Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Sundhedstjek
Forfatter: 
Dato:  31-03-2020 18:47

Hej allesammen, jeg tænkte på om der var nogen der havede en liste over de ting man skal/kan tjekke hver måned(sundhedsmæssigt), da jeg snart skal flytte og gerne ville være ekstra opmærksom???

Tak på forhånd

0
1
Svar på denne tråd
 
 Sundhedstjek?
Forfatter: 
Dato:  01-04-2020 16:53
Er det dig eller hesten du mener?
Er der tale om handelsundersøgelse, fx af lånehest??

Hvis det er for mennesker.
Der er ikke evidens for, at sundhedstjek af sunde og raske mennesker bedrer deres helbred.
Hvis du er i risikogruppen, så prøv at reducer din risikoprofil. Fx rygestop, vær aktiv 30 min pr dag osv.
Men, kontakt da egen læge, hvis du får symptomer på noget??

Hvis det er ifm flytning af hest.
Sørg for vaccination, vær opmærksom på ormeprøver og at lukke den ind i en ny fold.
Køber du eller låner du, så ville jeg foreslå en klinisk handelsundersøgelse, som ikke udføres af sælgers dyrlæge.
Hvis dyret bliver syg kort efter at du overtager, risikerer du følelsen af "argh, jeg er blevet taget i rø.., øh, ved næsen!" og sælger kan blive ganske frustreret også "ohh, jeg vidste det ikke, nu må de tro det værste om os!" - men, hvis en almindelig, kompetent dyrlæge ikke så noget, så kan I bedre have rent bord, og forblive gode venner til evig tid... "
1
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  01-04-2020 17:34

Mange tak for svaret og det var ifh til hesten ahah

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider