Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Sorte pletter
Forfatter: 
Dato:  12-10-2021 12:51
Hej, jeg har fornyelig fået øje på nogle små sorte pletter i min ponys mund. Når jeg vipper mulen op og blotlægger hans fortænder kan man tydeligt se de små pletter. Jeg kan bedst beskrive det som lignende de leverpletter ældre nogle gange får (undskyld den dårlige samligning). Er der nogen af Jer som har oplevet dette og har en ide om hvad det kan være? Ponyen er 14 år.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal lige ...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2021 15:17

forstå det rigtigt ... Hvor præcis har den sorte pletter?

Tænder, tandkød/gummer eller læberne?

 

Er det tænderne, der er sorte? Det er normalt, at de bliver sorte i midten efterhånden som tænderne slides.

De kan også blive misfarvede af det de spiser, f.eks. hvis de spiser mange mælkebøttter.

 

Er det tandkødet, der har sorte pletter, ville jeg nok være lidt mere bekymret, det KAN potientielt være alvorligt. Tag evt. nogle billedre og send til din dyrlæge og spørg til råds der.

 

Hvis det er læberne der har pletter, kan den bare have pletter i huden, der ville jeg nok ikke være så bekymret.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sorte pletter
Forfatter: 
Dato:  12-10-2021 15:52
Tusinde tak for svaret... Det er KUN på indersiden af læberne. Alts hvis jeg vipper mulen op så er pletterne på indersiden af læben. Jeg har nogle billeder men jeg ved desværre ikke hvordan jeg indsætter dem
1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis ellers ..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2021 17:51

... Hesten spiser som den plejer og den heller ikke brokker sig over at have bid i munden, ville jeg ikke være nervøs. Spørg dyrlægen næste gang, han kommer forbi, det betyder sikkert ikke noget.

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider