Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 en tyk hale?
Forfatter: 
Dato:  14-12-2020 08:59

hej alle.

 

jeg har haft mange problemer med min pony's hale. Jeg har i lang tid troet at han gnuppet sin hale, men jeg har nu fundet ud af at den er naturlig tynd.

har i nogle ideer til prudukter eller andet der kunne hjælpe?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2020 11:51

... der ikke noget at gøre ved. Hvis din hest er født med en tynd hale, ja så er den født med en tynd hale, og det kan alverdens tilskud ikke ændre på. Desværre.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tid....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2020 15:02
Fra et nyt hårstrå begynder at vokse til det når fuld længde, så går der et par år.
Dvs, giv dig tid.

Når du børster - ryger der så halehår med ud?
Brug detalgler (day and Carr eller et hvilket som helst andet mærke), så børsten glider igennem uden at hive hår ud.
Hvis du hiver 3 hår ud om dagen, er det 1000 år på et år, som først er erstattet om 2-4 år.

Hvis hesten er godt dækket ind, så vil diverse tilskud ikke have effekt.
Hvis hesten har gavn af tilskud, vil første effekt være "svenskerhår" ved hårroden, når nye hår vokser ud. De hår, som er ude ændrer sig ikke og derfor sker der ikke noget med dem.

-
Enten kan du ikke gøre noget, eller også er det mest virksomme nok at holde op med at hive hår ud med børsten...

2
0
Svar på denne tråd
 
 Okay tak
Forfatter: 
Dato:  14-12-2020 16:38
Okay tak

Jeg børster kun halen en gang hver anden uge med detalgler.

Så det er kun tid der giver en fin hale?
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-12-2020 13:49

Hvis den har været gnubbet af ved haleroden, skal den bare have tid, så gror den ned igen. Plej den som Doctor Who anbefaler, og sørg også for at skylle den ren for mudder, hvis den er mudret. Mudder er tungt, og får også hårene til at knække, så det kan være en god ide at skylle den i en spand, hvis den er meget mudret. Den skal ikke vaskes, mudderet skal bare skylles af med rent vand.

 

Men er den naturligt tynd er der som sagt intet at gøre. Min hest har også en tynd hale. Han har egentlig en ok hale oppe ved haleroden, men det er bare ikke det hele, der gror med ned. Sådan er han altså skabt, og det lever jeg med. Han har også en meget sølle pandelok, så han er tyndhåret i negge ender.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider