Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vrid i bagbenene
Forfatter: 
Dato:  07-05-2020 09:31

Hej.

Min 5 årige hest laver vrid i bagbenene når hun går.

Nogle der har erfaring eller noget jeg kunne gøre, så hun ikke slider så meget på hendes led? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 et sted at starte
Forfatter: 
Dato:  07-05-2020 14:34

Nu har vi jo ikke set den gå - men jeg tænker at en kiropraktor vil kunne tjekke for evt låsninger der gør at den har et uhensigtsmæssigt bevægemønster.

Det kan jo også være racen - der er nogle der bevæger sig mere "sært" end andre.


Strejfer og låne plet Line

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhestene Nisha og Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Endnslsndndå
Forfatter: 
Dato:  07-05-2020 20:25

Det jo rigtigt nok. Men vi har lige haft dyrlæge ude, og hun sagde at hesten vrider i hasen i bagbenene. Så når hun sætter benet i jorden og skal til at gå igen, vrider hun lige benet lidt ud af. Hun er derfor ikke spændt, det er bare den måde hun går på.

Hun har ikke altid gået sådan, og det er jo ikke så godt for hendes led.

Så jeg ville bare høre om der var nogle der havde haft en hest som sådan, som måske gjorde nogle specifikke ting der hjalp så hesten ikke belastede ledende så meget.

Dyrlægen sagde at det kunne lede til spat, og det vil jeg selvfølgelig allerhelst undgå.

 

Men jeg ved ikke om der overhovedet er noget man kan gøre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig været et problem
Forfatter: 
Dato:  11-05-2020 09:55

Rigtig mange heste vrider i haserne når de skridter, jeg har aldrig oplevet at det har været et problem med dem af vores der har gjort det.

 

Jeg er heller ikke sikker på at det er det der medfører spat, jeg kan huske jeg læste om en større forskningsprojekt fra en svensker, og der var det hasevinklen der gav spat, jeg kan så ikke huske om de havde vinklede eller rette haser. Han målte haseviklen på Islandske heste hhv heste med spat, almindelige rideheste og top-konkurrenceheste, og jeg kan huske at spathestene og tophestene faldt ud til hver sin side i forhold til de almindelige rideheste, dvs hhv mere rette og mere vinklede.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 ikke altid
Forfatter: 
Dato:  15-05-2020 12:39

Hvis det er et bevægemønster der er opstået så kan det måske skyldes låsninger eller skævheder - så igen en kiropraktor eller fys kan måske lokalisere om der skulle være opstået noget?

 


Strejfer og låne plet Line

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhestene Nisha og Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider