Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Gaffelbånd
Forfatter: 
Dato:  08-11-2019 20:38

Min datter har en DV blanding på 10 år,som for ca. 1 måned sidenfik konstateret fortykkede gaffelbåndsgrene.

 

Dyrlægen som også er hestekiropraktor og PhD vurderer at den pt. Ikke har ondt hele tiden, men chancerne for at den bliver ridehest igen er meget dårlige. Hun siger at hvis den står på sygefold på 10x10 meter, i mindst 6 måneder ( og kontrolleret motion 10 minutter dagligt )kan vi måske bremse udviklingen, så hesten kan blive hyggehest på sigt. Hvis den går på almindelig fold, vil det hurtigt forværres vurderer hun.

 

Problemet er bare at der hvor hesten står er der ikke andre på sygefold. Datteren går på landbrugsskole og der står hesten. Selvom skolen har lavet en sygefold med strøm på hegnet, lige ved siden af den normale fold, så bryder hesten ud af sygefolden og ind til de andre heste så snart de løber ned i den anden ende.

 

Derfor har hesten i snart 2 uger stået i boks hele dagen, og ifølge undervisernes på skolen står hesten pænt og roligt i boksen.

 

Men i denne uge har hesten 3 gange været ustyrlig mens min datter skridtede med den og den har stejlet og været sluppet fri og har hhv. Løbet tilbage til folden med de andre eller ind i boksen igen.

 

Datteren håber på at der findes opstaldningssteder hvor mange heste står på sygefold ved siden af hinanden. Hvor man kan have den stående i nogle måneder for at stabilisere det.

 

Findes sådanne steder, omkring Roskilde ?

Jeg syntes det vil være synd for hesten at skulle et sted hen hvor datteren ikke kan se til den hver Dag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan desværre
Forfatter: 
Dato:  14-11-2019 09:18

Kan desværre ikke hjælpe med opstaldning.

 

Men jeg ville få nogle af de rigtige dygtige hestedyrlæger til at kigge på den.

(personlig er jeg glad for Hørsholm Hestepraksis)

 

Men med hensyn til dens adfærd lige nu, tænker jeg på hvad den får at spise?

 

Hvis den ikke laver noget, så bør den tages fra sit fuldfoder og få hø/wrap. For det lyder lidt som om at den har en del energi i overskud.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er svært
Forfatter: 
Dato:  14-11-2019 14:16

Hej,

 

Jeg tror det bliver svært eller ligefrem umuligt at finde frem til sådan et sted. Og kontrolleret motion - jo tak, der har jeg været, dog ikke i SÅ lang tid - det er dæleme svært, for på et tidspunkt bliver hesten glad for at komme ud at gå eller kulret af ikke at lave noget, så det bliver rigtig svært at kontrollere, at den ikke gør noget galt.

 

Prøv at spørge på et hestehospital eller hos en hestedyrlæge, om de har nogle anbefalinger. Og ellers kan I måske få en rigtigt god aftale med et heste-behandlingssted, hvor al pasning er med, inkl. f.eks. svømning eller anden kontrolleret motionsform. Det bliver dyrere, men hvis det kan lette processen for både jer og hesten, kan de penge være godt givet ud. Der kan sikkert opnås en special-pris ved så lange ophold, så prøv at løfte røret og ringe til nogle af de steder. Der er bl.a. et center i Himmerland, som jeg har set på FB. Jeg husker desværre ikke navnet.

 

Held og lykke med hesten!

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider