Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Andres bokse
Forfatter: 
Dato:  07-03-2021 10:53

Hej Hn'der

 

Jeg står i en stald, hvor en af de andre konsekvent sætter sin hest ind i en anden boks, når hun muger ud.

 

Er det bare mig, der synes det er no-go at bruge andre bokse end den man har betalt leje for?

Jeg ville gerne sige det til hende, men hvordan? og måske er det bare mig der er sippet?

 

Må jeg høre nogle meninger 😊

0
0
Svar på denne tråd
 
 Låneaftale eller?
Forfatter: 
Dato:  07-03-2021 17:45

Såfremt det er efter aftale med den anden boksbruger, så er det vel OK; men hvis der ingen aftale er så synes jeg ikke man kan sætte sin hest ind i en anden boks!

når jeg nu har ordnet min boks, måske lagt en godbid i krybben osv, så ville jeg da blive sur. Boksen er rodet rundt, der er måske gødet og evt godbidder er ædt.---absolut no go...-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis hun ....
Forfatter: 
Dato:  08-03-2021 23:17

... sætter sin hest ind i din boks uden at spørge først, kan du sagtens bede hende om at lade være fremover.

Er der tale om andres bokse, synes jeg ikke, at du kan blande dig.

Alternativt kan du tage det op helt generelt til et staldmøde, hvis I har sådan nogle, og spørge, hvad holdningen blandt de andre er til at låne hinandens bokse for en kort stund. På den måde kommer det ikke til at handle om nogen bestemt, men det bliver til en generel diskussion, samtidig med, at du får mulighed for at give din egen holdning til kende.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
  enig med Ibh
Forfatter: 
Dato:  09-03-2021 01:36

Det må blive en sag mellem boksejer og "låner". Jeg har lige været igennem en øv-ting over bagatel, hvor en 3. person gik helt i selvsving, og blandede sig i en ting mellem mig og en anden nabo hesteejer. Det var meget ubehageligt at komme i klemme mellem 2, og jeg var ret ked af, at komme i stalden.

Jeg vil derfor råde dig til, at lade det ligge, det er ikke ufreden værd.

Men - ellers er det ikke OK, i værste fald kan der jo i teorien ske smitte af mug ell. lign.


Vårbyghalm Morten Koch 12 kr./stk - ca 12 kg.

Vi har lidt sort havre også.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider