Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Svingende kvalitet wrap
Forfatter: 
Dato:  12-05-2020 21:37

Hej.

Jeg har i længere tid stået opstaldet i en større stald. De andre opstaldere er de sødeste mennesker som man kunne forestille sig, og jeg er generelt glad for at være i stalden. Meeen jeg har mine kvaler ved stedet, da kvaliteten på wrappen er meget svingende.

Og desværre bliver der heller ikke kørt nye wrapballer ind, før at de dårlige er opbrugt...

 

Nogen baller er rigtig fin kvalitet og andre baller stinker langt væk af tang og er tydeligt rådne. (Du er ikke i tvivl når du lugter til dem eller bare kigger på de meget hvide pletter)

Derudover er det ikke unormalt, at der er rigtig meget ukrudt i og masser af blade/stængler i nogen af wrapballerne og nogen af ballerne støver så voldsomt at man har svært ved at stå med det uden at det klør i næse og øjnene.

 

Desværre er man på stedet tvunget til at skulle købe den wrap, da der ikke rigtig er særlig meget opbevaringsplads til eventuelt at købe sit eget hjem.

Det virker til at wrappen er et generelt problem og har været det i lang tid. Og endnu mere fordi at staldejer altså også sælger wrap til andre heste ejere, men det er absolut ikke den samme kvalitet vi bliver tilbudt i stalden.

 

Så mit spørgsmål går på, er der nogen regler for sådan noget? Eller er der virkelig ikke andet at gøre end at være nødsaget til at flytte..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 3 muligheder
Forfatter: 
Dato:  12-05-2020 22:43

Hejsa,


Det lyder da som en rigtig træls situation og det er da bestemt ikke holdbart for dig eller din hest.

1. Du kan gå i dialog med staædejer om at kvaliteten ikke er god nok.
- Det tænker jeg næsten at du har forsøgt.

2. Du kan spørge om der kan findes plads til at du selv medbringer wrap, måske du endda kan få nedslag i prisen for det?

3. Du må finde et opstaldningssted med en fornuftigt kvalitets grovfoder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2020 23:18

...er ikke reguleret ved nogen lov, men der er noget der hedder lov om produktansvar og den skal et opstaldningssted tage sig i agt for, for når man sælger opstaldning incl. grovfoder er man også erstatningsansvarlig, hvis hestene bliver syge eller ligefrem dør pga. grovfoderet.

 

Dette ansvar kan man ikke fraskrive sig i en opstaldningskontrakt. Men jeg ville da finde et andet sted, inden det går så galt at man skal til at kræve erstatning.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider