Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Lammeskind på gjorde
Forfatter: 
Dato:  17-12-2019 11:56

Hej

 

Jeg sidder og skal finde en gjord til min hest og ser at mange af dem er der fastmontere lammeskind. Så er mit spørgsmål, hvordan holdes det rent?

 

Mvh Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vask på uldprogram
Forfatter: 
Dato:  18-12-2019 09:25

Den kan vaskes på uldprogram. Undlad at centrifugere, når den kommer ud af vaskemaskinen, så kan du rulle den i et badehåndklæde og træde vand ud af den (læg den på jorden og træd på den)

Læg den til tørre og masser den nogle gange undervejs. Helt på samme måde som når du vasker lammepads og lammeunderlag.

 

Den kan også børstes når den er tør.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2019 21:14

... en lammeskindsgjord fra Mattes. Det er en gjord med lammeskindsovertræk. Gjorden kan dog ikke bruges uden lammeskindet.

Begge dele kan vaskes i vaskemaskine på uldprogram, helst med Mattes egen uldsæbe, men alm, uldvask kan også bruges.

Gjorden skal skilles ad inden vask. Det var jeg ikke opmærksomn på første gang, men vi overlevede begge, både gjorden og jeg

 

Jeg vasker den ikke så tit, måske 1-2 gange om året, men min hest sveder heller ikke ret meget, når den bliver redet.

Til gengæld børster jeg af og til lammet af med en våd strigle, så det værste sved kommer af.

 

Du kan læse mere om dem her:

 

dansk-rideudstyr.dk/om-mattes- gjorde/


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 det er bedst med plys gjord
Forfatter: 
Dato:  09-01-2020 20:27

hej. jeg fortrækker personeligt selv en pelsgjord. de kan vaskes med neutralt sæbe uden parafume, men hvis man når har været ude og ride og den er helt mudret, kan man også bare lige skylde den, og så hænge den til tøre. jeg har ikke selv haft problemer med at holde min pels-gjord ren, den bliver sjældent vasket.

håber du kunne bruge det til noget

mhv. Elisabeth

 

pels-gjorden fra höoks til lidt over 100kr, kan klart anbefaldes den er super god.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider