Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Cannabis olie
Forfatter: 
Dato:  22-02-2020 17:36

Hej

Er der nogen der har erfaring med cannabis olie til heste der døjer voldsomt med gigt?

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Nope...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2020 07:29
Jeg har ikke en gigthest.
Og ville ikke bruge cannabis olie.

Dels er det ikke legalt.

Dels findes der hjemmesider, der er meget positive for effekten. Og ingen omtale af bivirkninger - fedt, ikke? Det er hjemmesider, der formidler salg.
Præcis ligesom hjemmesider, der sælger isolering til enhver tid vil påstå at papiruld granulat er det bedste, og forresten tåler en smule fugt helt fint - men går man ind på en neutral hjemmeside, opdager man at fugtig papiruld er et helt fint medie for skimmelsvamp, og taber evnen til at isolere og genvinder den ikke, når det først er blevet klumpet.

Med mennesker har cannabis olie effekt, men kun på de færreste.
På de fleste gør det ikke ret meget gavn.
Traditionel medicin skal kunne dokumentere effekt - så jeg ville starte med traditionel medicin. Fordi jeg er så @!#$ grådig, at jeg vil kun give ting, som jeg er ret sikker på at virker!
Hvis alt er afprøvet og ikke virker, så står du jo med ryggen mod muren.
Så giv cannabis et forsøg, hvis andre muligheder er udelukket.
1
1
Svar på denne tråd
 
 Prøv det ?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2020 10:14

Hej Heidi.

Jeg har ingen erfaring med gigt heste, men har selv en gammel ven som virkede lidt trist. Undersøgt af dyrlæger og intet at finde, tænkte det måske var tid til farvel, men kontaktede så en bekendt der kan "alternative" metoder, da jeg ikke synes de konventionelle smertebehabdmibger er specielt gode og bivirkningerne er store. Hun sagde at hesten selv ville have cannabis olie. Eftersom hun selv vælger det bedste på markede og har "specielle evner" stolede jeg på at det var et godt produkt.

 

Hesten skulle have et sprøjt i munden, svarende til 3 dråber, ingen THC i produktet. Hun sagde nogle virker det på, andre ikke. Nogle tager det måneder før der er virkning, andre er det med det samme.

Min reagere næste dag, fuldkommen glad og frisk som om han var 7 og ikke 25. Så glad og tilfreds i sin gamle krop varmede så kan klart anbefale at prøve det, men find en som kan hjælpe dig.

 

Min havde åbentbart kun brug for det i en periode og nu siger hun at han ikke vil have det mere. Han har det fint selv efter 3

måneder uden cannabis. Tænker det ikke kan skade at prøve og det er langt de færreste som oplever bivirkninger, så vil da klart anbefale at prøve det! Kan finde navnet på det jeg brugt, hvis du ønsker det. :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider