Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 foldkammerater
Forfatter: 
Dato:  02-04-2021 14:07

Hej, vi skal starte op med et nyt hestehold og har kun plads til to heste. Den ene skal helt sikkert være et føl, men vi er i tvivl om hvorvidt nummer to også skal være et føl så de har glæde af hinanden, eller om det skal være en voksen der kan opdrage den. Jeg vil derfor høre hvad i har af erfaringer, og om i har nogle gode råd til hvad der vil være bedst at gøre. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fold kammerater
Forfatter: 
Dato:  03-04-2021 08:25
Jeg har ikke erfaring med at have føl / ungheste.

Hvis jeg ville have hest, ville jeg også have ridehest, simpelthen da det er en motions form jeg trives med.
Så, baseret på egoisme ville jeg have en ridehest og en ung.

Ved to heste ville jeg priotere træning i at adskille dem. Dette minder mig om, at Aslan og Poppelgård skal have lidt opmærksomhed om lidt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoppe eller hingst
Forfatter: 
Dato:  01-05-2021 15:21

Et hingsteføl har klart mest glæde af et andet hingsteføl alternativt en yngre vallak, som gerne vil lege.


Et hoppeføl er lidt nemmere, det trives langt hen af vejen også med en noget ældre hest.

 

Selvom du køber en ældre hest, så gives der ingen garanti for at den også kan opdrage på en yngre eller om det bare er en sur mokke, der ender med at skade den unge.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider