Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Shire som ridehest?
Forfatter: 
Dato:  04-11-2019 11:45

Jeg er igang med min søgen efter min nye ridehest. Jeg har primært kigget efter en Oldenborg eller Irish Cob. I sidste uge blev jeg så kontaktet af en med en (lille) voksen shirehoppe på 13 år og 167 i stg. Har aldrig tænkt i den retning, da jeg egentlig er en mindre voksenrytter. Men jeg vidste så heller ikke, at de kom i 167 udgaven :) - troede de var langt større. Andre der har mindre shireheste? Hoppen her er flot og lyder utrolig sød - og som én, der kunne matche det jeg søger. Jeg søger en allround hest, men primært til skovture, som er rolig og godmodig og en rigtig kammerat/veninde, man kan stole på. Jeg ved dog ikke, om jeg vil syne alt for lille til hende (har ikke været oppe og se hende endnu). Jeg er nemlig lidt et nips på 168 - og hoppen er jo 167 og koldblod - og shire :)

 

Så må jeg ikke høre - Jer der har Shireheste som rideheste, hvordan det er? Hvad I bruger dem til? Om der er nogle begræsningser? Hvordan I holder dem - løsdrift/boks, foder osv.?
Har de tendens til fedme? Altså aaaalt, hvad I lige kan komme i tanke om om racen, som er rart at vide. Og så ville det være fedt, hvis I vil poste et billede af jer og jeres shire - og nævne jeres højde (både på hest og jer).

På forhånd tak :)

1
1
Svar på denne tråd
 
 Shireheste
Forfatter: 
Dato:  03-12-2019 20:07
Shireheste er dejlige rideheste. Store, rolige og godmodige.
Det siger sig selv at de spiser mere og kræver mere plads.
Deres ben kræver også en del arbejde og det er yderst vigtigt at deres ben holdes rene og tørre! Det er et rent helvede hvis/når de først får infektioner mm. Der findes heldigvis rigtig mange gode produkter såsom pig oil.

Så Ja, shirehesten er også alsidige, du kan både ride dem, køre med dem og bruge dem i landbruget.

Søger part på STOR hest i Sdr. Jylland.
1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider