Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Problemløsning søges ift. opstaldning
Forfatter: 
Dato:  18-06-2019 20:33

Hvordan kan man forholde sig i den situation, jeg nedenfor vil beskrive - det er for mig lidt en selvfølge at jeg bliver nødt til at tale med staldejer om mine tanker, men hvad hvis han bare siger, bare ærgerligt for dig - hvad gør man så. Er det så en af de gange man må sige til sig selv, at kan man ikke lide lugten i bageriet, må man finde et andet?
Og er jeg dybt urimelig i mine tanker?

Nu til sagen:

Jeg står et sted, selvpasserstald 100%, det er en gammel rideklub, så vi har både pony og hest- dressurbane, og en springbane. Ingen af delene er særligt vedligeholdt, men de er der. Desuden har vi ridehus, det betaler jeg 1250 for. Hvorfor jeg mener det er vigtigt kommer vi til.

I morges, da jeg lukkede min hest ud gik 2 heste på den lille dressurbane og gumlede hø. Ikke noget jeg er blevet informeret om, og den ene har forøvrigt gået der i noget tid, nu har den så bare fået en makker.
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at man lige gav besked om at nu stod der en hest der og der, af den og den årsag. Vist nok er årsagen bare at de skal græsse banen ned, fordi staldejer er for doven til at slå det.

Her til aften skal jeg i stalden igen, og nu er hestene rykket ned på den store dressurbane, og går, og der ligger hø på den lille, og jeg tænker at det er fordi, at der er gjort klar til at de kan flytte på den lille i morgen tidlig.

Det vil sige at jeg nu ikke kan anvende disse 2 baner, fordi der skal gå heste herpå, og det mener jeg virkelig ikke er i orden. Jeg synes at 1250 kroner er utroligt mange penge at betale, hvis jeg ikke engang har mine faciliteter, fordi der i tide og utide skal gå heste og græsse på dem.

Er jeg helt forkert på den?


Konikponyen Masca Z Nadziei

og

Frieserpigen Jackie af Birkely!

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2019 07:46

Hvem der dog bare have opstaldning for 1250kr

 

Det virker ikke som om du kender den reele årsag til hestene går der? Jeg synes at du skal forhøre dig hos enten hesteejer eller udlejer hvad årsagen er til at hestene går på ridebanerne. Hvis det er for at græsse dem ned (og der er nok græs) så undre jeg mig lidt over at man samtidig giver dem hø med ud.

 

Er det fordi hestene er skadet og derfor ikke kan tåle at gå på en stor fold/ stor flok? Hvis det er pga skade eller sygdom så er det jo kun i en begrænset periode. I min verden bliver man nød til at tage hensyn til sådanne tilfælde og arbejde sig ud af det bedst muligt.

Prøv at lave en aftale med dem om at de kun benytter den ene bane eller i det mindste fjerner høet så det er til at bruge den ledige bane.

Måske der er mulighed for at du kan stille hestene på boks mens du rider (går selvfølgelig ikke hvis der kommer flere for at ride på forskellige tidspunkter).

Eller måske det er muligt at lave en mindre fold til hestene på de eksisterende folde?

 

Hvis det vitterlig er fordi udlejer ikke gider at vedligeholde banerne er der så mulighed for at i selv kan gøre det. måske han allerede har en græstrimmer/ havetraktor i kan benytte. Det kommer jo igen an på hvad aftalen er, men hvis det er 100% selvpas så ville jeg forvente at det er noget man som lejer selv sørger for.

 

Men første skridt tænker jeg er stille og rolig dialog og prøve at finde en løsning.

Hvis det ikke er til at lave om så må du jo gøre op med dig selv om du kan "lide luften i bageriet"

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-06-2019 17:21
Nej, det er ikke i orden at man som opstalder ikke kan bruge de faciliteter man betaler for, og slet ikke når man ikke får det at vide på forhånd. Er hestene skadede, så må man altså finde en anden løsning end at de skal optage en ridebane...
0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider