Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 hoppe i fol!
Forfatter: 
Dato:  06-02-2002 23:22
hej ,jeg ville bare høre om der skulle være nogle på heste nettet,som har erfaring med hopper i fol?
nu er det sådan at vores hoppe tilsyneladende,har ændret sig fuldstændigt mentalt.hun vil kun lade os ride hende i skridt,og selv der er hun meget modvillig,prøver indimellem at bukke,og virker meget sur.hun er også meget nervøs,især om aftenen har jeg lagt mærke til,da er hun meget sur,og kan finde på at bide efter os,her til aften skulle jeg have hende ud af sin boks for at strigle hende,da sparkede hun lige pludseligt efter katten,med både for og bagben på en gang!jeg må lige tilføje at vi købte hende for kun 4 uger siden,jeg har kontaktet forrige ejer,som kaldte det "graviditets nykker". er det normalt?
at fordi at hesten er i fol,bliver den ondskabsfuld indimellem,og meget svingende humør mæssigt,lægger pludseligt ørerne fladt tilbage...håber at der er nogen som har forstand på dette,da man snart ikke aner sine gode råd.pludseligt kan hun også fare sammen over en eller anden lyd. hej igen ........
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: hoppe i fol!
Forfatter: 
Dato:  07-02-2002 00:57
Hej! Mine hopper plejer og gå i det anden retning,de bliver mere kontaktsøgende,specialt de sidste måneder.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: hoppe i fol!
Forfatter: 
Dato:  07-02-2002 07:46
Hejsa

Vi har samme erfaring med hopper i fol....de bliver extremt kælne og forsøger ved enhver lejlighed at få opmærksomhed og vil allerhelst "kravle helt ind i os"*SS*
Held og lykke

Hilsen Jette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: hoppe i fol!
Forfatter: 
Dato:  07-02-2002 07:53
Vores gamle hoppe gjorde selv opmærksom på at nu gad den altså ikke det der riderri længere, så når jeg kom med sadlen begyndte den at småsparke, og det gjorde hun hver gang hun var kommet i fol et stykke inde i forløbet. Når jeg så stoppede med at ride var hun alle tiders hest igen. Jeg logerede hende bare lidt og gik nogle ture med hende istedet
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: hoppe i fol!
Forfatter: 
Dato:  07-02-2002 09:51
Min venindes hoppe der er 6 mdr. henne har også ændret karakter.Normalt er den ikke til at drive frem. Nu kommer du knap nok i sadlen før hun fræser afsted.Ride dressur kan man fuldstændig glemme.Så snart hun er i sin lille boks eller på marken er hun alletiders nussehest hvis du altså er et menneske. Gud nåde og trøste dig hvis du kommer tættere på end 5 meter og er en hest.
Knus Linda
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: hoppe i fol!
Forfatter: 
Dato:  07-02-2002 17:58
Hej

Du skriver at du har købt hesten for 4 uger siden. Hesten har vel så flyttet stald, hvilket udemærket kan give noget stres. Ellers er det måske hestens sande jeg og derfor den var til salg??

med venlig hilsen

Gitte Bjerring
www.stutteri-magi.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: hoppe i fol!
Forfatter: 
Dato:  07-02-2002 18:09
Jeg hælder måske også noget til Gitte Bjerrings teori...Jeg har da oplevet humørsvingninger hos drægtige hopper, men slet ikke i den grad der bliver beskrevet - den virker jo nærmest angst.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: hoppe i fol!
Forfatter: 
Dato:  09-02-2002 19:34
puuuuuuuuha... hopper i fol. det er MEGET normalt at de skifter karakter når der er tegn på drægtighed, vores haflingerhopppe vil SÅ gerne nusse og pusse og snakke og hvad har vi ikke alt, men VE os hvis vi så meget som bare kiggede på hendes mave...- det var lige før hun myrdede os bare vi nævnte ordet "mave"..
nå men mokke eller ej... det er så forskelligt, måske er din hoppe lidt hysterisk fordi hun er førstegangsfødende, som regel er hopper mest hysteriske hvis det er et hoppeføl, og mest kærlige når det er et hingsteføl...
held og lykke med den kommende familieforøgelse.
Cello
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: hoppe i fol!
Forfatter: 
Dato:  11-02-2002 16:08
Min fuldblodshoppe er i år temmelig sur. Selv hvis jeg står der, får de andre en "tilbage med ørene". Det har hun ikke været før. Som jeg siger "hun venter sikkert et hingsteføl". De andre er hopper.

mvh
Lone
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: hoppe i fol!
Forfatter: 
Dato:  13-02-2002 14:30
Hej

Så må min hoppe også vente et hoppeføl, for hun har virkelig skiftet karakter siden hun kom i fol. Hun var dårligt kommet hjem fra dyrlægen, da man mærkede hendes humørsvingninger. Der er ikke noget over for mennesker, med mindre man rører hende på maven. Som en anden skrev- er hun næsten parat til at myrde en, hvis blot man kigger på hendes fine tykke mave. Jeg ved ikke om det måske er fordi de beskytter føllet??! Derudover ligner hun nærmest en phykotisk hest, når de andre går forbi hendes boks, eller sjovt nok, hvis jeg går hen for at snakke med hende i boksen, farer hun hen til sin side"kammerat", med ørene fladt tilbage og truer den. Som om den ikke må stå på den anden side af tremmerne og kigge på. Underlig adfærd! Det er også første gang hun er i fol, og jeg er egentlig bare glad for at hun udviser beskyttertrang over for sit føl.

Hilsen Mie
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider