Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Opstaldningskontrakt hjælp
Forfatter: 
Dato:  17-11-2020 12:44

Hej alle håber i kan hjælpe med svar og råd

 

jeh har flyttet 3 af mine heste for ca 2 mdr siden snart lidt over, hvor der i opstaldningskontrakten gerne vil have ens heste i pant/betaling ved misvedligeholdt af kontrakt bare en af mine heste er mere værd en opstaldning og dep til sammen for alle hestene mdr. men udover dette inviterer jeg penge i stedet tdj måtter til folden mine heste går på, (som nok bliver der hvis en dag flytter), samt hø kasser.

 

hvad kan man gøre bare skrive under som jeg ikke er intr i jeg betaler til tiden og det hele men vil ikke stå i en uenighed hvor der ikke står korrekt om det i kontrakten og udlejer så mener de kan tage mine heste.

 

især fordi jeg ved det skue de har skal tømmes til sommer som jeg sikker skal betale for selvom det ikke fremgå i kontrakten.

 

eller havde i snakket med udlejer om det evt foreslag ?

 

:)

 


 

(Elsker min dejlige pony Brenda R.I.P.)

Elsker mine heste :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tal - forhandl eller gå?
Forfatter: 
Dato:  17-11-2020 19:39
Du tager din tidsmaskine frem.
Før indflytning så læser du kontrakten grundigt igennem.
Og hvis der står noget mærkeligt, så er du nysgerrig og spørger.
Og hvis der står noget, som du ikke kan /vil acceptere, så flytter du ikke hesten derhen.
-Er du også en tidsrejsende, der har glemt sin tidsmaskine i fremtiden - så lær af det og gør det i rette rækkefølge næste gang.. :)

Hm.
Jeg er i tvivl om den kontrakt er lovlig?
Lovens tekst har højere rang end kontrakten, er en betingelse i kontrakten ulovlig, så er den betingelse ikke gyldig.

Men -
Man må ikke bare tage andres ting fordi man synes - og sælge dem. Det er selvtægt, eller ligefrem tyveri, selvtægt og tyveri er ulovligt.
Men - hvis de på korrekt vis sender dig rykkere (Jeg mener at det er 3x anbefalet brev, osv) så kan fogedretten konfiskere dine ting, og heste er noget et menneske ejer, derfor er heste også ting. Hvis deres fremgangsmåde er korrekt, regler overholdes, så KAN hesten blive konfiskeret for at dække din gæld, uanset om det er nævnt i kontakten eller ej.

-Jeg tror ikke at nogen kan svare fyldestgørende om den kontrakt er ok eller ej - du er nødt til at spørge en jurist, hvis du vil _vide_ det.
Men - hvis du grundlæggende oplever at der er noget skummelt ved stedet, så flyt. Begynd at finde et sted nu.

...
Hvordan kan det gå til, at du flytter heste først og ser på kontrakt flere måneder senere?
Jeg er bare nysgerrig, men - jeg synes da at det er lidt skummelt??
3
1
Svar på denne tråd
 
 Fuldt lovligt
Forfatter: 
Dato:  10-12-2020 09:23

Jeg ved der er flere der har haft problemer med manglende betaling, og hvis ikke der betales så kan udlejer faktisk få lov til i første omgang at tage en af dine hest i pant og vokser gælden tilstrækkeligt så kan vedkommende få lov til at sælge hesten(e).

Jeg tænker bare at udlejer vil gøre dig opmærksom på at loven er sådan, og omvendt hvis bare du betaler dine ting, så behøves du jo ikke bekymre dig om den paragraf?

 

Hvis du tager tdj måtterne og høkasserne med når du flytter, så har du jo netop IKKE investeret i stedet, det er jo stadig dine ting.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Charlotte
Forfatter: 
Dato:  02-03-2021 11:41

Staldejer prøver vel bare at beskytte sig mod "opstaldere fra helvede", som er ih så flinke i starten, men som med tiden holder op med at betale og ikke viser sig i stalden mere.

 

Hvis du flytter og ikke skal bruge de ting, du har indkøbt, så kan du jo sælge dem - til staldejer eller andre interesserede. TDJ-måtter er der altid et marked for. Og ellers kan du jo spørge staldejer om dit indkøbte udstyr kan skrives ind i kontrakten :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider