Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Advarsel mod udlejer.
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 20:01

Jeg har haft en hest udlånt.


Hesten har i den forbindelse stået i en lille stald i Nordsjælland.


Der er aldrig lavet kontrakt på boksen. Der er betalt staldleje for hele november.


Låner af hesten opsiger pludseligt sin aftale i onsdags og nægter at passe hesten med alm. daglige pleje og udmugning. Hesten hentes derfor hjem i går aftes (tordag), da det naturligvis ikke skal gå ud over denne, at låner ikke vil stå ved sit ansvar.


Nu mener udlejer af boksen, at der skulle være betalt for december måned i GÅR, da hesten hentes.


Da disse penge ikke foreligger to uger før d. 1. så vælger udlejer nu at begå selvtægt og nægter nu at udlevere en Passiersadel m. Sprengerbøjler og hestens pas (givet til låner til brug for stævnestart). Politiet er underrettet og har forsøgt at forklare udlejer, at selvtægt er ulovligt, men hun nægter stadig at udlevere tingene.


En advokat fra Dreist Advokater har oplyst at uden kontrakt = ingen binding.


Låner er umulig at komme i kontakt med, selvom hun stadig har en anden hest i samme stald.


Det lykkedes imidlertid ved personlig henvendelse til politiet, at få en betjent til at ringe og forklare udlejer, at hun vil blive meldt for tyveri, såfremt tingene ikke udleveres. Nogen modvilligt indvilliger udlejer i dette og jeg sætter straks kursen mod stalden.


Undervejs forsøger jeg at tage kontakt til udlejer, der imidlertid ikke tager telefonen (jeg vil jo ikke køre forgæves). Da vi kører af motorvejen om dermed kun har få kilometers kørsel tilbage, så ringer min veninde op fra sin egen mobil og udlejer tager nu telefonen. Min veninde taler pænt og venligt og vil blot have bekræftet hvilke ting der er lagt frem og hvor, men hun vælger efter få minutters samtale at lægge røret på, da udlejer bliver direkte ubehagelig at tale med :-(


Fremme i stalden har udlejer dog forstået sagens alvor og vi får tingene udleveret. En sur pensionær når dog lige at snerre at os at "vi kan bare opføre os ordentligt", men hun vil ikke uddybe dette.


Jeg kan derfor kun advare mod denne udlejer, der har håndteret situationen på en særdeles kedelig - for ikke at sige direkte ulovlig - måde :-(


Selvtægt er jo som bekendt forbudt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det var godt nok noget skidt!
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 21:17

Jeg har været "højre hånd" under hele dette forløb og har tidligere i dag prøvet at oprette dette indlæg.


Imidlertid må man ikke nævne hverken navne eller steder, når det gælder kritik, så disse ting er bevidst udeladt


Det var en temmeligt ubehagelig oplevelse på stedet i dag, da udlejer (som nævnt i indlægget før) talte meget snerrende og nedladende til mig i telefonen, selvom jeg blot forsøgte at få bekræftet at tingene var lagt frem. Selv en enkelt pensionær skulle lige presse en kommentar ud mellem sidebenene, men man kan jo kun gætte sig til hvad hun har fået at vide og der er nok udeholdt nogen fakta. Udlejer kendte end ikke selv til fakta bag hestens pludselige afhentning.


Der er egentligt ikke så meget at tilføje til indlægget før.


Moralen må blot være, at uanset hvor godt noget lader til at fungere, så er der altid et usikkerhedsmoment, som i dette tilfælde blev udløst af at låner løb fra sin aftale og ejer af hesten var nødsaget til at agere på det øjeblikkeligt!


Så pas på jer selv derude! Hav klare aftaler - bedst på skrift - så man altid kan vende tilbage til dette. Folks gode intentioner og venlige meninger holder ikke altid...


0
0
Svar på denne tråd
 
 aftaler
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 07:10

aftaler kan man åbenbart altid løbe fra

Skriftlige aftaler er lidt sværere at løbe fra men det er før set at også det kan lade sig gøre


Godt at i fik både hesten, dens udstyr og papirer med tilbage.


Mvh

Charlotte


T-shirtbutikken.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 låner ???
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 08:09

sikke da en kedelig oplevelse, men godt at hesten og tingene er på rette sted igen.


syntes måske det ville være mere relevant at advare mod den person som har lånt hesten og sat alle i nogle dumme situationer ved bare at frasige sig alt ansvar.


Mvh Gunvor

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til Gunvor.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 08:24

Jeg tror ikke, at låner er at finde nogen steder (jo, her på HN...), for de skal næppe ud at have en anden hest hjem i stalden.


Der var desværre endnu ikke udfærdiget kontrakt på lånet af hesten, så hun har godt kunne opsige med øjeblikkelig varsel. Men jeg ved også, at jeg flere gange har udbedt sig om en beslutning om lånet skulle fortsætte eller hvad de kunne tænke sig (vi talte om lån med forkøbsret). Og der har bare aldrig været en tilbagemelding. Og af samme årsag har låner jo så nok også valgt ikke at bringe det skriftlige med bokskontrakten i orden, så hun ikke "hang" på noget, når hun har vidst at hun snart ville opsige lånet


Og set tilbage, så ved jeg jo nu hvorfor. Bare pænt kedeligt, at låner ikke bare har meldt ud. Det er jo en ærlig sag, hvis man ikke ønsker at passe og ride hesten mere! Men at melde det ud midt i en måned og bare lade hesten stå er lidt "fladt"...


Og hvis der er havde været en kontrakt, som var opsagt på den måde - skulle man så tvinge låner til fortsat at passe hesten? Jeg valgte at hente min mule hjem i en pokkers fart. Den skulle ikke stå hos nogen mennesker, der ikke var interesseret i dens ve og vel :-(


Så det her må blive en sag mellem låner og udlejer.


Jeg var oplyst, at formalia vedr. boksen var i orden, da hesten blev flyttet derop i første omgang. Det har jo så ikke været hele sandheden...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ????????????
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 23:03

Hvis man ikke må advare imod konkret navngivne, selvom man har beviser mv .... Hvad er det her forum så overhovedet brugbart til andet end rygklapperi?


Det hedder jo ris og ros?????


Jeg vil gerne have en PB med navn mv tak ;-)




Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja.......
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 23:05

Som May britte undre jeg mig da også gevaldigt over man ikke må nævne navne?

Det er da det dette forum er til?


Håber at hesten er vel hjemme og du ihvertfald ikke har mere i klemme hos hverken låner eller staldvært.


Mvh. Tine

Fotografering?

Klipning tilbydes i Midtsjælland

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=47&i=1880&...y=desc&e=0

Kvalitets DV'ere sælges, kontakt for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 navne....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 09:39

Mig bekendt må man da gerne nævne navne hvis personen/stedet man omtaler får at vide de vil blive nævnt på HN. Ellers ikke. Personerne skal jo have mulighed for at kunne komme med deres side af sagen.......


For husk der er altid flere sider af en sag

Karina


Springkursus med Daniel Cassøe d 02+03 januar:


www.heste-nettet.dk/forum/9/215238/ 215238/



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 10:18

Her er da masser a tråde, hvor feks smede, opstaldningssteder og træningsstalde er nævnt ved navn.


En tråd blev slettet engang, fordi udlejer gik ind og skrev i tråden.


Men "ris og ros" siden her har da altid været incl navne......


Jeg tror godt, jeg nåede at læse den anden tråd, der blev oprettet med netop denne sag.......

Måske det var måden det blev skrevet på???


Godt tingene nu er i rette hænder!!!!






Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience


Bornholm sælges:
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ he ...


DJ fan og stolt af det!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 man må da godt nævne navn
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 11:28

hvis bare man har oplyst personen/stedet herom.....så send en sms eller mail(kan dokumenteres) at deres navn er nævnt og kom frem med navnet da der ikke er flere som skal have samme dårlige oplevelse i fremtiden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 21:36

Tvivler da meget på alle de tråde, der har været om div smede, sadelmagere osv, at disse personer har modtaget sms eller mail om at de nu er nævnt på HN......????


Kan godt være jeg har overset noget - hvor står det skrevet, at man skal det?????






Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience


Bornholm sælges:
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ he ...


DJ fan og stolt af det!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 det var ikke
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 21:53

fordi man ikke måtte nævne navne, det var fordi at Camilla (felur) havde skrevet tråden på vegne af sin veninde. Man må ikke skrive på vegne af andre



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ris og ros og injurier
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 02:19

OBS: Nedstående er generelt, og alle eksempler er fiktive.


I forbindelse med ris og ros, må der gerne nævnes navne, men kritik skal være salig og velbegrundet. Fx at en butik ikke leverer de varer der er bestilt, eller at Søren Smed ikke overholder sine aftaler, eller at opstaldningsstedet ikke var det forventede, osv.


Er der injurier blandet ind i kritikken, er det en overtrædelse af gældende dansk lovgivning - og heste-nettets adfærdsregler. Fx at kalde Søren Smed for dyremishandler, uden der foreligger en dom, hvor han er blevet idømt en straf for dyremishandling. Eller fx kalde ejerne af et opstaldningssted for tossede i hovedet.


Følgende accepteres ikke på heste-nettet:


F3 Udsagn af stærkt injurierende karakter

F4 (Offentliggørelse af) Viden om andre personers private forhold

F6 Rygter uden verificerbar kilde
F7 Personlige angreb


Man må gerne fortælle sin egen version af et hændelsesforløb, men er der injurirende adfærd i fortællingen, må der ikke nævnes navne eller andre letgenkendelige oplysninger (hentydninger til steder, vejnavne, mv.)


Personlige stridigheder og stridigheder mellem opstaldere og staldejere og lignende er ikke noget der skal ordnes på HN, da det ikke er op til hverken HNs brugere eller moderation at afgøre, om det er den ene, den anden eller den tredje part, der er rigtigt - eller forkeret på den. Det er det, vi i DK har advokaterne og domstolene til.


Er der spørgsmål eller kommentarer til dette, bedes man venligst rette henvendelse direkte til moderationen via Moderator-linket i bunden af tråden, tak.


Mvh

Salvia

heste-nettet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 07:41

Mente nok jeg havde ret :)






Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience


Bornholm sælges:
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ he ...


DJ fan og stolt af det!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider