Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Objektiv til ridehal? (EOS 600D)
Forfatter: 
Dato:  21-04-2012 09:07

Jeg skal til at købe mit første spejlrefleks og valge er faldet på canon EOS 600D. Det strækker i forvejen mit buget, så jeg vil gern købe objektiver brugt.

 

Har ladet mig fortælle at KIT objektivet er fint til hverdagsbilleder, så det behov skulle være dækket.

 

Så vil jeg gerne kunne tage billeder at heste og hunde in action. Det kræver selvfølgelig zoom. Har fået anbefalet en EF 70-200mm:

www.edbpriser.dk/Product/ Details.aspx?pid=53273

Den ser ud til at være til at finde brugt.

Er den god til formålet?

 

Kan så læse mig til at 4.0 ikke er lysstærkt nok til billeder i ridehaller. Jeg kiggede op 2.8 og 1.4, men hold da op de er dyre!

Så jeg tænker; kan man ikke få et objektiv med mindre zoom der kan klare at lave gode billeder i haller?

Når jeg skal tage billeder i hallen vil det som regel være under træning, så jeg kan bevæge mig tættere på hesten...

 

Glæder mig til at høre jeres bud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Objektiver
Forfatter: 
Dato:  21-04-2012 14:48

Jeg er langt fra ekspert, men ja, det er korrekt at du skal have fat i et lysstærkt objektiv, et 1.4 ville være det bedste, men ellers et 2.8, netop fordi du ikke kan komme så tæt på at en blitz hjælper noget, men du alene må nøjes med ridehusets lys. Så er det sådan set lige meget med zoomen, du kan jo også købe et fast ojektiv, altså ikke et zoom-objektiv, men det skal stadig være lysstærkt. Og ja, de er desværre dyre. :-(

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når du kan
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 10:19

Når du kan nøjes med mindre zoom, så kan du måske også nøjes med ingen zoom? I så fald kig på Canon EF 50mm f/1.8. Den koster omkring 700 kr. fra ny.

 

Zoom kan du ikke få i større end f/2.8. f/1.8 og f/1.4 er objektiver med fast brændvidde.

 

Men ja, lysstyrke og pris følges naturligvis ofte ad ;-) Og selv de bedste objektiver kan komme til kort hvis belysningen i ridehallen består af 3-4 lysstofrør i loftet.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider