Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  10-07-2021 15:23

Hej,

 

Er der nogen der kender en sadelmager der både kan tjekke hvorvidt en westernsadel ligger korrekt, samt evt. omstoppe en sadel med puder, hvis denne ligger korrekt? Kan helt normale sadelmagere tjekke om westernsadler ligger ordentligt? De skal jo ligge noget anderledes end dressur/springsadler.

 

Jeg har to westernsadler og en spansk sadel (formodentlig) som jeg gerne vil have tjekket om passer min pony, og derfor ville det være nemmest hvis jeg kunne nøjes med at få en enkelt person ud og tjekke alle sadlerne. Gerne en der også forhandler lignende typer sadler, hvis nu at ingen af sadlerne ligger ordentligt ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Engelsk ikke lig western
Forfatter: 
Dato:  12-07-2021 11:34
At en sadelmager har forstand på engelske sadler (spring, dressur osv) giver ikke på magisk vis forstand på western sadler.
Så, kig dig rigtig godt for!

I hvilke landsdel bor du?

Nær Roskilde skulle der være en stor butik på et quarter stutteri /western ridecentre. Kumlegård? JEPO?
I Jylland er der western outfitter og mccabes, som begge har butik sammen med deres ridecenter og er sadelmagere. Det var nok Mccabe jeg ville foretrække.
I nærheden af Århus er der vistnok en der hedder Tove på Double TT Ranch.
De har et lille ridecenter og hun skulle også være en god saddlefitter.

Indenfor western kalder de sig ofte ikke sadelmager men saddlefitter.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadel:
Forfatter: 
Dato:  15-07-2021 07:43

Tak for svar :)

jeg bor i Storkøbenhavn og kender godt til de forskellige westernsadler her på Sjælland. Mit problem er bare, at jeg også har en spansk sadel, jeg gerne vil have tjekket efter og evt omstoppet uden at skulle have to fagpersoner ud.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider