Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kan min hest undvære sko?
Forfatter: 
Dato:  03-02-2022 13:51

Hej med jer :)

 

Jeg har en islænder vallak på 7 år. Han er MEGET aktiv på fold, og pga. leg får han ofte rykket en bagsko af på fold. Smeden siger de andre træder dem af ham når de leger.

 

Jeg er ved at få knopper af manglende sko, og tror også min smed synes det er irriterende. Han har gået med sko på alle 4 det år jeg har haft ham. Har I erfaringer med at lade hesten gå uden sko på tur, på to eller 4 ben?

 

Det går fint i ridehuset. Men jeg er noget i tvivl om jeg bør købe boots til tur.

 

Hvis I anbefaler boot - hvilke er så de bedste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske du skulle snakke med din smed?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2022 14:20

Hej.

Jeg selv har kun sko på, på forbenene. Min hoppe klarer det fint, og slider ikke så meget på hendes bagben. Vi går tur, og gå på vejene så meget som muligt da min hoppe nyder det.

 

Jeg ville mene du skulle snakke med din smed om det, og ellers kunne man prøve. Det kommer også meget an på hvor meget du rider tur?

 

Spørg din smed ellers så prøv uden sko og se hvor meget det slider på din hests hoved


Fejl fører kun til succes - også selvom det ikke er det pæneste første gang.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skoløse heste.
Forfatter: 
Dato:  03-03-2022 21:04
Jeg har aldrig ejet en hest med sko.

Det er ikke af princip, jeg er bare heldig.

Hvorfor har din hest egentlig sko på?
(Det afgør nok svaret på dit spørgsmål.)

Men, jeg ville nok snakke med smeden om det.
Og så købe boots beregnet til at ride med (eller - på forhånd bestemme mig for, hvilke boots jeg vil have, hvis hesten får brug for det.)
Og hvis smeden bifalder, få taget skoene af.

Det er ikke meningen, at heste skal blive voldsomt ømme når sko tages af - men det anses vist for almindelig med let ømhed.
Ved at have planlagt hvilke boots der bør være egnet, så burde det lette overgangen til barfodshest.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider