Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Har brug for hjælp til hudsygdom!!
Forfatter: 
Dato:  17-03-2020 20:21

Hej mit navn er Camilla.

Jeg har i over et år nu obseveret en hest, som er et mix af flere racer. Den har i al den tid jeg har kendt den, haft en række problemer, såsom dybe sår (som ikke blev behandletaf hverken den eller dyrelæge) og øjnbetændelse, men det jeg er mest interesseret i er, at hun har en hudsygdom. Jeg ved ikke hvad for en sygdom det er og derfor spørger jeg jer om hjælp og da det ikke er min hest kan jeg ikke tilkalde en dyrelæge. Gennem året er blevet sygdommen blevet ekstremt slemt, jeg vil prøve at ligge et billed ind, men det er første gang jeg bruger denne side så nu må vi se om jeg kan haha.

Men i hvert fald har hun mistet ca 25% af hendes pels. Der er store sår over det hele på hende, nogle af sårene kommer der også lidt væske ud ad (en infektion af havd jeg kan se). Ejerne gør intet ved det, de har også køer og får (PÅ SAMME FOLD!?) og de er også i slem tilstand. Vi har flere gange hørt fra naboer, at de har riget til dyreværnet, men da der ikke har været nogen der har taget billeder og videoer, er han sluppet med bøde hver gang, men jeg har gennem hele året gjordt dette og håber det vil hjælpe sagen. Den sidst dråbe for mig var da de her for nogle dage siden fik lam og efter, at jeg har set hvad der er blevet af dem for sidste år (døde), plus to kalve som de også fik(som jeg måtte ud på deres fold, for at hjælp med at blive kælvet og nummer to som jeg også måtte jeg informere manden der har dem om var kommet til verden). De har haft så meget mangel på mad at de 1 år gamle kalve, ligner nogen på 4 måneder. Jeg kan simpelthen ikke vente længere nu, men ja indtil jeg får svar herfra må jeg jo haha. Hvis der er nogen, bare en eller anden, der ved hvad det er for en sygdom denne hest (jeg kalder hende JK eftersom hun er brandemærket dette) har ville det være en helt enorm stor hjælp for mig, men også for de dyr der ikke bliver behandlet som de burde blive.

Mange mange tak for hælpen på forhånd.

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange ting
Forfatter: 
Dato:  18-03-2020 09:44

Hej Camilla,

 

Ved forsømte heste kan der være så mange ting galt. Først og fremmest er det sikkert udtryk for mangel på næringsstoffer i form af vitaminer og mineraler. Især mangel på kobber og zink giver risiko for sår, der ikke heles. Derudover kan der være tale om utøj i pels eller hud, hudbetændelse p.g.a. bakterier eller en svampeinfektion.

 

Det er jo ikke en hest, du har mulighed for at gøre ret meget for, medmindre du (måske kan du få hjælp af andre) kan få den ud af hænderne på ejerne. I så tilfælde ville jeg i dit sted få hesten grundigt undersøgt og behandlet af en dyrlæge inkl. blodprøve, der tester mineralstatus, så du kan starte en god foderpan og behandling af huden. Ormecheck og tandcheck vil også være et godt sted at starte. Hvis der er tale om en smitsom tilstand, bør hesten gå alene, til den er kureret, så man ikke riskerer, at den smitter andre.

 

Jeg håber, at situationen løser sig, så hesten kan få hjælp.

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Misrøgt
Forfatter: 
Dato:  22-03-2020 19:59

 

Hej måske var det en sag for Hestens Værn?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-03-2020 21:28
Klassisk luse look. Stakkels hest...

Som Ins3651 skriver, kontakt Hestens Værn. Du skal opgive dit navn, men det vil ALDRIG blive opgivet til ejeren af hesten. Hvis du er bekymret for de andre dyr også, kan du kontakte Dyrenes Beskyttelse, de kører til alle arter...
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider