Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Møddingscontainer - hvordan og hvorledes?
Forfatter: 
Dato:  10-11-2004 17:41
.. jeg overvejer at låne/leje en møddingscontainer - har du nogen erfarringer du gider dele med mig?

Hvor lejes den?

Hvor tit skal den tømmes?

Hvad koster det at få den tømt/lejet?

Hvad kræves af underlaget den skal stå på?

Kh
Gitte

Stalden huser Balder, vallak og Jack D., hingst :-)
KÆLEDYRSKOMPAGNIET - nu med foto konkurrence
0
0
Svar på denne tråd
 
 container til mødding
Forfatter: 
Dato:  10-11-2004 18:06
det er med at få en god aftale med den lokale vognmand om en faihr pris for containeren.. den skal tømmes når den er fuld... de fleste vognmænd sættter pris på at den står på et rimeligt fast underlag med en god tilkørselsvej

Venlig hilsen kristian


Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget


medlem af AHNA

stifter af og og formand for klageklubben
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har en container
Forfatter: 
Dato:  10-11-2004 18:59
Det koster vist 400kr om mdr tror jeg nok og så ved jeg faktisk ikke hvad det koster at få den tømt... Vi har en stor en alm tror jeg... På 2mdr har vi fyldt halvdelen og vi står kun to i stalden...

Ingen gødningspæaner eller noget det er dejligt..

Knuser Annette og Fabiola

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi har vist en luksus aftale...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2004 22:35
vi er så heldige at vi bor i nærhende af Tjæreborg Champingon... og de stiller container GRATIS til rådighed og tømmer den GRATIS hvis de bare må få lov at dyrke de små gustne svampe i vores hestepærer... hæ.... hvis du bor i nærhende så ring og spørg... ved de oz henter på fyn...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  11-11-2004 07:31
... 400,- pr. mdr. det er også en sjat penge der evt. kunne bruges til at få en maskinstation til at komme og fjerne bunken til foråret.

Det løber jo op.. 8 mdr okt - maj til 400,- = 3200,- og det tror jeg nu nok at en maskinstation kan gøre billigere - må lige prøve at ringe rundt.

Tak for indlæggene.

Kh
Gitte

Stalden huser Balder, vallak og Jack D., hingst :-)
KÆLEDYRSKOMPAGNIET - nu med foto konkurrence
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis jeg var dig
Forfatter: 
Dato:  11-11-2004 07:59
Hej Gitte!

Hvis jeg var dig, så ville jeg købe en gammel container at en vognmand, og bare bruge den. Hvis du putter kompstorme i gødningen, så kan jeg ikke forestille mig andet, end at den kun skal tømmes een gang om året(Jeg går ud fra at du kun har to heste). Min veninde gør det på den måde, bortset fra at hun bruger ikke kompostorme, og hun får den kun tømt en gang om året, med to-tre heste i stalden.

Der hvor jeg står med Homestyle bruger vi også container, vi er 7 heste i stalden og den bliver tømt ca. en gang om måneden.

Hilsen Marianne

Een gang Fuldblod... altid Fuldblod!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2004 09:31
en gammel brugt container købt af en vognmand(for 1500 kr). den måler 2,5m i bredden, 4 m i længden og ca 1 m i højden. Den kommer der så en vognmand og grabber fra når den skal tømmes. jeg har 3 heste der står på spåner og jeg fylder den på 8-15 uger alt efter årstid (mine går aldrig på døgnfold), og andre jeg kender der har en alm. container holdende får den nu også tømt mere end 1 gang pr år. ;-)


jeg har en ven der er vognmand han tømmer den for 400 kr pr gang (½ pris) og kører så møget ud til en landmand der så engang spreder det ud på sine marker. ham giver jeg et par flasker vin som tak.


jeg fik priser fra dem med de grønne containere med den gule sol (kan ikke huske navnet) og de skulle have 800 kr for at tømme en container + leje.


Det er ikke en billig løsning men for mig er den god af flere årsager: aldrig en stor lugtende mødding på grunden som naboer eller lig kan brokke sig over, ej heller store flueforekomster om sommeren.



Karina
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 containeren
Forfatter: 
Dato:  11-11-2004 12:27
giver jeg 200,- kr for at leje om måneden, og 300,- kr pr tønming.
Der er 6 heste, og den bliver tømt ca. hver 2 måned.

Så bliver det kørt til en bonde, som pløjer de ned på sine marker, og det giver jeg ikke noget for.

Jeg leder selv efter en container jeg kan købe, så kunne jeg spare de 200,- kr.

Med venlig vrinsk
Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 helle...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2004 18:26
ring til større vognmandsfirmaer... det havde jeg held med... de har ofte nogle gamle slidste stående, men ok de er ikke så kønne i den billige prisklasse(1500-2000), en køn koster ca 5-8000 kr.



Karina
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Helle... / andre
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 10:12
Hvor har i jeres containere fra og hvordan står de?


Kh
Gitte

Stalden huser Balder, vallak og Jack D., hingst :-)
KÆLEDYRSKOMPAGNIET - nu med foto konkurrence
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundegitte
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 10:22
Jeg har lejet min af en lokal vognmand, og den står lige uden for stalddøren på beton.
Så det kan ikke være nemmere.

Med venlig vrinsk
Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 på jorden..
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 11:17
min container, er som nævnt købt brugt hos en vognmand og står forenden af staldbygningen. Vognmanden grabber fra den når den skal tømmes, dvs den står der permanet, bliver aldrig flyttet


Karina
.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider