Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Overvægtig pony forbrændingsøgende foder
Forfatter: 
Dato:  12-12-2020 08:52
Ja, som overskriften nok antyder, vil jeg høre hvad i andre bruger eller har brugt til at øge forbrændingen når vi taler tilskud.
Brogaarden foreslår Safe and Sound.
Nogen der har erfaring med vægttab på baggrund af det eller et andet tilskudsprodukt?
Jeg er klar over dette skal gøres med øget motion, mindre græs,osv.. Men nu er det lige tilskud jeg eftersøger ?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min hest ...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2020 14:32

... Har tabt sig fint på Eggersmann Havrefri og vitaminer. Han har ikke fået fuld ration af müslien, derfor har jeg suppleret med vitaminer fra Pavo Vital. Derudover begrænset wrap, og byghalm til ekstra tyggetid.

Mange er også begejstrede for Nordic Horse Gastric Zero. Det er min hest bare ikke, han nægter at æde det.

 

Jeg er lidt i tvivl om du mener foder til supplering af grovfoder, eller decideret tilskudsfoder?

Som tilskud skulle Urtefarm Blood Sugar Regulator være god, hvos den har problemer med insulinreguleringen.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er tilskud
Forfatter: 
Dato:  12-12-2020 15:06
Bare tilskud som jeg skrev?
Vi har skåret lidt ned på grovfoder og fik at vide at safe ang sound kunne de spise som øgede forbrændingen og gav længere tyggetid.
Vi har desværre rigtigt store grlsfolde, dog med gammelt græs og ingen jordfold og de går i løsdrift, så det bliver en kombi af at prøve det hele og evt mundkurv i de helt slemme perioder græsmæssigt.
Vi har lidt en opgave foran os, der må have været bedre græs i efteråret end vi beregnede?
Og motion!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er lidt...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2020 15:42

af en myte, at "gammelt" græs generelt er mindre potent end "nyt" græs - FE indholdet afhænger af bla. græssorter, jordbund og vejrforhold, snarere end alderen på planterne.

 

Der er flere produkter på markedet, der efter sigende skal kunne påvirke forbrænding og blodsukkerreguleringen - Equigluco Sense, Blod Sugar Regulator, Glucogard er nogle af dem.
Jeg har prøvet de 2 første til min EMS pony, der ikke er overvægtig, men sætter fedtdepoter på nakke og bagpart og har været forfangen i flere omgange - Blod Suger Regulator oplevede jeg ingen effekt af, derimod har han været symptomfri det meste af et år og i samme periode har han fået Equigluco Sense.

Han går så ikke på græs, ud over hvad de kan nippe på stierne (vandrefold).

 

Så den blodsukker regulerende effekt ser faktisk ud til at være til stede i et eller andet omgang - derimod tror jeg ikke på, at man kan slanke heste (eller for den sags skyld mennesker... ) ved hjælp af "tilskud".

Får de for meget græs/grovfoder/kraftfoder/whatever, altså for mange FE i forhold til hvad de forbrænder, så tager de på og/eller forbliver overvægtige, sorry...

 

/Dorte

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider