Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 kæmpe bule under maven
Forfatter: 
Dato:  15-03-2020 17:50

Billede

 

Billede

 

hej

jeg har lige købt min hest for ca 3 uger siden og kender derfor ikke meget til dens fortid. Så for et par dage siden kom der pludselig en stor hård bule under maven på den lige foran yvert og op til ca midt på maven, men kun i den ene side som en land fed pølse.

Vi havde derefter dyrlæge ude til den men han vidste ikke hvad det var, og lød heller ikke særligt bekymret.

Siden har bulen nu vokset sig længere og er skrumpet ind der hvor den startede så den nu sidder mere midt på bugen.

hesten virker ikke genertet af det, men er dog øm når man rør ved det.

 

jeg ville derfor høre om der var nogen der evt vidste hvad det er eller har set det før.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Infektion
Forfatter: 
Dato:  16-03-2020 07:27

Min har lige haft noget ligenede. Det var en infektion og blev behandlet med antibiotika og "bulen" blev vasket i mediskrub.

 

Det blev muligvis startet af en infektion i det ene forben, så tjek din hests ben for evt muk angreb, eller andet.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjerteproblemer
Forfatter: 
Dato:  16-03-2020 18:38

Der er netop en hest i min stald der er blevet aflivet pga. hjerteproblemer, og den havde sådan et ødem under maven. Jeg ville få dyrlægen til at tjekke hjertet. Det skal lige siges at de kun fandt ud af at hjertet slet ikke fungerede som det skulle, da dyrlægen lyttede efter hesten havde været i bevægelse. Ødemerne under maven opstår så pga. dårligt kredsløb som følge af at hjertet ikke kan pumpe blodet ordentligt rundt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ødemer
Forfatter: 
Dato:  17-03-2020 08:15

Hævelsen kommer også i forbindelse med et belastet lymfesystem, ofte når der er infektion i kroppen.

 

Ved hjerteproblemer får mennesker typisk "vand i benene", da kredsløbet ikke er kraftigt nok. (der er sikkert en eller anden fin lægeforklaring, der er mere korrekt end min )

 


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider