Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hest med kosmetiske fejl - hvordan?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2020 17:27

Hej alle

Jeg har en virkelig dejlig snart 7 års DV vallak som jeg vurderer at sætte til salg nærmere sommeren - da jeg selv starter i 3.g efter sommerferien, og ikke har tid til at få et højt snit og passe min energiske hest optimalt.

Han har dog nogle mindre kosmetiske fejl, så jeg ville høre hvad i tænker - er fejlene "skræmmende" på nogen måde i sammenhæng med køb?

 

Han har et overben på indersiden af højre forben, fik det i december, har aldrig været halt eller øm i forbindelse med det, og det er blevet mindre siden han fik det.

Stort set usynligt arvæv på forben efter han kom til at ramme sig selv på folden.

Mindre forskel i størrelserne på hans forhove.

 

Udover hans kosmetiske fejl er han klar til at videreuddannes i MB dressur, har meget gode manerer og er generelt en mega rar hest at være sammen med.

Han har ingen sygdomme/plager og har aldrig oplevet at han har været syg i den tid jeg har ejet ham.

Røntgen fra han var 3 år haves og var vurderet som ok.

 

Hvad tænker i?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Intet af det du nævner..
Forfatter: 
Dato:  22-02-2020 13:06

...burde have større betydning, hvis hesten ellers har kvalitet.

 

Dog er uens forhove ikke kun en kosmetisk fejl, men kan være tegn på at hesten har haft en skade eller en vækstforstyrrelse som føl/plag.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider