Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 ADVARSEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 19:55

ADVARSEL OMKRING SADELMAGER : MARIA MAJ MOGENSEN (HESTENS SADEELMAGER)

 

Jeg havde en helt ny Isabell werth bates sadel, som jeg var meget meget glad for!!! jeg havede med VILJE købt den med luft.. jeg kontaktede MARIA MAJ MOGENSEN tilpasse min nye sadel til min hest. Vi blev ENIGE om at det var et kopjern som skulle skiftes, hun fik den med, og ringede et par uger efter og sagde at jeg skulle betale 3.500 kr for det.. jeg tænkte et kopjern koste 3.500kr? NO WAY! men hun havde tageg alt luften ud og omstoppet den med uld som hun bedre kunne lide. MEN SOM IKKE VAR AFTALT!!! jeg blev RASENDE!!!! jeg nægtede at betale, og hun nægtede min mig min sadel.. hun siger så at jeg kan hente min sadel når jeg har penge til at hente den, imellemtiden ville hun holde den til mig.. Nogle måneder efter (stadig pissesur) vil jeg hente min sadel, og så bare gå til en ny sadelmager og få luft i den igen. men da jeg ringer til MARIA MAJ MOGENSEN har hun SOLGT min dyre elskede sadel!!!! Og hun nægter at give mig en ny!!!!! Hun tilbyder derimod at give mig 4.000kr for at lukke sagen..... nu står jeg uden sadel :'( sagen går videre til politiet, men jeg synes at jeg ville advare alle hestefolk, så mnogen andre ikke kommer ude for dette!!!!!!!!!!!!!!!!!

0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 19:59

Du godeste... Tusind tak for advarslen. Sikke da en klaphat af format. Håber politiet tager sagen seriøst og at du får dit fulde beløb igen...


*** Hilsen Mette ***


* Trailerlæsning tilbydes i Nordjylland. Se profil for info *




0
1
Svar på denne tråd
 
 øøøøøøøøøøøøøøv
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 20:05

Hold da op!

 

En tanke, kunne du ikke have skiftet kopfjernet selv, eller hun kunne jo have gjort det på stedet?

Det virker mærkeligt at hun havde behov for at tage den med

 

Men hold da op en forfærdelig oplevelse!


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 Kopjern
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 20:07

Jeg var på ferie da hun hentede sadlen :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalal
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 20:09

WHAT? Hvordan kan hun det? Havde i overhovedet aftalt det?

 

Var den ikke låst inde?


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 Min sadel
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 20:14

en af staldpigerne tog imod hende, det var slet ikke meningen at hun skulle tage min sadel med hjem!!!!! :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalalala
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 20:19

Pyha. Gav en af staldpigerne bare uden videre din sadel til hende? Tjekkede de ikke med dig inden? Jeg tænker at de da i det mindste må tænke at de ville have sagt til dem at du havde en aftale om at sadlen blev hentet, hvis det var tilfældet?

 

Ubehageligt!

 

Men du har vel et ejerbevis på sadlen og så længe du har det er du vel den retmæssige ejer af sadlen? Gå til politien. Det er jo tydeligt at hun godt ved den er gal når hun tilbyder dig penge for at lade sagen ligge!


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 min sadel
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 20:23

ja lige præcis! det er så ubehageligt! og jeg heldigvis ejerbevis kviterring mm som beviser at den sadel er min!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 20:41

hun lyder da som et yderst ubehageligt menneske.

 

held og lykke med at få din sadel/pengene tilbage!



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 22:12

Det lyder som om, at du har brug for en advokat og næppe politiet. I og med at sadlen er blevet udleveret frivilligt om end ved en fejl, så er det formodentlig ikke en sag for politiet desværre.

 

Jeg tror, at du har en svær sag forude uden en skarp advokat - alternativt så kunne Kontant være en mulighed - Kåre Sand. Han har tidligere fulgt op på lignende sager dog med andre varer, TV reperationer eks.

 

Mvh

 

 


Tina

 


Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

 

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da helt ferie
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 22:45

Det lyder jo fuldstændig vanvittigt

 

Det skrevne ord er en svær ting - så hjælp mig lige her

 

Du skriver ´´ jeg kontaktede MARIA MAJ MOGENSEN tilpasse min nye sadel til min hest. Vi blev ENIGE om at det var et kopjern som skulle skiftes, hun fik den med´´

 

Jeg opfatter det sådan at i to mødes, bliver enige om noget med et cobjern der skal skiftes og så kører hun afsted med din sadel

- Men så i senere svar skriver du hun selv er mødt op i stalden og har hentet din sadel mens du var på ferie?

 

Så skriver du ´´Vi blev ENIGE om at det var et kopjern som skulle skiftes ´´

- Et cobjern tager 5 minutter at skifte selv, derfor virker det lidt mystisk du vil betale en sadelmager for kun at udskifte netop det, hvis der skulle laves mere ved sadlen og i så aftalte hun skiftede cobjern nu hun alligevel havde fat i den kunne jeg forstå det - men du skriver tydeligt det kun drejede som om skift af cobjern.

 

Det er IKKE fordi jeg mistror det du skriver, men det skurer alligevel lidt i mine ører,fordi jeg ikke kan få det til at hænge rigtig sammen, håber du vil forklare lidt nærmere, så selv den gamle dame her forstår og kan få ro i ørerne

 

Uanset hva må hun ihvertfald ikke videre sælge din sadel så godt du har politiet ind over den sag.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 min sadel
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 23:00

selvfølgelig... jeg arbejdede som rytter ved en salgstald, og jeg ringede til en sadelmager som lod tæt på, vi snakkede i tlf og jeg sagde til hende at det bare var et kobjern som skulle skiftes da denne hest var bredere.. jeg bad en af staldpigerne tage imod hende, vise min sadel så hun kunne skifte det imens jeg tog på ferie. da jeg kommer hjem har hun taget sadlen med hjem og hvor hun så siger at hun synes det var meget bedre hvis der var uld i den end luft..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ej.....
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 23:14

Ej for en træls sag. Men hvis sagen er som du skriver så har du da retten på din side. Håber du får løst problemet.

 

Og så for en god ordens skyld så vil jeg lige rette at hun er fra "HestENES sadelmager" og ikke "HestENS sadelmager", som drives af en anden sadelmager. Bare så der ingen forvirring er :-)


Rikke med Thor

Der findes ingen rigtig måde at gøre noget der er forkert på


Sov sødt min Katinka


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ubehagelig oplevelse
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 23:55

Husk at anmelde hende på trustpilot, og alle de andre sider, så andre kan se hvordan din handel er gået.
Det er den bedste måde at håndtere det på nu hun er forretningsdrivende.

 

Håber du får din sadel erstattet.


Team Rahmberg
Et hestehold i det Nordjyske


* * *
700 små høballer 15 kr/ stk.

DV hoppe med dressur potientale sælges

 

 

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 00:41

Det er jo fuldstændig vanvittig som den sadelmager har opført/opfører sig, det lyder simpelthent så horribelt og selv- ødelæggende for hendes egen forretning, -sådan en behandling af sine kunder rygtes mere end hurtigt.

- Troede jeg havde misforstået noget i dit første indlæg, fordi man knap tror sine egne øjne når man læser hvad sadelmageren har lavet.

- godt vi har HN og kan advare hinanden.

Jeg håber virkelig politiet gør noget alvorligt for at hjælpe dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 08:41

 

Hvor er det langt ude!

 

Fjolset har måske kommet til at ødelægge luftpuderne og kommer så med en - så langt ude forklaring med, at uld er bedre end luft og da du ikke købte den i telefonen, har hun skyndt sig at sælge den.

 

Der er da ingen normalt tænkene væsen, der tager luften ud af en luftsadel.

 

Hvor i landet hører fjolset til?


Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hold da op!!
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 11:19

Kære Jeanette ( og alle jer der har læst Jeanettes indlæg her)

Nu er jeg vist nødt til at ridse din hukommelse op.For 2 år og 3 måneder siden, den18.5.2010 kl. 12 var jeg på Kirkeledgård i Fredensborg for at tjekke sadel på din 5 års brogede vallak, som havde ondt i ryggen. Du kunne ikke selv være til stede, så staldpersonalet var til stede under hele sadeltjekket af din Isabel Werth sadel. Den trykkede voldsomt ved stigremslåsene. og der skulle et bredere kopfjern i. Da man kun kan skabe mere plads til hesten ved at ændre stopningen, var det hvad jeg tilbød at gøre. Jeg fik sadlen med fordi der både skulle ændres i stopning og kopfjern for at hesten kunne blive tilfreds med sadlen. Det koster 3000 kr. at lave en stopning inklusiv et opfølgende besøg hvor der justeres efter.kopfjern koster 250 kr. inklusiv isætning og kørsel blev 250kr. Altså ialt 3500kr.

Sadlen var som aftalt færdig 14 dage efter, hvor du fik besked. Du kom dog ikke og hentede din sadel, men ringede ca 3 mdr. senere(i august tror jeg) og fortalte at hesten var flyttet fra Kirkeledgård og skulle sælges da du skulle ud og rejse. Og du spurgte mig om jeg ville købe din sadel. Det svarede jeg nej til, da jeg ikke køber sadler, men kun har kommissionssadler. Men jeg sagde at jeg gerne ville sælge den for dig. Derefter hørte jeg ikke noget til dig i et helt år. Det telefonnummer jeg havde på dig var ikke i brug, så pengene jeg havde til dig måtte du jo få når du henvendte dig igen. Efter dette år havde du åbenbart skiftet mening og ville nu ikke sælge sadlen alligevel - men den var solgt for 8000 kr. Nu kunne jeg endelig få dit kontonummer og overføre pengene til dig som var 5000 kr.

Jeg tog 3000kr. for den stopning jeg havde lagt i din sadel, men salget tog jeg ikke noget for. Normalt koster det 25% af salgsprisen at have en sadel i kommission. Det var vel ikke urimeligt. Jeg havde jo lavet et stykke arbejde i din sadel.

Du sagde ufattelig mange grimme ting til mig i telefonen og det endte med at din far ringede mig op. Han undskyldte mange gange for dit temperament og forstod nu at jeg havde solgt sadlen fordi du havde spurgt mig om jeg ville købe den!!! Han bad mig om jeg ikke nok ville skaffe en ny Isabel Werth sadel så vi kunne gøre dig glad. Og det sagde jeg ja til. En helt ny sadel mod din brugte. Du skulle kun betale for den stopning der blev lagt i din gamle sadel!

Da jeg ikke forhandler Wintec/Batessadler, købte jeg den af en kollega, Så mit regnestykke var helt klart på minussiden! Men din far var meget flink og jeg ku´godt høre at der var krise!!

Men dén blev heller ikke hentet - Meget mærkeligt! Din far ringede en dag i oktober(uge 42) 2011, hvor jeg var på fyn. Jeg gav ham nogle tidspunkter i den følgende uge hvor han kunne hente den nye Isabel Werthsadel, men han kom aldrig! Og nu er der gået yderligere 10 måneder. Jeg har stadig de 3500 kr. for en stopning stående i en uafhentet sadel.

Jeg kontaktede for noget tid siden en advokat for at høre, hvordan jeg skulle forholde mig!

Advokaten bad mig få din mailadresse når/hvis du henvendte dig igen, og skrive en mail til dig, hvor jeg gør dig klart, hvordan dine rettigheder er. Og det gjorde jeg i går aftes.

Der er grænser for hvor meget man skal finde sig i - også selvom man driver en forretning, hvor kunderne altid har ret:).

 

Jeg er super glad for at være sadelmager. Jeg kunne ikke drømme om andet end altid at yde mit bedste for mine kunder og deres heste.

Mange Hilsner Maria Mogensen, Sadelmager.


Maria Mogensen

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 11:43

 

Interessant når den anden part kommer på banen.

 

Jeanette - Hvis bare lidt af Marias historie er sand, så er der da noget af en dramaqueen i dig.


Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.

1
0
Svar på denne tråd
 
 dsgdgdgs
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 11:49

Det er sjovt på HN :) Der er altid 3 sider af samme sag. Men det gør det også lidt mere spændende!

 

Godt at høre Sadelmagerens version også.


- Krølfrit Silke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sommer tider tænker jeg, at..
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 14:18

Jo flere udråbstegn - jo flere forbehold ;)

Men det er jo bare mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 


 

www.stutteri-freden.dk

 

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster

 

- 2 særdeles spændende kat I ponyer til salg ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 14:23

Noget skurrer i mine ører når jeg læser.

 

En omstopning koster Ikke 3000 kr - og hvem i alverden Kan finde på at omstoppe en luftfødt sadel med uld?

Helt ærligt - så må den sadelmager hellere sige at hun ikke kan tilpasse Den sadel til Den hest.

Alt de andre omveje er noget kludder.

 

Hilsen Dorte

Ex sadelmager.

0
1
Svar på denne tråd
 
 sadelsnak
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 15:00

Sadelmager Maria skrev: "Da man kun kan skabe mere plads til hesten ved at ændre stopningen, var det hvad jeg tilbød at gøre."

 

Og her skulle du have sagt fra, ganske enkelt.

 

Alt hvad der sker herefter er sagen ligegyldig. Du har ødelagt pigens sadel.

 

Hilsen Dorte

0
2
Svar på denne tråd
 
 Speget sag
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 17:10

Jeg tænker om du Maria havde licens/godkendelse til at ændre stopningen på sadlen for så lang tid siden, så kunden ikke mistede sin garanti?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria Saldemager.
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 17:39

Jeg vil gerne kommentere lidt her: jeg kender Maria som genne flere år har holdt mine 4-6 sadler ved lige.

 

1. Det er ikke helt unormalt at man tager luften ud af en Bates, Wintec eller Isabel sadel for at erstatte det med uld. Uanset kopjern, kan man ikke regulere hvor meget sadlen f.eks. trykker på skulderen, uden at erstatte med uld i stedet. Jeg har måttet gøre dette på en Wintec Pro dressur, for at få den til at passe på en svajrygget pony og på en Bates Maestro. Og ja prisen ligger i omegnen af de 3000,- for dette, idet der også fælger en opfløgende kontrol, af sadlen med.

 

Hvis man også står i den situation f.eks. at have en gammel Kieffer sadel, hvor stopningen er blevt hård som beton, vil en total omstopning ligge i samme prisleje, idet der også her følger en kontrol med af sadlen.

 

I de tilfælde hvor Maria har været forbi til kontrol, har prisen ofte været markant billigere dvs. omkring halvdelen af prisen for en "vedligeholdende" stopning. Desuden er har hun tit også sagt at denne gang kan det godt vente med stopning, men rid f.eks. med lammeskind og hold så øje med om det er ok for hesten..

I øvrigt vil jeg anbefale at man mindst 1 gang årligt checkker sin sadel, specielt omkring græs tid, om den stadig passer eller om den trykker..

 

Mvh.

Morten

2
0
Svar på denne tråd
 
 Maria.
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 17:47

Det er klart at garantien på en CAIR sadel forsvinder når man tager luften ud og erstatter den, men tænk lige hvor mange af os der 2insisterer" på at vi kun vil brug en specifik sadel... De gange Maria til mig har skulle lave store indgreb har der også været tilfælde hvor hun har måtte sige fra fordi den specifikke sadel simpelt hen ikke vil kunne komme til at ligge ordentligt på sadlen...

En sadel med CAIR er simpelt hen ikke en sadel der kan ligge på hvilken som helt hest, selvom om det er det Bates, Wintec og Isabel gerne vil give udtryk for!
Jeg har mere indtryk af, at vore sdelmagere nogle gange skal slå knuder på sig selv, fordi kunden insisterer på at få en given sadel til at passe og nægter at høre andet... Og hvordan tror i ikke kunden vil reagere hvis sadelmageren siger fra? Jeg er sikker på at så kan kunden sageten finde en sadelmager der KAN få det til at virke, men vi har med mennesker og dyr at gøre og det ER bare ikke altid man kan gøre det helt perfekt uden enten at give hesten en dårlig oplevelse eller kunden eller for den sags skyld begge!

2
0
Svar på denne tråd
 
 sadelmager
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 18:06

Lige meget hvad har jeg aldrig sagt til Maria at hun måtte omstoppe min sadel. hun gjorde det bare fordi hun synes det var bedst... og omkring det du siger Maria med at jeg bedte dig om at sælge min sadel, det er jo fuldstændig løgn! du prøver kun at redde din røv nu :) TO LATE!

0
2
Svar på denne tråd
 
 sadler
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 18:29

Tja

 

Jeg er så en af idioterne, som får pillet luften ud af mine sadler og monteret dem med uld i steden.

 

Vi er jo ikke alle ens, og bryder os ikke om det sammen.

og da man ikke (i danmark) kan købe en ny isabell wert med uldstopning, så er det jo eneste løsning.

 

Og ja Maria har omstoppet adskillig sadler til mig (på nuværende tidpunkt har jeg 6 sadler igang.) Jeg har altid været tilfreds med Marias service, hun har altid sagt hvis hun ikke mente at en sadel kunne tilpasses hesten (også selvom det betør ingen indtjeneing for hende).

 

Og det bedste, hun tilpasser/justere sadlerne mere end engang hvis det er nødvendigt.

 

Den service har jeg ikke modtaget fra andre, hvor jeg har købt sadler som hestene ikke kunne gå med, og som blev specielstoppe osv.

 

Så beklager men jeg kan kun give min anbefaling herfra.

 

 


Stutteri Birkely

Avl af Trakehner og Anglo Arabere

v/ Heidi Andersen



2
0
Svar på denne tråd
 
 Morten
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 20:57

 

Morten INGEN sadler kan ligge på ALLE heste og sådan er det!

 

Nogen sadelmagere har licens/godkendelse til at ændre på specifikke sadler, så man stadig har garanti på dem og nogen sadelmagere har IKKE licens/godkendelse til at foretage ændringer!

 

At skifte copjern kræver ingen fagmand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 21:03

Jeg kender også flere der får deres luftsadler stoppet med uld.

 

Det er bestemt ikke uanmindligt.

 

Resten vil jeg ikke blande mig i, da jeg ikke vil tage stilling til hvem der taler sandt og hvem der ikke gør. Tre sider af samme sag, ikke.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 21:06

Hej alle jer herinde på HN, jeg har ikke før kommenteret noget herinde pga meget af det vås der skrives.

 

MEN nu er jeg godt nok blevet gal, for det første til dig Jeanette og alle jer andre der bare følger trop, så vil jeg oplyse jer om at Maria er en ualmidelig dygtig sadelmager og hun kan sit kram, hun vil aldrig og jeg skriver ALDRIG foretage sig noget, som IKKE er aftalt.

 

Jeg har brugt Maria siden 2007 som sadelmager, og vi har haft 8 heste igennem hende som sadelmager og det har altid været et fantastisk stykke arbejde der er blevet leveret, aldrig nogle rygproblemer, pga Marias dygtige stykke arbejde, hun kan sit kram.

Desuden er Maria altid hjælpsom og god til at komme med fornuftige løsninger på tingene, og vi har altid haft en god dialog omkring sadler og det der skulle gøres, og aftaler er altid 100% i orden og på plads inden vi går hver til sit.

 

Så stop med det vrøvl, Jeanette som du skriver for det er der ikke noget hold i!

Det er da også pinligt at din far må gå ind i sagen!

 

Jeg anbefaler ALTID Maria til andre, der søger en fantastisk dygtig og sød og meget dygtig sadelmager der kan sit KRAM.

 

Og jeg vil aldrig lade andre sadelmagerer kikke på mine heste, med hensyn til sadler end Maria.

 

 

 

MVH

Merete

2
0
Svar på denne tråd
 
 Cair system består ikke kun af luft
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 21:12

Cair systemmet er flere forskellige lommer, hvoraf nogen er med luft andre med uld.

 

Har man licens/godkendelse af Bates til at ændre, kan man tage luft fra og fylde i, ligesom man kan fjerne uld eller stoppe mere i, for optimal ændring ved tilpasning.

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 21:18

Lige en ekstra tilføjelse, jeg har også fået en wintec luftpude ting stoppet om med uld, hos maria, og den har fungeret optimalt siden 2009, dog med årlige tilsyn af Maria.

 

Så den ide med luft i sadleren ...det er vel ikke badedyr I ride rundt på eller ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Seriøst? Merete
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 21:26

Hvad forventer du med denne sætning:

 

Så den ide med luft i sadleren ...det er vel ikke badedyr I ride rundt på eller ?

 

Det håber jeg da ikke er en læresætning fra din sadelmager

 

Jeg kender ikke den omtalte sadelmager og jeg er hverken for eller imod den ene eller den anden part i denne tråd.

 

MEN det er dælme vigtigt!! At en sadelmager har licens/godkendelse til at foretage ændringer på de enkelte sadelmærker!! Uanset hvem sadelmageren er, ELLER at sadelmageren gør opmærksom på at de ikke har licensen/godkendelsen!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 21:45

Undskyld mig, hvad bilder du dig ind at antage at jeg er i lommen hos en sadelmager, det er helt mine egne ord, jeg er et voksent og ansvarligt menneske og kan stå inde for det jeg skriver.

 

Fordi jeg mener at omtalte sadelmager er dygtig og kan sit kram, så er det ikke ensbetydened med noget som helst andet.

 

Desuden kan jeg fortælle dig at når Maria har omstoppet sadlen så er cari mærket fjernet, og dermed også leverendør garantien.

 

MEN er du økonomisk i lommen hos Bates???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bilder mig det ind, at jeg
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 21:55

konkluderer det ville være en rigtig god ide, at du lærer at læse og forstå det skrevne, før du farer i blækhuset.

 

Og så håber jeg en dag, at du får så meget livserfaring, at du også lærer at respektere, at mennesker er forskellige og dermed ikke alle har den samme mening som dig.

 

Du er faktisk lige p.t. i denne tråd en dårlig ambasadør for omtalte sadelmager.

0
1
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 22:02

Jeg gider ikke kommenterer dine dum smarte bemærkninger, for prøv at læse engang til hvad du skriver, før du sender det ud!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 22:40

Jeg vil ikke kommentere på det eksakte forløb - dertil er der for mange sider - og derudover også sandheden.

 

Men jeg synes i den grad det er værd at bemærke, at jeg efter en søgning på google på Hestenes Sadelmager og lidt snusen rundt på dennes hjemmeside finder ud af at hun slet ikke er uddannet sadelmager.

 

Sadelmager er ikke en beskyttet titel i DK og derfor kan enhver kalde sig sadelmager.

 

Og hun må for guds skyld ikke forveksles med Kit Hansen fra http://www.hestens-sadelmager.dk, der laver et formidabelt stykke arbejde hver gang.

 

Kit er i modsætning til omtalte sadelmager nemlig uddannet i DK og hun er nemlig absolut ikke bange for at sige, hvis hun ikke har certifikat til at udføre det pågældende stykke arbejde.

Vi har nemlig fornylig stået med en mulig sadel til en hest, der så skulle ændres i bomvidden - og dette bekendtgjorde hun klarr, at dette skulle der en anden sadelmager til at foretage, for det var hun ikke certifikeret at mærket til at gøre.

 

Så til en anden gang ville jeg nok undersøge vedkommendes baggrund før man vælger at tilkalde ham/hende.



 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hmmm !! Merete04
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 22:49

Ja, nu kan jeg altså heller ikke lade være at blande mig i denne tråd, selv om det i realiteten INTET har at gøre med 'hovedproblemet', som jeg iøvrigt ikke har noget at tilføje til.

 

Men Merete04, prøv lige at stav dig igennem hvad du SELV skriver !! Hvis du kan ??? Det tvivler jeg faktisk på.

 

Noget helt andet er, at DU ikke bryder dig om Cair-systemet. Det er dit valg og din mening og har faktisk intet at gøre med emnet i tråden.

 

(En sidebemærkning er, at JEG også sværger til Cair-systemet, fordi det er et genialt system.)

 

Karen

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadler
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 22:54

Ingen sadel kan forventes at passe "alle" heste.

Det Må være sadelmagerens fornemste opgave at kunne sige både til og fra.

 

For snart mange år siden kom en pige til mig, ridende på sin nye pony. Jeg kendte hende udmærket og var glad for at hendes forældre endelig havde indset at hendes gamle pony og ambitionerne ikke passede sammen.

Den nye pony var en smart ædel kat I model og der fulgte en lille fin Kieffer dressur sadel med.

Hun kom her på bar hesteryg, med sadlen liggende løst henover manken.

Efter et kort syn må jeg konstatere at dén sadel aldrig har, og aldrig vil, komme til at passe ponyen.

Pigen græder og jeg siger ja til at gøre et forsøg.

Efter kort tid står hun der igen, denne gang siger jeg nej.

 

Der går vel nok et halvt år, så står hun der endnu engang.

Sadlen har nu været gennem flere af de store sadelmagere uden at det dur. Og jeg må igen sige Nej, den sadel vil aldrig kunne ligge på den pony.

Her var det forældrene som havde spenderet en dyr pony til datteren, de ville ikke bekoste en ny sadel = nul rideglæde til datter.

 

Det er jo bare sådan at sadler skal passe, ligesom når vi selv skal købe nye sko. Ellers må den ud og der må findes en ny.

Man kan ikke altid "justere sig" til det bedste resultat.

Uanset omstopningspris...

 

Hilsen Dorte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 00:27

det er blevet helt spændende at følge med! det er altid godt at få flere sider af sagen! :P



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 spørgsmål?
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 08:45

 

Foreligger der ikke en skriftlig aftale på hvad der skulle laves og hvad det ville koste?

 

Ved kommisionsalg laves der så ikke inden et dokument for hvad prisen på sadlen er og hvor pengene skal sættes ind når den er solgt, eller ihvertfald med kundes oplysninger?

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 sadlen
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 10:56

 

 

Men hvem er det Maria sadelmagernen har aftalt at omstoppe sadlen med????

 

Der var jo kun staldpersonalet tilstedet, ejer var på ferie! Så medmindre hun ringede og fortalt/aftalte med ejer imens hun stod med hesten/sadlen har hun gjort det UDEN samtykke!

 

Sikke en sag. Men godt at høre begges udlæg..

 

Men det handler desværre kun om hvem der formulerer sig bedst..

 

Og hvorfor skulle sadelmager gå med til at finde ny sadel til vedkommende efter at have talt med pigens far, selvom det var minusforretning for hende! Hvis jeg havde "retten på min side, ku de rende og hoppe"

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang sadel
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 11:02

ja det er altid trælst når aftaler ikke bliver overholdt..

 

jeg er så en af dem som har været utrolig glad for at ride i min isabel werth dressursadel som lå godt på min tidligere dressurhoppe så at skrive at sådan en sadel kan man ik bruge med luftpuder er noget fis..

 

den eneste grund til jeg måtte af med den var at da jeg købte ny hest så var han for kort i ryggen til at kunne gå med den uden at få ondt..så hvis jeg havde haft mulighed for det havde jeg ikke skiftet sadel..jeg afprøvede også andre sadler som han heller ik kunne bruge pga de var for lange..

 

så hvad man vil have af sadel afhænger meget af den enkelte men det berettiger ikke til at kritisere andre for deres valg så længe hesten/ponyen ikke får ondt i ryggen af den..

 

håber tingene løser sig til alles bedste..

0
0
Svar på denne tråd
 
 maria sadelmager
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 11:29

Vi har brugt Maria i flere år og er altid blevet orienteret om hva der skulle gøres og til hvilket pris..... og ALTID har tingene været 100 % i orden.Maria hjalp vores gamle hest med netop en luftsadel og igen var der ingen problemer...synes det fint med en saglig debat her på Hestenettet,men lad dog være med at svine folk til,hold dog en ordentlig tone,alt andet er super barnligt hilsen Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen (hundslev)
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 18:03

Til Karen (Hundslev)

 

Hvis du mener du er professor i dansk, så er det da rigtig fint, du mener altså at mennesker der ikke skriver et korrekt dansk, er et dårligere menneske en sådan en som dig? og at de ikke har ret til at ydre sig, bl.a. på hestenettet????

 

Og nu til det hele sagen drejer sig om.

 

Jeg har en holdning til det, der er skrevet om Maria Mogensen, som jeg mener er en dygtig sadelmager, og jeg har ligeledes en holdning til luftpude sadlerne.

Hvis du har set hvad en sådan indeholder, så vil du nok bliver forbavset, luft og plastik, som ikke kan ikke forme sig efter hestens anatomi, som uld kan. Derfor har jeg kun haft glæde af, at får stoppet sadlen om med uld, så den kan forme sig efter heste.

 

Jeg har aldrig hørt om, at plastik og luft kan forme sig efter de omgivelser de er omkring,når de er inde i et lukket system.

 

Men det er fuldstændig lige gyldigt, da det ikke har noget med sagen at gøre.

 

jeg passer rigtig god på mine heste, derfor lytter jeg til og bruger min sunde fornuft, når jeg taler med min sadelmager.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Saldemager
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 10:15

Lige en note fra mig.

 

Da Maria lavede min Wintec sadel om fra luft til uld, blev også her CAIR mærket fjernet, så jeg er altså ikke den eneste der samstemmende kan konstatere at Maria giver en relevant forklaring, når det drejer sig om et større indgriben.

 

Det bekymrer mig i dén grad at der faktisk også er en kommentator her i tråden, der angriber Maria, samtidig med at vedkommende senere i tråden skriver om sit job som sadelmager..... Her angribes Maria på prisen og at hun har ødelagt pigens sadel....

 

De priser der forarges over i denne tråd er priser jeg også har set hos andre sadelmagere i lokalområdet.

 

Det er jo ikke at ødelægge sadlen, at pille luft ud og erstatte den med uld, den får jo bare en ny funktion - nemlig at passe hesten...

 

Det jeg synes taler for at man kan stole på Marias forklaring, er at hun kronologisk kan forklare sagens hændelsesforløb, hvilket efter min mening, stærkt halter hos trådstarter - Lad det være til jer alle at vurdere..


Jeg kan kun udtale, at i de sager Maria har lave mine sadler, kan hun deres historik, næsten i hovedet, fra købsdatoen af! - det giver sørme respekt i min verden.

1
0
Svar på denne tråd
 
 undre mig
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 10:51

Ja undskyld jeg undre mig altså over at situationen åbenbart er over 2 år gammel ??? Hvor reager du først nu Jeanette ??

 

Det lugter altså lidt i min verden...

 

Og siden du - Jeanette - ikke benægter noget af det Maria skriver, så må det jo betyde at du er enig ??

 

Jeg vil dog stadig sige, at Maria ikke må omstoppe en sadel med mindre dette er aftalen - og Maria må vel heller ikke sælge en sadel hvor kvittering osv. stadig forefindes hos den oprindelige ejer ? Eller sælge en sadel hvor det ikke er ejer der har underskrevet købet???

 

I min verden burde Jeanette kunne forlange sin sadel retur, på den baggrund at hun ikke har godkendt salget - og at man ikke må tage pant i andres ting uden x antal skriftlige advarsler.

 

Men jeg undre mig stadig over at sagen er så gammel...


Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 15:09

Gider ikke tage stilling i sagen men kunne ikke undgå at grine lidt, da jeg læste Merete04's indlæg......

 

".......jeg har ligeledes en holdning til luftpude sadlerne.

Hvis du har set hvad en sådan indeholder, så vil du nok bliver forbavset, luft og plastik,....."

 

Jep, stor surprise!!

 

Derudover bidrager du ikke voldsomt positivt til debatten, Merete04.

 

Og Morten, hvorfor er det bekymrende, at en sadelmager udtaler sig? Må man ikke benytte sig af sin professionelle viden i sin fritid eller....?

 

Maria


Hvis din hest er død,- så stå af!

 

Super sød ældre fjordhest sælges til godt hjem. Har pas og chip. Er passet med vaccinationer og smed. Incl sadel og trense......5000,- kr.

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Skammeligt
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 15:24

Hvor er det dog frygteligt, som man så nemt kan hænge folk/virksomheder ud på nettet, I ER MANGE DER BØR SKAMME JER...

 

Alle bør huske på at uanset hvad så findes det fejlfrie menneske ikke, vi laver alle fejl,INGEN ER fejlfrie, heller ikke de prof.

 

Har selv prøvet at få en sadelmager ud til min hest, Hun blev valgt ud af en af danmarks bedste sadelmagere, fordi kun det bedste er godt nok til vores heste :o)

Hun stoppede sadlen forkert, så den fik punktblødninger i ryggen, derefter brændte hun mig af ikke mindre end 4 gange, endte med at finde en ny sadelmager.

 

Men kunne aldrig finde på at hænge pågældende person ud på nettet, det er så lavt, og desideret ondsindet.

 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 15:31

Maria3, Det er bekymrende fordi vedkommende ikke melder dette ud i starten af sit indlæg, at hun er fagman.

Når jeg prøver, så objektivt som muligt, kan jeg stadig ikke forstå "at pigens sadel er ødelagt".

For det at skifte fra luft til uld gør jo ikke sadlen ringere (jeg tager her ikke stilling til hvad der reelt blevet aftalt parterne imellem)

Desuden anklages Maria for "grov" overpris i den forbindelse, men som jeg skriver andetsteds, kan jeg se at 3000,- for en total omstopning er ikke unormalt.

D.V.S. man kunne næsten få den fornemmelse, at her var der liiige en sadelmager (hvis hun ellers er det?) der gerne vil hytte sit eget skind - ned med én og flere kunder til mig.... det var den tanke jeg fik.

 

Ellers må dustndirt lige forklare nærmere, så vi alle kan forstå det..

 

Dette ville i min verden svare til at f.eks. Heri eller hest&Co begynder at kritisere Maria for sit arbejde....

1
0
Svar på denne tråd
 
 Morten
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 18:09

Dustindirt skriver da i sit første indlæg at hun er tidligere sadelmager?

 


Hilsen Nana

-Der aldrig bliver dygtig nok, til at kunne vise ridebilleder af min hest på HN

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ahhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  21-08-2012 12:23

Hvis jeg skulle skrive noget som helst om Maria skulle det KUN VÆRE ROS TIL HENDES FANTASTISKE ARBEJDE !

 

Jeg ville umiddelbart mene at Maria er den mest betænksomme, søde, pædagogiske, grundige sadelmager jeg i mit liv har haft med at gøre. og jeg har prøvet de fleste (Dahlmanns, heri, ingdams, rutzou osv).

 

hvor kan man ellers finde en sadelmager der gerne bruger halvanden time på at se mig ride i alle tre sadler og forklare mig absolut hver eneste lille ændring hun vil lave (og orientere mig om prisen som jeg synes er usandsynligt fair).

Endvidere tager hun sig gerne lang tid til at tale med mig i telefonen om tvivl og ting jeg ikke forstår. Bedre service findes ikke.

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-08-2012 20:43

Ja, det er sjovt som tingene kan tage en drejning, når modparten blander sig i sådan en tråd som denne

 

Håber den der lyver, har en grim smag i munden nu....

 

Karma!



"Kun den der lytter, hører hestens sande sprog"

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mundhuggen
Forfatter: 
Dato:  21-08-2012 22:22

Puha, en masse mundhuggen. Ked af at jeg kom til at bruge tid på at læse tråden.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kun gode erfaringer
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 16:56

Jeg blander mig ellers aldrig i debatter herinde, men jeg bliver nødt til at tilslutte mig gruppen af Marias yderst tilfredse kunder.

 

Jeg har igennem mine omtrent 40 år i hesteverdenen, ikke mødt en mere sympatisk og kompetent person.

Det er Maria der ordner mine sadler og det vil fremover altid være Maria der ordner dem.

Uddannet sadelmager eller ej, hun kan sit håndværk og kan virkelig se hvad der skal til, for at få en sadel til at passe hest og rytter.

 

At hun skulle udføre en reperation på en sadel, der ikke var aftalt med kunden forinden, passer overhovedet ikke med de erfaringer jeg har med Maria.

 

Håber parterne finder en fornuftig løsning.

 

Hanne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 TRYUIO
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 19:57

kender ingen af parterne men syntes det er underligt at hive op i en sag der er 2 år gammel som trådstarter gør

0
0
Svar på denne tråd
 
 horsemanshipfan
Forfatter: 
Dato:  25-08-2012 12:47

Kit er ikke uddannet i Danmark. Det kan man nemlig ikke. Hun er uddannet i Sverige :-)

 

Jeg synes det er rigtig interessant at der nu er kommet svar fra den anden part i sagen. Jeg havde min tvivl om, om det var hele sandheden vi hørte fra trådstarter. Men som andre skriver så er der jo altid 3 sider af en sag.

 

Jeg har også hørt fra mere end en sadelmager, at det med luft ikke er nogen god løsning og det må de have en grund til at sige. Det er trods slt dem der uddannet. På den anden side er der så mange som er rigtig glad for deres luftsadler.

 

Og at luft ikke former sig.. det passer da i hvert fald ikke. Luft er jo skide godt mod tryk i mange andre ting, i bildæk, til indpakning af skrøbelig ting o.s.v. Så teorien med luft lyder i mine ører god...

 

 


Rikke med Thor

Der findes ingen rigtig måde at gøre noget der er forkert på


Sov sødt min Katinka


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-08-2012 13:17

 

Det lugter lidt af, at det er Maria der har problemer med luft i sadlerne og ikke hestene.

 

Sagde en der kun har haft luft i sadlerne, siden det kom til landet.


Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.

0
1
Svar på denne tråd
 
 alt efter.....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2012 14:41

Alt efter hvilken sadelmager man vælger, så er der argumenter for eller imod luft i sadler - derfor skal man, hvis man gerne vil have sadler med cair eller flair vælge en sadelmager, der er dygtig til at arbejde med den type sadler - de sadelmagere, er er bedst til uld, vælger typisk at pille luften ud og sætte uld ind.

 

Nu er det jo sadelmagere, der har udviklet cair og flair og mange ryttere verden over bruger disse sadler med succes - flere massører og kiropraktorer siger også god for disse sadler - men at nogle sadelmagere ikke bryder sig om systemet - og at systemet ikke er optimalt for alle heste - det er vist en velkendt sag.

 

hvad angår den tvist, der beskrives i denne tråd, så finder jeg det besynderligt, at trådstarter vælger at vente i to år før hun reagerer - hvorfor venter du så længe?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt om luft i Wintec/Batessadler
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 11:43

Der skrives rigtig meget om luft i denne tråd, så jeg vil nu prøve at tydeliggøre, hvordan cair-systemet er bygget op. Luftsystemet i "Cair"-modellen kan ikke efterfyldes, da det består af dén mængde luft en ca. 2 cm tyk skive skumgummi kan indeholde når den ikke er påvirket af tryk. Denne skive bliver lagt i en grå plastlomme som derefter svejes så den bliver tæt. Der ligger 2 lommer i hver panel.Én foran og én bagi. Disse lapper lidt ind over hinanden på midten og er her tapet sammen. Ovenpå disse lommer ligger der en 1 cm tyk plade i en helt hård skum. I kanterne langs bagpanelerne samt ned langs forpanelerne er der fyldt op med kunstuld. Dvs. at mængden af luft i cairsadler er ca 20%, resten er hård skum, skumgummi, kunstuld, tape og plastik. Firmaet som udvikler dette system ændrer det dog lidt hele tiden, og i nyere modeller ligger/ kan indlægges nogle gule plastikplader, som kan variere i tykkelse, og den del af puden som vender imod hesten, er beklædt med skumgummi.

Bommen/sædet som panelerne ligger op til, er ikke en plan flade som ligner hestens form. Det går op og ned, -ud og ind, og det er derfor vigtigt panelernes form kan udligne dette.(Gælder alle bomsadler).

Cairpanelerne er for grove og stive til at give efter for disse "hulrum" og lægger sig udenpå i stedet for. Det giver en sadel som ligger og "ruller" på mange heste. Trykker nogle steder og mangler støtte andre steder.

Da Wintec- og Batesbommene som grundform har en fin opbygning til mange heste, og deres gjordsystem er godt, og rytterne er glade for at ride i dem, ville det være dumt bare at kassere dem, når løsningen ligger i at ændre panelerne til at kunne samarbejde med bommen og hesten.

Jeg synes det er sjovt at løse sadelproblemer - og gå i dybden med hver enkelt opgave.

Det er også derfor at jeg har udviklet Connectorsadlen. Der kommer også en Connector-gjord. Men indtil den er på markedet vil jeg anbefale Wintec "cair"-gjorden :)den er super fin.

 

PÅSTAND: Luft er hårdt når det møder pres fra 2 sider. Luft er blødt når der kun er pres fra den ene side!

 

Det er f.eks skønt at flyde på vandet på en luftmadras fordi vandet giver efter for dine bevægelser.(især med en kølig drink)

Men det er forfærdiligt at sove på gulvet på den fordi gulvet ikke giver efter!

Af samme grund er jeg ikke tilhænger af luft i sadler - Men luftgjord er genialt:)

 

Mange venlige hilsner

Maria Mogensen


Maria Mogensen

1
0
Svar på denne tråd
 
 Maria Mogensen
Forfatter: 
Dato:  28-02-2013 13:14

Maria!!! når du nu går dig til ekspert i sadelopbygning og især gør dig til ekstpert i hvor dårligt wintec/bates luftpude systemt er.

Så har jeg et par spørgsmål, som jeg gerne ville have dækket.

 

1: Hvilken uddannelse har du???

2: Evt hvem har du ståët i mesterlære hos??

3: Hvordan løser du problemet med at få wintec/bates sadlernes paneler til at rumme uldstopningen. Da de slet ikke er formet så de kan bære en uld stopning, da uld fylder langt mere end luftpude systemet??

4: Kender du til heste der er blevet aflivet pga af brugen af uldomstoppede wintec/bates sadler??

 

Jeg ville fraråde alle at rode med en luftpude sadel.

Køb uld hvis du er til uld....

Køb luftpude hvis du er til luftpuder!!!!

 

Jeg har hørte om mange tilfæller af heste der er blevet aflivet, pga brugen af uldomstoppede Wintec/bates sadler.

 

Om det er ovenstående sadelmager, der har fortaget de omstopninger der førte til skader på heste så disse måtte aflives, vil jeg lade stå usagt. Da jeg af respekt for min kilde ikke vil røbe denne.

 

Så forhør dig hos Scan-horse om hvem de anbefaler, til at service deres Wintec/Bates sadler. Frem for en eller anden sadelmager, der ikke er "godkendt" til at servicere disse.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Dexter !!!
Forfatter: 
Dato:  28-02-2013 17:53

Dexter, jeg er HELT enig.

 

Men mange sadelmagere - uddannede eller ej - hader cair-systemet. Simpelthen - tror jeg - fordi de ikke forstår hvad det handler om. Og heller ikke har forsøgt at sætte sig ind i det. OG derfor heller ikke kan stille så meget op med det. Det irriterer dem antagelig !!

(Det var et påstulat her fra.)

 

OG enig, enten er man til uld eller også er man til luft !!!!

 

Så, Maria !!!, lad være at forsøge at udueliggøre den ene frem for den anden.

Den der gør det, har ikke forstand på dét, de desværre selv tror de har !!!!

 

Iøvrigt har jeg tit ligget på en luftmadras på gulvet og det er da en superfin oplevelse !!!

(Når man ikke lige havde sin egen dejlige seng at lægge sig i, men det er en helt anden historie)

 

Karen

 

 

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 ang luft
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 11:56

jeg er så en af dem der elskede min isabel werth dressursadel med luft..

 

den måtte jeg desværre sælge pga min nye unghest er for kort i ryggen til den type sadel.. ellers havde jeg beholdt den..

 

jeg syns man sad og red suverænt i den..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ang. Cair
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 21:53

Helt enig med Dexter,Karen og estella ......

 

Cair systemet er nok det mest optimale , det er udviklet for hestens anatomi og velbefindende ...... Hestene bliver mere afslappede og frie med dette system ...... Det tror jeg nok vi er mange der kan bekræfte . Selvfølgelig, skal disse sadler tilpasses individuelt , præcis som alle andre sadler, ellers duer de som andre sadler ikke .

Og man kan og må ik udskifte CAIR med uld ......sadelpuderne er simpelthen ikke konstrueret til en udstopning.....så det kan i værstefald gå ud over hestens ryg (har hørt flere tilfælde) .....så lad vær med at få en sadelmager til at udskifte CAIR til uld ....det kan koste din hests ryg ....ring evt. Til importøren og få navnene på de forhandlere , der er uddannet til CAIR sadler......

tror nu heller ik en rytter som Isabell Werth, som trods alt er en af verdens bedste dressurryttere, ville ride i og ligge navn til disse sadler, hvis det ikke virkede .....ved at en af verdens bedste sadelmagere tilpasser hendes sadler, og at 37 ud af 42 af hendes heste går med samme model , selvfølgelig tilpasset individuelt ......siger da lidt om sadlernes formåen ? .

og ja, ved også at nogle sadelmagere hader CAIR .....nok mest fordi, at de føler sig truede.......men ved samtidig også, at flere og flere elsker det, fordi det er "nemt" at have med at gøre, og mest fordi de kan se en kæmpe forskel på hestene ..... De befinder sig simpelthen meget bedre ...

Men egentlig handler det hele jo om, at finde den bedste sadel til sig selv og sin hest .......Om, den så hedder Connector,Wintec,Bates...r....eller andet ?

 

Så held og lykke med jeres sadler......om det så bliver den ene eller den anden ??

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 problemer
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 22:28
Problemet er jo også, at du Maria åbenbart har taget luften ud af Jeanettes sadel uden I har haft det aftalt. Og så har du solgt sadlen bagefter. Det er sku ikke godt nok. Og at du så ikke er uddannet sadelmager, det er jo så endnu værre, hvis du giver folk det indryk. Men 3000 kr. Er sku også meget, hvis Jeanette havde regnet med skift af et kopjern...så kan jeg da godt forstå at hun tvivler på regningens størrelse og ikke henter sadlen. Jeg ville sku også være blevet voldsom sur og gal.

Med hesten Lucifer-Sartor, født 1997, efter Lobster med Locarno som morfar og Flamingo, som mormors far.

0
1
Svar på denne tråd
 
 cair eller ikke cair
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 22:52

cair sadlerne er meget populære, og det er der en grund til, dels ligger de rigitg godt på mange heste og rytterne er glade for dem.de er kommet for at blive.

 

der vil altid være nogle som elsker, og nogle som hader dem, min personlige mening er at avderød er et af de firmaer der har specialiseret sig bedst i tilpasning af netop disse sadler, han har også sadler med uld og er god for begge løsninger, det handler om hesten og rytteren skal have den løsning, der passer, og så tilgodeser man rytterens ønske om sadelvalg/favorit såvit det nu kan lade sig gøre.

 

min personlige mening er at der er mange sadelmagere der ikke kan lide dem, de er da også klart en trussel mod deres erhverv, da der er rigtig mange der vælger netop den model med udskiftelig bomvidde og cair da det sparer dem for mange penge samt det er let lige at ombytte bomvidden.

 

men man laver ikke en cair sadel om til uld, det er i mine øjne uprofessionelt, en cair sadel skal have cair , og passer den ikke med cair passer den heller ikke med uld, så skal man vælge en helt anden sadeltype med uld der kan tilpasses netop den hest.

 

jeg tror lidt at det er et forsøg på at få kunden, at der tilbydes at lave en cair sadel om til uld fordi rytteren er glad for sadlen og ikke ønsker en anden, derfor laves der en hel ny uldstsopning og inkasserer de ca 2500 kr der kan tjenes på det.

 

det er jo ikke os alle der har/vil/kan betale 15/20000 kr for en sadel og disse caair modeller er en rigtig god løsning for rigtig mange, for det er sikkert og vist at kontakter man en sadelmager kan man være sikker på den sadel de anbefaler koster 15000 kr :-))) og sikkert er en fin sadel men også en ret dyr sadel i mine øjne.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  02-03-2013 16:27

Træls sag - nu vil jeg ikke tage parti eller have en mening om hvem det har ret eller ej - da jeg jo ikke har været til stede.

 

Dog vil jeg sige, at jeg flere gange har brugt Maria - og kender mange andre der bruger hende - meget STOR tilfredshed. Maria kommer altid til aftalt tidspunkt, giver sig godt tid til at se hest og evt rytter hvis det er nødvendigt, samt give sig utrolig god tid til at forklare os til tider hysse hestemødre/fædre Derudover har hun nogle fornuftige priser og laver et super flot stykke arbejde.

 

Jeg er sikker på det ikke er nemt at drive forretning i hesteverden, som er fuld af bedrevidne hestetøser (læs: tiltider gælder dette også mig selv) Det er vel næsten uundgåeligt at en enkel kunde bliver utilfreds.

 

Igen er det også vært at være hesteejer og være "tvunget" til at stole på fagfolk - og dem er der mange af i denne verden, også nogle som ikke burde kalde sig fagfolk.

 

Igen - jeg vil ikke være dommer i denne sag, dog kunne jeg aldrig drømme om ikke selv at være til stede, hvis jeg fik sadelmager, tandlæge, dyrlæge eller ligne til min hest - min hest - mit ansvar og derved også mit ansvar at de antaler der bliver indgået omkring hest og udstyr er noget jeg selv kan stå indefor.

For mig lyder det som om, at aftalen ikke har været helt klart for TS - eller ihverfald misforstået.

 

Håber I begge finder en løsning som kan du' for jer.

 

Jeg vil stadig bruge Maria - til hver en tid.

 


-----------------------------ooOOoo- ------------------------

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fagfolk
Forfatter: 
Dato:  02-03-2013 22:59

Nu får vi afvide at os bedrevidende hestfolk, skal lære at stole på fagfolk.....

Det vil jeg så lige stille et meget stort ???? til...

 

Fagfolk er i min verden, folk der kender deres begrændsninger, og som har tilegnet sig relevant viden gennem mesterlære, fagrelevate kurser, uddanelser (universitet osv) eller er i besidelse af et svendebrev.

At begynde på at ændre sadelkonstruktionen på sadler, fagfolk har brugt årtier på at udvikle, og ovenikåbet med et evt negativt udfald for hestens ve og veld, som risiko for udfaldet af ændringerne. Er helt klart tegn på på, at man ikke er sit faglige ansvar bevist.....

 

Hvor er respekten for de folk, der bruger år på at tilegne sig viden og erfaringer gennem mange års studier/læretid, når man slår sig ned som barfodstrimmer, sadelmager, hestemasør osv... uden at have sørget for at tilegne sig tilstrækkelig viden.

 

Syntes stadig vi mangler at få fremlagt hvor Maria har tilegnet sig viden, så hun hun kan retfærdigegøre at slå sig ned som sadelmager. For det virker jo som oom, at folk ser en sadelmager som eksperter i sadeltilpasning.

Selvom sadelmager jo reelt kun dækker over evnen til at sy seletøj og sadler.

 

Støt op om de faglærte i hesteverden. Man lære ikke 100-200års tradition, forskning og lærdom. Ved at tage et weekend kursus eller to.

Alle der har taget en uddannelse, ved at man kun kan blive bedre ved at lære fra de bedste, og at man lære hele livet igennem...

 

 

Hvem tør du stole på???? Faglært/uddannet vs. autodidakt.

 

Jeg vil altid holde mig til den faglærte Beslagsmed, ringe til den uddannede Dyrlæge... og lade Agronomen om foderplanen. Min sadel bliver tilpasset af en, som har sat sig ind i, hvad det vil sige at tilpasse sadler. Og mit seletøj bliver passet af en mesterudlært Sadelmager.

For jeg ønsker kun det bedste for min hest, og de bruger gerne en masse tid på at forklare og hjælpe, som jeg kan lære min hest bedre at kende fra inderst til yderst.

 

Stil krav til dine fagfolk, spørg til deres arbejde og deres kriterier... og vil de ikke fortælle om deres grundlag for deres arbejde, er det jo nok fordi de vil skjule noget... :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-03-2013 23:24

I stedet for at gale op og stille spørgsmål i en tråd der er et halvt år gammel, kunne folk måske tage sig tiden til at kigge på Marias hjemmeside?

Det ser super fint, top professionelt ud, og jeg ville ikke ha noget problem i at vælge hende, frem for de andre sadelmagere vi har her i dk (Som efterhånden alle har fået et noget blakket ry her på hn..)

 

Hun har en super baggrund ift. hendes profession, et godt bagland med professionelle (hvilket inkludere sadelmagere)

Og ud over TS, har jeg ikke hørt hende blive omtalt med et negativt ord. (Af folk der rent faktisk har oplevet hende og hendes arbejde)

 

 

 

 

Jeg kender til dato ikke en eneste inden for hestebranchen, der ikke før eller siden har haft en utilfreds kunde. Nogen gange er det med god grund, nogengange ikke.

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 når enden er god - er alting godt
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 10:59

Jeg havde egentlig besluttet at jeg ikke ville skrive mere på denne tråd, men én af mine søde kunder, gjorde mig opmærksom på, at den var "i live" efter et halvt års dvale.

Da denne tråd startede var jeg nødsaget til at kontakte både Frederikssund Politi og en advokat for at få hjælp til,hvordan jeg skulle tackle denne situation. Frederikssund Politi var hurtige til at sætte sig ind i sagen og kontaktede Jeanette.

 

Jeanette skulle selvfølgelig have penge for salget af sadlen. Jeg skrev nu en mail, hvor jeg bad hende om at sende mig sit kontonummer. Jeg havde naturligvis langt tidligere i forløbet forsøgt kontakt pr. telefon, men uden resultat. Det skulle vise sig at Jeanette på daværende tidspunkt var medvirkende i "Paradise Hotel" og derfor ikke svarede sin telefon!

Jeanette rider ikke samme dag som hun sadler . Der skulle gå et halvt år før hun sendte mig sit kontonummer - i sidste uge. Og hun har nu fået sine penge.

 

Eftermægle: Tænk at så negativ en tråd som denne kan føre noget positivt med sig. men faktum er, at efter mine indlæg her,har jeg haft mange flere henvendelser fra ryttere med luftsadler, som gerne vil have dem lavet om til uldsadler.

Jeg har lært af denne situation, at selvom hesten står på et fint stutteri/ridecenter/salgsstald, hvor jeg er vant til at hesteejeren overlader beslutninger omkring hesten tilstaldpersonalet, skal jeg altid have bekræftelse fra ejeren på, hvad der skal udføres af sadelmagerarbejde. Også selvom ejeren er taget på ferie i 14 dage.

 

Tak til alle jer der har støttet mig undervejs i denne tråd - I skal vide at det har varmet rigtig meget.

 

Jeg håber ikke der kommer flere indlæg fra jer som hverken kender til mig eller denne situation.

 

HUSK: Det du tror/siger/skriver om andre mennesker fortæller rigtig meget om dig selv

 

Venlig hilsen Maria Mogensen


Maria Mogensen

1
0
Svar på denne tråd
 
 Maria Mogensen.
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 11:50

 

Det var da rart at høre at du lige har indrømmet hvad du af TS bliver beskyldt for.

 

Ja det hjælper at have en aftale om det arbejde man udføre, når man vælger at ødelægge en kundes sadel uden tilladelse.

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Dexter
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 12:48

Noget siger mig at den anonyme Dexter har sin egen lille vendetta kørende her, som vist er skudt lang over målet.. Og hvem er Dexter i virkeligheden?

 

Og nej Dexter? Hvis du læser tråden HELT igennem vil du se at Jeanettes mde at reklamere på har være meget besynderlig.

 

Hvem du så end er, så har du en ualmindelig grim måde at opføre dig på og som jeg håber HN vil se nærmere på.


Så hermed en opfordring til HN om at få den ordentlige omgangstone frem igen.

 

Mvh.

Morten

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 11:52

helt op! Sikke en gang hønsegård. Kan da godt forstå at sladder bladene lever så godt, for hvor kan vi mennésker dog være lede, onde, og ikke mindst mindre vidende, og stadig skrive stolpe op og stolpe ned om andre mennesker og hændelser man ikke ved noget som helst om!

Er squ flov!

0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider