Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 træpiller
Forfatter: 
Dato:  27-09-2020 10:08

Skal for første gang forsøge mig med strøelse af træpiller til mindre pony. Boksstørrelse ca 3,5 x 3. Hvor meget starter man op med (kg/poser)? Størrelse 6 eller 8 mm? Noget specielt jeg skal vide ? Gode råd ?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Træpiller
Forfatter: 
Dato:  28-09-2020 12:12
Man siger ca 10 poser eller en pose pr kvadratmeter.

Hellere start op med alt for meget end lidt for lidt.

Pøller skal fjernes hver dag - du skal bruge en greb beregnet til at muge i træpiller.
Det er kun gennemblødte træpiller der skal fjernes pga tis. Ellers bliver fugten suget op og en del af fugten fordamper jo igen. Hvis der er nok træpiller fra starten behøver man ikke fjerne våd bund, kun møg. Og så holder bunden længe,du bør ikke have brug for at bundmuge.
Forvent at 1-2 poser poser skal fyldes på pr uge, fordi man jo tager en smule bund ud hver dag.
Hvis bunden er for tynd, vil tis lave gennemblødte pletter, så skal du pludselig muge mere bund væk og derfor erstatte med meget mere nyt.

Jeg har aldrig hørt om, at det betyder noget om det er den ene eller anden størrelse træpiller. Så tag bare det billigste.

Undgå at grovfoder bliver blandet ned i bunden.
Brug hønet, balje eller slowfeeder.
0
0
Svar på denne tråd
 
 træpiller
Forfatter: 
Dato:  28-09-2020 19:45

1000 tak for forståelig og god beskrivelse (og det er ikke første gang, jeg med respekt læser dine indlæg)

mvh


1
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg takker
Forfatter: 
Dato:  29-09-2020 20:49
Jeg takker for komplimentet i din feedback!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider