Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 HEST NYE FOLDMAKKERE/ HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  10-01-2021 20:23

Hej heste mennesker!

Jeg har for en god uge siden flyttet min hest til en ny stald..

Der er 11 heste i stalden, der kommer ud i hold..

 

Først var min hest ude på fold med 2 hopper, den ene er meget dominerende.. De slådsede lidt i starten, men virkede så til at kunne finde ud af det sammen..

- men nogle dage efter viser det sig så at de jager min hest/vallak på skift, og han havde fået sår på det ene bagben.. men det fik jeg renset og det ser godt ud!

 

Så vi blev enige om at min hest skulle prøve et af de andre hold..

 

Næste hold består af 2 vallaker og 1 hoppe..

 

Først lukkede vi min sammen med de 2 vallakker, og det gik ganske fint.. så lukkede vi hoppen ud til dem, men hun og den ene vallak rottede sig sammen, og var så meget efter min hest, og jeg tog den ind igen.. De jagede ham ind i hjørnerne for at give ham tæsk...

 

Så nu prøver vi kun med de to vallaker til de er helt cool, så tilføjer vi hoppen senere.

 

 

MEN min hest skal hele tiden bide de andre i halsen/hovedet????
Ved ikke helt hvad han prøver at opnå, er det leg eller hvad...

Det stopper måske efter noget tid når han har været sammen med hestene... men han gør det med alle nye heste...
Synes det ligner leg, da de lægger sig ned på knæ, og stejler derefter.....

 

Også bider han dem i læberne og holder fast i lidt tid, men de andre går ikke væk, de ''vil'' gerne?

(kunne se for mig at han bare hev læben til sig, og at det ville se rigtig grimt ud)

 

Er jeg alt for paranoid eller hvad?

 

(Han er 8 bliver 9 år snart)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er det jo en hest
Forfatter: 
Dato:  26-01-2021 15:06

Det er jo en hest dvs et levende dyr du har. Når man lukker fremmede heste sammen så kommer der automatisk magtkampe, da de prøver at danne et hierarki. Og hvis flere vallakker går sammen, så vil de oftest lege sammen både voldsomme lege, men selvfølgelig også mere fredelige, men ikke mindre dyre, grimelege.

 

I min verden går hopper og vallakker aldrig sammen, da det giver uro og riskoen for skader er større især på hopperne.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider