Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Halt venstre forben
Forfatter: 
Dato:  21-02-2021 18:44

Hej herinde kloge mennesker.
Min hest er desværre blevet halt på venstre forben. Jeg har kun haft hende i en måned, men hun skulle eftersigende ikke have været halt før på trods af at hun er 13 år.
jeg har aldrig haft en halt hest, så jeg ved ikke så meget om hvad jeg kan gøre.

Det var ikke slemt igår så hun kom på fold i dag, men desværre er det MEGET slemt her til eftermiddag.

hele benet er varmt men ikke synligt hævet. Det ser ikke ud til at der er noget galt med hoven. Knæ og hov er varmest på benet.
jeg ved godt der skal dyrlæge på og hun kommer til at stå i boks i morgen, men er der nogen der tænker noget om hvad det kunne være? Og hvad jeg skal gøre?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hovbyld
Forfatter: 
Dato:  22-02-2021 08:05

Det kunne godt lyde som en hovbyld eller en såleknusning, hvis hun har trådt på en sten. Det kan se meget slemt ud. Er der ikke nogen i stalden, der kan vise dig, hvordan man tjekker, om der er puls i benet? Hvis jeg har mistanke om hovbyld tilkalder jeg smeden fremfor dyrlægen. Ikke alle dyrlæger er lige gode til at finde hovbylder. Og nogle tror haltheden skyldes noget helt andet, men når man så får smed viser det sig, at det "bare" er en hovbyld. Jeg har haft en vagtdyrlæge ude, der selvom jeg argumenterede for hovbyld, mente det var pga muk. Evt kan du sætte hoven i blød i varmt sæbevand, hvis hun vil finde sig i det. God bedring til mulen


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider