Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Dårlig mave til stævner
Forfatter: 
Dato:  24-08-2019 16:40

Hej

jeg har en unghest der er sensitiv for miljø og ændringer i foder osv. Hun har været til stævne i byen 3 gange og alle 3 har hun skidt meget tyndt utygget hø ned ad sig selv og det bryder hun sig bestemt ikke om at gå med så jeg må rende rundt med håndklæde efter hende i opvarmningen. Hun står pænt i trailer men er selvfølgelig opmærksom.

Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe hende hun får loppefrø og hørfrø op til

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stressmave
Forfatter: 
Dato:  29-08-2019 18:36
Jeg synes det lyder til at det er stressmave. Jo mere rolig den bliver med at være i byen, jo bedre bliver det.
Tænker at du kan prøve at lave en fast rutine for hvordan en tur i byen foregår så hun bliver tryg ved det.
Med min egen valgte jeg i starten at fokusere på at vi stod og var rolige ved traileren og så sprang jeg opvarmning over og gik direkte på banen. Da hun var ok med det begyndte vi at gå på opvarmning efter klassen og til sidst kunne vi være helt rolige med at være på både opvarmning og på banen.
Samtidig benyttede jeg mulighed for at få undervisning i byen så hun kunne lære rutinen med at komme i byen og hjelm igen uden den stress vi mennesker bliver ramt af til stævne.
Tid og tålmodighed.

Håber du vil vise lidt fra jeres byture

Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for råd
Forfatter: 
Dato:  29-08-2019 21:05

Tusind tak jeg håber det går væk men hun er ikke ude så tit så ved ikke om det kan være en ulempe. Angående nervøsitet er det min underviser der rider hende for at undgå det, hun har ikke nerver når det ikke er hendes egen hest og de vinder stort set hver gang så hun præsterer jo fint men ville bare gerne hun var mere med på ideen så ikke maven blev så stresset :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søg råd
Forfatter: 
Dato:  30-08-2019 13:43

Der er en del forskellige muligheder med fodertilskud til stressmave, men jeg vil foreslå at du kontakter en forhandler af forskellige produkter, og her kan jeg varmt anbefale at du kontakter Kisten fra Hestens Helse. Hun kan helt sikkert hjælpe :). Hun har hjulpet mig nogle gange og hun har en stor erfaring og rådgiver gerne :).

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider