Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Roskilde sadelmager
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 10:47

Søger en sadelmager som kan omstoppe min Passier GG.

 

Har tidligere haft den hos Brian Rützou i Tåstrup, som skulle rette stopningen fordi den er skæv. Han tog sadlen med og kom retur med den 14 dage efter. Det gav jeg ca 1500,- for.

 

I mellemtiden havde parten sagt op og sadlen har derfor ikke været brugt i ca et år.

 

Nu har jeg så taget sadlen i brug igen og fandeme om den ikke stadig er præcis lige så skæv som da jeg indleverede den. Da der er gået et år tror jeg ikke at han er parat til indrømmelser og jeg har ikke tillid til at bruge ham igen.

 

Kan i anbefale en anden?



PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

____________________________

 

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

 

...........Bedst til Bucas

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 19:37

Stine Julø skulle være rigtig rigtig dygtig www.sadelmageriet.dk

 

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 22:34

Tanja Lange..

 


I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

Das leben ist kein Ponyhof

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kære Conni
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 15:31

Kære Conni Lehmann,

Ifølge mine notater besøgte vi dig i august 2010, altså for halvandet år siden. Og siden har vi intet hørt.

 

I vores forretningsbetingelser, som du fik udleveret ved besøget samt skrev under på at du ville gennemlæse, fremgår det bl.a.

 

- at det er rytterens ansvar at overvåge hestens udvikling og sadlens tilpasning,

- at genstande afhentet fra værkstedet snarest herefter skal kontrolleres for fejl og mangler,

- at reklamation skal ske senest 3 uger efter afhentning,

- at vi ikke garanterer for sadlens tilpasning udover 3 mdr., da hesten er i konstant udvikling.

 

Hvis du havde fulgt disse, ville vi med glæde have kørt ud til dig og kontrolleret sadlen, og evt. rette den hurtigt og uden beregning.

 

Det har du ikke gjort, og vi kan derfor ikke hjælpe dig videre.

 

Vi mener det er udenfor al ret og rimelighed hvis du føler dig dårligt behandlet.

 

 

med venlig hilsen

 

Sadelmager Brian Rützou

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej PrinsesseGuldhår :-)
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 16:25

Jeg er da rigtig ærgerlig over, at du har haft den oplevelse med Brian Rützou, da jeg altid har fået en rigtig god og saglig betjening gennem de sidste 8-9 år hos ham (y)

Han opfylder til fulde sine egne forretningsbetingelser, da jeg selv har lavet en reklamation en enkelt gang og den blev rettet inden for meget kort tid. En sølle uge, hvis jeg husker ret og det tog kun en enkelt, kort telefonopringning.

 

Men det pålægger jo så os som kunder et vist ansvar, at hvis vi har en fornemmelse af, at sadlen ikke ligger heeelt som vi ønsker, at så må vi jo tage kontakt til sadelmageren og bede om at få det rettet :-)

 

Jeg kan så undre mig over, at du bruger så mange penge på at få en sadel tilrettet - og så først tager den i brug et helt år efter? Jeg havde da nok lige taget et par prøveture ved tilbagelevering af sadlen. Et år er lang tid. Hesten kunne have været vokset totalt ud af sadlen alligevel.

 

At du lige nu "klager" over en tilsyneladende fejlslagen tilpasning over et år efter uden at der har været givet en mulighed for at få rettet fejlen, det er ikke god stil :-(

 

Hvem du vælger af sadelmager er naturligvis op til dig - bare husk at du selv foretager en vurdering af sadlen på hesten, når den kommer retur (altså sadlen, hehe) og husker at gøre opmærksom på det, hvis noget ikke stemmer overens ;-) Du er jo kunden og det er jo dig og hesten, der skal være glade og tilfredse i den sidste ende :-)

 

 


 

Venlig hilsen Camilla


Køn og charmerende oldenborgvallak på otte år sælges.

Nye billeder og video!

 

Kan du bruge et lift til Hingstekåringen fra Vanløse/Køge, afgang fredag, hjemkomst søndag?

0
0
Svar på denne tråd
 
 klap lige hesten
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 20:02

Nu synes jeg betsemt ikke at PrisesseGuldhår klager over dårlig service, men har set realiteterne i øjnene - at det netop er for sent at klage og derfor søger en NY sadelmager.

 

 

Jeg kan godt forstå du er skuffet over at sadlen stadig er skæv, og jeg ville i dit sted også finde en anden sadelmager.

 

 

Synes det er under al kritik at sadelmageren ham selv skal skrive og forsvare sig herinde som om at der skrives at PrinsesseGuldhår mener det er dårlig service - det er det ikke. til dét.

 

 

Kan dog desværre ikke hjælpe dig med en sadelmager, men håber du finder en der er tilfredsstillende. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Piaff-en :-)
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 21:31
Undskyld, men der tabte du mig lige i svinget...

Jeg kan da godt forstå PrinsesseGuldhår frustration over, at sadlen så lang tid efter ikke passer og det tilsyneladende er den samme fejl, som går igen. Men at leverandøren her vælger at komme til orde og forklare hvordan en arbejdsgang er ved tilpasning af sadel er da helt ok, så der ikke hersker tvivl om, at det skam da er muligt, at få tilrettet sadlen atter en gang uden beregning - blot man henvender sig inden for tre uger :-)

Nej, hun skriver ikke noget om dårlig service, da hun ikke har henvendt sig efterfølgende, men det er lidt uheldige vendinger med ordene "fanme" og "manglende tillid" og "ej parat til indrømmelser", der kommer frem.

Hvis jeg havde fået repareret min bil og gjort mekanikeren specifikt klar på, at bilen eks. bremsede skævt - og det STADIG var et problem efter endt reparation, så ville jeg da ringe til mekanikeren igen og bede ham udbedre problemet :-) Hvis det SÅ ikke var muligt, så ville jeg nok finde en anden løsning.

Eller hvis mine briller ikke passede efter ny synskontrol og tilpasning, så ville jeg gå ned i butikken og bede dem hjælpe mig. Så kunne de udbedre fejlen og jeg kunne gå igen, som en glad og tilfreds kunde :-)

Jeg synes det er vildt ærgerligt, at der er betalt for en service, hvor der har sneget sig en fejl ind, men leverandøren har jo fikset bremsen/brillerne/sadlen efter givne kritikerier og hvis jeg som kunde ikke er tilfreds, så må jeg og leverandør jo finde en løsning. Ellers vil mekanikeren da antage, at bilen nu bremser lige og optikeren, at der er ramt rigtigt i synskontrollen.

Personligt, så ville det ikke være en løsning for mig, at lade brillerne ligge i hjørnet eller lade bilen stå... Det har jeg jo ingen glæde af :-(

Ts kunne i stedet have skrevet: Hvem kender I i Roskilde-området? Jeg ønsker dog ikke at benytte BR.

Så var der ikke insinueret noget. Blot taget stilling.

Done :-)


 

Venlig hilsen Camilla


Køn og charmerende oldenborgvallak på otte år sælges.

Nye billeder og video!

 

Kan du bruge et lift til Hingstekåringen fra Vanløse/Køge, afgang fredag, hjemkomst søndag?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmm....
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 22:01

Brian Rützou:

Nej selvfølgelig har i intet hørt fra mig, jeg har jo ikke brugt sadlen siden og har i den forgangne tid faktisk ikke tvivlet på om sadlen var rettet op.

 

Det var så min fejl og den erkender jeg..... altså at jeg ikke chekede om arbejdet var ok, da garentien jo kun dækker i en vis periode.

 

Sadlen har ikke været brugt siden stopningen, parten stoppede og hesten er solgt og nu er det for sent at reklamere.

Det er jeg fuldkommen bevidst om, hvilket jeg også skriver.

 

Men min skuffelse over at opdage, at jeg har betalt for en service som jeg ikke har kunnet få øje på, ændres jo ikke af at jeg er bevidst om at du har retten på din side.

 

Jeg er bare møg ærgelig over at stå med en skæv sadel nu hvor jeg skal igang med tilridningen af min unghest og så kan det godt være at du er en dygtig sadelmager og hvad ved jeg, men det hjælper jo ikke mig.

 

Min oplevelse i sidste ende er, at jeg har betalt for en stopning og stadig har en skæv sadel.

 

Ville i andre vælge at indlevere sadlen samme sted igen og så bare håbe at den blev rettet denne gang og så tilskrive skævheden at det var jeres eget ansvar??

 

Camilla: Tror at du skal tage dine briller med til optikeren og få skiftet dine glas til nogle mere positive, for du læser godt nok mit indlæge MEGET mere negativt end det er ment



PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

____________________________

 

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

 

...........Bedst til Bucas

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 PrinsesseGuldhår
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 22:27

Jeg beklager meget, hvis jeg opfatter ord som "fanme", "manglende tillid" og "ej vil indrømme" samt at du mener at jeg "skal få skiftet mine brilleglas" som noget negativt.

 

Det tager jeg straks tilbage! Jeg har helt sikkert opfattet det forkert :-(

 

Jeg skriver blot hvad jeg har gjort gennem tiden, når jeg har stået med et givent problem og jeg vil straks i morgen få sat lysegrønne brilleglas i og håbe at det forbedrer mine læsevanskeligheder. Tak for det gode forslag! (y)

 

Du skal nok få rettet din sadel til hos en sadelmager, der kan se på sadlen i samspil med en helt anden hest end den, som sadlen oprindeligt var tilpasset til.


 

Venlig hilsen Camilla


Køn og charmerende oldenborgvallak på otte år sælges.

Nye billeder og video!

 

Kan du bruge et lift til Hingstekåringen fra Vanløse/Køge, afgang fredag, hjemkomst søndag?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øhm....
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 22:39

Ej Camilla,

 

Jeg skriver at du må have forstået mine indlæg meget mere negativt end de er ment, og så vælger du at svare mega spydigt.

 

Helt ærligt, syntes faktisk at du er temmelig unfair her!

 

 

 



PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

____________________________

 

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

 

...........Bedst til Bucas

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 PrinsesseGuldhår
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 22:58

Jeg tror desværre, at du læser mine indlæg mere negativt end de er ment :-(

 

Jeg giver dig faktisk flere steder ret i, at det er super ærgerligt, at du ikke føler, at du har fået hvad du har betalt for og det mener jeg s...ørme! Jeg vil da også have hvad jeg betaler for hos en leverandør og hvis jeg ikke får det, så prøver jeg som det første at finde en løsning på en pæn måde! Det lykkedes som regel ret godt... Min bil kører da endnu og mine briller virker (nogenlunde) for mig (y)

 

Det er SÅ let at misforstå noget på skrift og derfor skal man passe på tydeligt negativt ladede ord eller vælge en anden formulering.

 

Hvad nu hvis jeg havde købt noget fra dig og det viser sig, at jeg efter endt vejledning far dig fik det forkerte dækken/bid/strigle hjem? Det opdager jeg så først den efterfølgende vinter. Er det så pænt af mig, at skrive i offentligt forum, at P. Guldhår næppe vil indrømme, at hun har sendt mig den forkerte vare og at jeg næppe havde tillid til, at du ønskede at løse problemet? Du ville formentlig ville blive rigtig ked af det og ærgerlig over at læse den slags fra en kunde, som ikke havde kontaktet dig først :-(

 

Det er HELT FAIR og fuldt ud forståeligt, at du ønsker at prøve en anden sadelmager. Så absolut! Men det er ikke så klædeligt, at skrive sådan om en leverandør, der end ikke har haft muligheden for at gøre det godt igen (og som jeg er sikker på står ved sit ansvar og havde rettet den uden et kny!).

 

Desuden skulle du højest sandsynligt (skæv stopning eller ej) nok ud at ofre en tilpasning anyway, når det nu er en helt anden hest, som sadlen skal ligge på. Så her og nu udgiften havde formentlig været den samme.

 

Jeg beklager, hvis vi kom skævt ind på hinanden!


 

Venlig hilsen Camilla


Køn og charmerende oldenborgvallak på otte år sælges.

Nye billeder og video!

 

Kan du bruge et lift til Hingstekåringen fra Vanløse/Køge, afgang fredag, hjemkomst søndag?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteklip
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 23:30

Men mit indlæg var ikke udelukkende rettet som kritik mod sadelmageren (selvom jeg ER skuffet over at sadlen stadig er meget skæv), den var først og fremmest rettet mod mig selv for at have ubetinget tillid til hans arbejde.

 

Med en solgt hoppe, en helt anden type hest og en 2,5 års plag på stald, er det svært at checke om en sadel er stoppet korrekt/lige. Jeg kan ikke se det ved bare at kikke på sadlen.

 

Jeg valgte en sadelmager som jeg havde hørt og læst meget godt om. Arbejdet levede så bare ikke op til mine forventninger og jeg var ikke i stand til at cheche det rettidigt. Det er såmend bare det jeg prøver at beskrive.

 

Formuleringens kunst er svær og det kan godt være at min formulering har været ringe og at jeg måske har udstillet Rutzou forkert i min iver på at beskrive min skuffelse. Det beklager jeg, men det får mig ikke til at benytte samme sadelmager igen.

 

 

 



PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

____________________________

 

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

 

...........Bedst til Bucas

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se det...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 23:41

... var jo en noget anderledes formulering, som jeg da straks kan forholde mig helt anderledes til :-)

 

Jeg forstår dit valg og jeg forstår din skuffelse. Tro mig, at jeg har også smidt tusindvis af kroner ud af vinduet på div. behandlinger af hest og rytter, udstyr der ikke levede op kravene osv. og jeg har måtte se mange af dem som dyre og dumme lærepenge, da nogen af tingene end ikke har kunne rettes med hurtig opfølgning :-(

 

Jeg er dog blevet klogere (og væsentligt fattigere) med tiden!

 

Du ved også mere om emnet nu end du gjorde for et år siden.

 

Pointen er, at vi kan alle lave en fejl af og til. Både privat og fagligt. Det der viser noget om os som personer er, hvordan vi efterfølgende håndterer og lærer af det.

 

Jeg læste engang et sted, at en fejl er først en fejl 2. gang den begås. Det holder faktisk i de fleste tilfælde.

 

Jeg håber, at du finder en god løsning på 'Mission Sadel' (y)


 

Venlig hilsen Camilla


Køn og charmerende oldenborgvallak på otte år sælges.

Nye billeder og video!

 

Kan du bruge et lift til Hingstekåringen fra Vanløse/Køge, afgang fredag, hjemkomst søndag?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stine Julø
Forfatter: 
Dato:  03-03-2012 18:20

Kan altså varmt anbefale dig at bruge Stine Julø fra sadelmageriet.dk

 

Kan sige dig at DER er det PERFEKTION vi taler om!! Stine er nok en af de dygtigste sadelmagere jeg nogensinde har mødt, og hun er den eneste der kommer til at få mine sadler til reperation fremover.

 

Kh mette





Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider