Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foderskift hvordan?
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 21:52
Hejsa.

Min hest gider ikke spise det foder han får nu, derfor vil jeg skifte foder.
Det er en traver på 16 år, er ret tynd (skal tage på)
Hvilket foder vil i kunne anbefale?

Jeg har hørt om Sixteen eller hva det hedder
og Fase Balance + Leisure mix kender nogle disse produkter og ved hvordan de virker? Om de er gode eller????

Hvor meget foder skal de have når man skifter foder og over hvor mange dage?
0
0
Svar på denne tråd
 
 foder med olie for at heste skal tage på
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 22:35
hvis du vil have din s´kal tage på så har jeg hørt fra en dyræge at ganske alm. madolie er god.... jeg vil fåreslå 1 dl. til aftensmaden i hestens foder om dagen....
knus
>o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 ole bj + olie+ e vitaminer
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 23:18
Jeg har selv en traver på 14 år, som var ekstrem tynd da jeg fik ham. Jeg gav ham ole bj og puttede ca 1 1/2 dl madolie i hans foder hver aften. E vitamin er med til at opbygge musklerne, så det brugte jeg også. Han er meget flot idag, og det tog mig kun ca 6 mrd at få ham rimelig pæn.

Held og lykke
fra
Lenette Højland

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad får han
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 23:46

Hej Nadia.

Hvad giver du ham nu ? Og hvor meget ?

Får han hø ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan gå
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 07:00
ind på www.brogaarden-foder.dk.
De har de foder du selv nævner, hvilket er i top kvalitet.
De laver samtidig gratis foderplan.
Gå ind, send spørgeskemaet afsted, og en lille uges tid efter, har du en ny foderplan.

Bimboe


Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Olie ELLER Sixteen Plus
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 16:41
Hej Maria.

Jeg er også blevet rådet til olie vedr. opfedning af min ældre sag....men da du oveni købet står med en hest der ikke gider æde sit foder, skal dette jo nok også skiftes ud - og hvis du vælger eet af de produkter du selv nævner fra Brogaarden, (hvilke er GODE produkter - men til specifik opfedning er produktet "Sixteen Plus" det absolut bedste), så skal du nok IKKE tilsætte olie, da deres foder har en del "guf" i sig i forvejen, så prøv at få Brogaarden til at sammensætte en foderplan til din hest, og hold dig strikst til denne og se tiden an. (Jeg har aldrig hørt om en eneste hest der ikke vil spise deres foder, så tror helt sikkert din hest vil kaste sig over det) :-D
Men vælger du olien alene som opfedning, skal du kigge MEGET NØJE på hvad du ellers fodrer med, da hesten faktisk godt kan få for meget. :-(

Og - hvis hestens tænder ikke er tjekket for nylig, så prøv at få dette gjort, det kan også være medvirkende til manglende ædelyst, (pga. smerter), og når hesten er 16 år kan "bisserne" godt begynde at drille lidt jo... ;-D

Held og lykke med opfedningsprojektet. ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider