Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Aarstidernes.com
Forfatter: 
Dato:  25-01-2012 21:16

Nogen, der har erfaringer med Årstiderne, som de vil dele?

 

Vi får leveret frugt via Årstidernes firmaordning på arbejdet. Kvaliteten er generelt høj, så da jeg så, at firmaet tilbød en måltidskasse med 4 vegetarretter til 2 prs., skulle det bare prøves af. :)

 

Jeg er vegetar gennem mange år - kæresten er ikke, men lever næsten vegetarisk hjemme. Desværre er det så som så med tiden og lysten til at finde på nye ting og variere maden tilstrækkeligt.

 

...og så er det altså bare fantastisk, at nogen andre har gennemtænkt og sammensat menuen. :) Eller, det lyder i hvert fald fantastisk, hvis man er åben for at prøve noget nyt.

 

Kassen blev leveret i dag, onsdag, og første ret har jeg lavet her til aften: Kartoffelpizza med kapers og blå ost samt tomatsalat med bagte peberfrugter. Indrømmet, det var med en vis skepsis, for mugost er bare ikke lige det, jeg forbinder med lækker mad. ;)

 

Mens pizzaen bagte, spredte lugten af varm, blå ost sig i huset. ...det duftede altså ikke fantastisk. Slet ikke som traditionel vegetarpizza med masser af oregano.

 

...men nøj, det smagte godt! Jeg kunne desuden kun spise en kvart portion. Det var ellers lidt betænkelig ved, om der ville være mad nok (min kæreste kan normalt sagtens spise en pizza selv - plus det løse).

 

Kasserne er også rigtigt fine og appetitlige. Jeg kan godt lide tanken om, at det hele er afmålt, så spildet er minimalt. Vi har desværre tendens til at købe ind og smide lidt for meget ud.

 

...at retten så kan laves på 45 min holdt ikke lige i dag. Det skyldes måske, at jeg ingen mandolin havde og i stedet måtte lave papirstynde skiver af kartoflerne med en kartoffelskræller. ;)

 

Nå, jeg er indtil videre positiv overrasket :), men det kunne være sjovt at høre, hvad andre har gjort sig af erfaringer?


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

1
0
Svar på denne tråd
 
 glæd dig
Forfatter: 
Dato:  25-01-2012 21:44

 

 

Hej Mette

 

Jeg kan kun sige du vil ikke fortryde at du vælger at hjemkøbe deres vegetar kasse! Jeg har købt den flere gange og er på ingen måder blevet skuffet. Men derimod har jeg fået opskrifter og muligheder for anderledes mad, som jeg overhovedet ikke kunne forstille mig!

 

Glæder mig selv til at give mig i kast med ugens kasse

 

Jeg knuselsker min kasse og har intet at klage over på det felt

 

Mia

 


I dag er det blevet populært at sige, at man skal genfinde barnet i sig selv´.
For mig ville det ikke kræve nogen større efterforskning.
-Bill Cosby
0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 11:11

Vi har i perioder købt madkasser derfra.

 

Det er ofte super godt men som en anden skriver, så holder det ikke rigtigt med 45 min selv for en trænet 'kok'.

 

Det er sådan lidt i perioder, men så bliver vi lidt trætte af det igen når feks. der går lidt for meget linser og bønner 'i den'.

 

Alt i alt dog positiv og mange lækre opskrifter. omvendt skal man altså være indstillet på at man ikke nødvendigvis er vild med alt i kassen.


Hesteejendom sælges syd for Odder

www.edc.dk/Sag/ ?Pid=83006882&cid=s01m05

0
0
Svar på denne tråd
 
 dogmekassen
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 09:22

Jeg får dogmekassen og fiskekassen. Jeg elsker det. Høj kvalitet, altid frisk, økologisk og lokalt produceret.

familien får sine 600g frugt og grønt dagligt, og frisk fisk hver uge. Ansvaret for at leve sundt er lagt i årstidernes hænder, jeg skal bare betale og slæbe en kasse fra gårdhaven og ind i køkkenet, rense og klargøre, og så er der altid grøntsager klar til brug.

 

Nogle vil mene det er dyrt, men sat op imod alle de ligegyldige impulskøb der ryger i indkøbsvognen på en traditionel indkøbstur synes jeg egentligt at det går lige op. Jeg kan nøjes med at handle en til to gange om ugen, for der er altid nok i køleskabet til at der kan opfindes et måltid uden at jeg absolut skal ud og handle i tide og utide. Det handler bare om at have et lager af kolonialvarer hjemme.

 

Jeg er ikke til måltidskasser, da jeg arbejder med fødevarer og skal afprøve mine egne varer for at kunne vejlede mine kunder.

 

Rikke


"The aim of the art is not only to ride a well conformed animal, but to get the very best out of those that have been less gifted by nature..."

(Ludwig Hünersdorf)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 20:41

...kæreste har lavet ret nr. 2 i dag: Lun kikærtesalat med porrer, bagte pebre og jordskokker.

 

Det er altså rigtigt, rigtigt godt. :) Portionerne er også meget store. I pizzaen var der til 4 portioner - selv om der egentlig kun skulle være til 2.

 

Indtil nu er det super lækkert, men jeg skal så også indrømme, at jeg er hardcore vegetar, så at der går bønner og linser i den, kommer nok ikke til at afskrække mig. ;) Kæresten er næsten altædende og klar på det meste.

 

...men altså, indtil videre er det thumbs-up fra os. :) Kæresten har allerede afgjort, at opskrifterne skal gemmes. ;)

 

Mht. prisen, så koster vegetarkassen kr. 310 pr. gang. Der er fire retter - dvs. kr. 77,50 pr. ret. Billigt er det måske ikke, men det er så økologisk, der er minimalt spild - og kvaliteten er i top. Desuden virker det til, at der er tænkt over næringsindholdet - der er både kikærter og tofu i kassen - noget jeg sjældent selv ville tilberede (fordi det kræver planlægning og sær-indkøb).

 

...men dejligt at høre, at det er overvejende positive oplevelser, I har haft med Årstiderne. :)


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 21:33

Min veninde er storforbruger af måltidskasserne. Vi har ikke fået det prøvet endnu, men vi har tit bestilt andre kasser og for det meste været tilfredse.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Stor tilhænger af Aarstiderne
Forfatter: 
Dato:  08-04-2019 21:24

Hej Heste-folket!

Jeg ved godt det er længe siden denne tråd blev oprettet, men jeg kunne i dy mig. Jeg er ligesom dig nemlig vegetar igennem en lang årrække og har næsten lige så længe som jeg har været vegetar modtaget en vegetarisk måltidskasse. Det er simpelthen nemmere at være vegetar når Aarstiderne har hjulpet en på vej med at finde de helt rigtige råvarer og opskrifter. Jeg fandt i sin tid min vegetarkasse her, hvor jeg hurtigt fik overblik over mulighederne inden for vegetariske måltidskassser. Det kan anbefales at du bruger tjenesten hvis du også er på udkig efter en måltidskasse.

 

Hav en dejlig aften.

 

Mvh. Emma Helene

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider