Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foderskift
Forfatter: 
Dato:  05-05-2020 21:07

Hejsan ! Jeg må bringe mine udgifter ned i denne tid og søger et foder alternativ til Hippolyt Struktur E. Min hest er 22 år, SWB, hobbyridning i varierende grad. Går ude året rundt og trives med det. Han får vitaminer, gurkemeje, glucosamin, hørfrø og ad libitum hø. Han får Struktur E for at holde huld .Nogle erfaringer medf. eks. Herkules produkter ?

Eller ; Hvordan fodre man en hest billigst ?? Det er jo virkelig meget forskelligt hvad folk giver deres heste ..... Men den skal naturligvis have det den har brug for. Tak for svar.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Foderskift
Forfatter: 
Dato:  09-05-2020 09:57

Hejsa, kan det passe du har lavet samme spørgsmål på hestegalleri? :) isåfald har jeg også svaret dig der.

 

Der findes jo et utal af fodermidler og dermed også et utal af alternativer til det du bruger nu.
Min erfaring siger mig, at så simpel en foderplan som muligt altid er det billigste.
Man kommer derudover rigtig langt med godt grovfoder i korrekt mængde.
Ovenstående er vist svar til hvordan man fodrer en hest billigst :-)

Hvis du har brug for at få lagt en korrekt foderplan "fra a-å" skal du være velkommen til at kontakte mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder cirkus ;-)
Forfatter: 
Dato:  09-05-2020 11:00

Jeps - også spurgt i Hestegalleriet ! Tak for svar begge steder . Jeg har ikke så meget hesteerfaring og spørger bredt. Nu må jeg så kigge ned i de svar der er kommet og se hvad jeg finder frem til . Og - keep it simple ! Det er hvad jeg søger.. ( Meeen så er der jo de der tilskud som jeg alligevel putter på ...hehe..)

Og som min nabo kommenterede tørt til det ; Er du kan over hvad en arbejdshest fik af foder i " gamle " dage ? Øhhhnæææ... HAKKELSE , svarer han....;-) Jow en ting er overlevelse , en anden optimal kost. Sådan er det jo også med os mennesker... Og jeg vil jo gerne sikre mig at hestens basale foderbehov er i nærheden af optimal.

 

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider