, der slår sig op som veninder og behandlings-team kan være så lukkede. Jeg er et af de mest kritiske mennesker i verden!! Også med, hvad jeg selv får ned. Indrømmer det gerne! Men stadig åben, og må sige, at Britt fik mig 100 % overbevist. Jeg kan ikke gøre hende kunsten efter, da jeg ikke er god til telepati. Men hvor er det vildt, som hun rammer plet!! Jeg går ud fra, at I som mener at vide, at telepati ikke "findes" og er opspind, ved at klarsyn har en rigtigheds-margin på ca. 70%. Er der 70% rigtigt, regnes man for at være ekstremt dygtig. Og ja, nogle gange får man formuleret sig forkert, nogle gange begynder man selv at tolke, og tolker galt!! Og så når guiderne ikke kan forskellen på højre og venstre. Det hedder de 30% fejl margin.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
jjjjjjjjjjjjjjj |
|
Hestene.. før du kalder mig og andre lukkede, skulle du måske læse lidt grundigere... jeg skriver intet sted at jeg ikke tror på telepati.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Det samme |
|
Jeg vil nu heller´ikke mene at nogen har nævnt at der ikke findes telepati. Har blot nævnt at det ikke er muligt i nogen af de sammenhænge det er sat op.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
overskrift |
|
Hold nu op en lang tråd!!! Jeg vil forholde mig til TS indlæg og sige "Fedt, du gjorde det og følte du fik noget med dig derfra" Jeg ville bestemt selv anbefale at man deltager i kurser eller foredrag ved Winnie Stubkjær, da det er hende jeg har de bedste erfaringer med... Mange husker nok mine tråde herinde, hvor hun havde talt med Peffe Hun har nu talt med min lille BobMaxi, og er igang med Big og jeg VIL en dag til kursus ved hende! Det bliver jeg nødt til! Hun har healet på den lille og det tog hans snotnæse fra den ene dag til den anden og øjen"betændelsen" er også på vej retur nu efter små 7 uger med konstant øjenbobber i mere eller mindre omfang Så kig her hvis du er nysgerrig: www.winn-healing.dk
*Sød vallak og føl tilbydes plads i løsdrift i 8740, send pb for info* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
overskrift |
|
Glemte da helt at skrive hun også er på facebook: www.facebook.dk/WinnHealing
*Sød vallak og føl tilbydes plads i løsdrift i 8740, send pb for info* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
opdeling |
|
Jo mere uforklarligt et fænomen forekommer, jo dybere ligger dets rødder, jo større er dets betydning, jo større er interessen for det, og jo mere presserende er udfordringen for videnskaben til at udforske og forklare det. - Karl von Reichenbach (1788-1869)" I erkendelse af at det kunne være svært at skelne mellem f.eks. telepati og clairvoyance indførte Rhine i begyndelsen af 1930'erne betegnelsen ekstra-sensorisk perception (ESP), som skulle dække over psykiske fænomener som telepati, clairvoyance og prækognition (forudviden). Samtidig indførte han begrebet psykokinese (PK) i stedet for det gamle ord telekinese. ESP og PK tilsammen blev senere betegnet psi-fænomener. Studiet af disse fænomener benævnte han parapsykologi. Ja, ESP - hvis man kommer i Lysets Hus, deler de det bare meget op.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
rigtig spændende emne |
|
Og da det er blevet mere og mere anvend at kontakte alternative behandlere, er det dejligt med noget debat om emnet! Jeg tror selv på at nogle kan kommunikere med dyr, hvordan de så end gør det, men jeg tror også man skal være realistisk, og dyr vil nok ikke bede om nissehuer og glimmer.... Jeg har ikke selv brugt nogle af de nævnte personer, men 3 af mine heste var prøvekanin for en anden, der mente hun havde evner i den retning. Dog ramte hun slet ikke plet og havde selv forudfattede meninger om ting, og det skinnede tydeligt igennem. Jeg har dog også brugt personer selv, der virkelig kunne fortælle nogle ting, der gav mening. Det var ikke side op og ned, hestene beskrev, men konkrete og enkle ting. Jeg er altid villig til at prøve nyt og har et åbent sind, men noget af det jeg kan læse, det forstår jeg slet ikke folk kan tage seriøst! Men lad ikke enkle dårlige oplevelser skræmme jer væk, for der er bestemt nogle der kan mere end man lige forstår! Mvh Sarah
Træning og undervisning: Arbejde fra jorden, agility, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning, altid på hestens præmisser Palomino hoppe mf sælges Bedækning v araberpony tilbydes
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
sætstykke |
|
Jeg er så heldig for nylig at ha haft besøg af en kinesiolog det talte med en af mine heste. Dagen efter samtalen hvor den fortalte lidt om dens hovedpine og hvad den ellers bedst kunne lide.. ( skridtture for lange tøjler, dom er det eneste den gider) dagen efter gallopere den for første og til dags dato efter 1,5 år i ridning, 8 omgange i træk. Den har aldrig nogen sinde før eller siden villet gallopere mere end 1 omgang. Jeg blev helt sikret overbevist om at min hest blev lettet over at blive hørt... Men jeg har ingen anden forklaring på hvad der skete udover at den blev "hørt"...
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|