Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ringorm .
Forfatter: 
Dato:  09-02-2002 18:32
Vi har fået konstateret af en af hestene i stalden har ringorm, nu er jeg i tvivl om Sophus også har fået, han har nogen små bare pletter rundt omkring på kroppen, også klør han sig meget på den ene side, jeg vaskede ham igår i noget vi fik af dyrlægen, idag da jeg så til ham, var hårene allerede på vej ud igen, kan det så være ringorm ???
Det er virkelig noget medicin med gods i hvis det virker første gang man vasker ham...
Der har ikke været sår, og hans hud er heller ikke tør..
Jeg tænkte lidt om det ikke bare var fordi han er blevet bidt hist og her, de slås ret meget for tiden.



Juul - Som rider Fjordhest :-P


0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Ringorm .
Forfatter: 
Dato:  10-02-2002 18:29
Det kunne meget vel have været ringorm.
Idet at midlet virkede så hurtigt kunne det tyde på, at ringormen endnu ikke var kommet i udbrud, og derfor lettere kunne bekæmpes. Husk også altid at skifte tøj og vaske dig, inden du skal hen i en anden stald, eller på anden måde i kontakt med andre dyr, da ringorm er meget smitsomt. Det kan også smitte mennesker.
Så fortsæt du bare behandlingen af dem begge intil ringormen er fuldkommen væk.
Hvis der stadig kommer bare pletter i pelsen, uden at hesten klør sig ud over det normale, så er det sikkert bare hårtab grundet slåskampe.

Hilsen Julierosa.





Nu har jeg endelig fået billeder på min præsentation, kom og kig! B-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Ringorm .
Forfatter: 
Dato:  11-02-2002 08:22
Brentan kan også afhjælpe ringorm (hvis nu man ikke bryder sig om at vaske dyret eller dyret ikke bryder sig om at blive vasket).

Min havde det for nogle år siden. En bar plet under pandelokken som blev behandlet i 14 dage med Brentan (den sidste uge var et ekstemt ulækket foretagende, da der allerede var pels på der og Brentan er MEGET fedtet), da han ikke er fan af vand.

Hvis ringormen bliver taget i optrækket, sker der ikke så meget, men hestene kan miste al deres pels overnight, hvis den er tilstrækkelig ondskabsfuld.

Desuden kan mennesker også miste håret overnight efter at have været i kontakt med ringorm. Derfor er det som før skrevet meget vigtig at al tøj (og striglere) bliver vasket inden anden kontakt og at man vasker hænder, INDEN man piller sig selv i håret. Ringorm er ikke smitsom, hvis den er taget i behandling, men den kan stadig godt smitte i de første to dage med en behandling bestående af creme (da den ikke virker så hurtig som vaskemidlet).

Og hestene dør ihvertfald ikke at blive behandlet med ringorm, selvom de ikke er smittet.

MVH

Wivian.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Ringorm .
Forfatter: 
Dato:  15-02-2002 01:45
Bare en lille tilføjelse: Selv om det er begyndt at virke er det vigtigt at fortsætte hele den tid dyrlægen har sagt, da ormen (det er faktisk en svamp) ellers kan blive resistent...

//Mette
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider